Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
I beg to differ, sir!
Ett tips är också att kolla stavningen i de ord du använder. Ett parti som växer i val efter val, och nu har 17% av väljarna bakom sig bör få åtminstone något inflytande på något sätt. Speciellt om detta parti har en hjärtefråga som stora delar av svenska folket håller med om.
Fast inget av det där betyder att man bör få något inflytande alls. Det är långt större partier med hjärtefrågor för svenska folket som inte fått något som helt inflytande en massa gånger.
När det gäller SD så tror jag de skramlar med tomma trummor, vilket innebär att de till sist passivt kommer stödja en högerregering, utan att få något som helst inflytande och även aktivt rösta igenom en högerbudget efter samma förutsättningar, med förevändningen att det andra alternativet är värre. Åkesson är en liten Moderat innerst inne, bara en som blivit lite brunnationalistisk och extra avig till invandring.
Detta var mitt tips innan valet så jag får stå fast vid det, även om det absolut finns en del scenarion som är nästan lika troliga.