Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Alla partier som sätter sig i en regering med S blir uppätna. MP är enbart det senaste exemplet.

Detta vet både Lööf och majoren.

Dessutom är det en gåta hur S och C skulle kunna komma överens om en budget. Det enda som förenar dessa partier är hatet mot SD.

Inte alls säkert att man blir uppäten av S. MP har tappat för att de har visat sig vara totalt jävla inkompetenta. Om det inte vore för all jävla miljöalarmism 24/7 och att partiet heter just "MILJÖPARTIET" så hade de fått 0.001%.
Citera
2018-09-11, 07:05
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är oerhört platt att kräva "inflytande" för att stödja en regering. Om de inte kräver att få proportionerlig plats i regeringen så gör de både sig själva och sina väljare till valets sorgliga förlorare.

Det är för fan inte aktuellt med SD i regeringen.

Men nu ser jag att du är en AfS loser. Så då vet jag vart du kommer ifrån.
Citera
2018-09-11, 07:07
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
En Regnbåge-koalition behöver inte V. Det räcker med att KD eller M lägger ner sina röster. V kommer inte att fälla en S-regering eller en Regnbåge, alltså lägger dom ner sina röster.

M och KD kommer inte att lägga ner sina röster. Och de skulle dessutom säkert få SD:s stöd.

Då avgörs hur V ställer sig i frågan. De vill säkert få ut något. Eller? Är de verkligen Löfvens dörrmatta?
Citera
2018-09-11, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om SD kör den här historien en gång till då hoppas jag att de åker ut ur riksdagen för alltid. Jag tycker SD är otroligt oprofessionella. De borde rösta ja till en alliansregering om de blir det största blocket och lägga ner sina röster om vänsterblocket vinner. Ingenting annat. De kan ju inte inbilla sig att Svenska folket skulle gå och rösta på dem en gång till om det blev extraval. De har förlorat detta val och borde kanske ge sina röster till KD i stället.

Om SD inte får komma in i värmen så bör SD endast godkänna en M+KD regering.
Citera
2018-09-11, 07:15
Medlem
Nu träder Björklund fram som den judas han är. Nu talar han plötsligt i termer som att sätta sig om så gäller i samma regering som kommunisterna. Allt för att isolera 1,1 miljoner svenskar.
Han är falsk så det förslår också, denne mannen utan egenskaper.
Den politik Björklund måste svälja (och bedra sina och alliansens väljare med) i samma gäng som S, V, Mp överflyglar med råge den kompromiss han annars måst göra med SD för att hejda kaoset i flyktingpolitiken.
Björklund enda merit är att han förstört svenska skolan. Det är makten (och pengarna) framförallt för denne otroliga överlevare.
Det var etablissemangets samlade attack i symbios med MSM sista månaden - plötsligt var SD åter partiet med rötter i nazismen och inget annat - som gav oss valresultatet.
Det är allt de har att komma med de skamlösa uslingarna - anklagelser om nazism, nazism och åter nazism.
Ingen vilja att förbättra Sverige.
Faller Björklund för svetsarens löften - la omvärlden märke till att denne lagt sig till med statsmannamanér när han skred ut från Sagerska palatset till bilen igår morse - följer Lööf efter.
DÖ 2 alltså.
Och Kristersson sitter där grundlurad som en fiollåda liksom nästan hälften av svenskarna.
Det är karmat sen DÖ 1 Kristersson och Moderaterna nu får äta upp.
Det var väl Reinfeldt som började gräva Moderaternas grav genom DÖ 1.
Och allt handlar om det samlade etablissemangets och MSM:s skräckvisioner om SD och att Sverige blir ett Tyskland som på 30-talet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-09-11 kl. 07:52.
Citera
2018-09-11, 07:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Alla partier som sätter sig i en regering med S blir uppätna. MP är enbart det senaste exemplet.

Detta vet både Lööf och majoren.

Dessutom är det en gåta hur S och C skulle kunna komma överens om en budget. Det enda som förenar dessa partier är hatet mot SD.
S är beredda att kompromissa hårt. En kompromiss är att C får några tunga ministerposter, kanske till och med statsministerposter. Tro mig, S och C kan förhandla fram en budget.
Citera
2018-09-11, 07:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
S är beredda att kompromissa hårt. En kompromiss är att C får några tunga ministerposter, kanske till och med statsministerposter. Tro mig, S och C kan förhandla fram en budget.

Kommer heta att man " tar ansvar för landet ".

En kopparorm till statsminister blir det. Maktfullkomlig och oberäknelig. Farlig utveckling med C.
Citera
2018-09-11, 07:34
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det är för fan inte aktuellt med SD i regeringen.

Men nu ser jag att du är en AfS loser. Så då vet jag vart du kommer ifrån.
Fast egentligen skulle det vara ett utgångskrav från SD - de är ju det parti som har gått fram mest i valet. Men, jag tror att Åkesson och resten av gänget egentligen är rätt nöjda med att sitta i opposition och "ha rätt". Inte så mycket ansvar och jobb,men bra betalt och mycket fritid...
I slutändan tror jag det blir alliansregering möjligen med MP. SD ger passivt stöd, men ställer inga krav egentligen - fast det lär bli ett par veckors borgligt hönshus innan vi är där.
Senast redigerad av Clodius 2018-09-11 kl. 07:36.
Citera
2018-09-11, 07:36
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kommer heta att man " tar ansvar för landet ".

En kopparorm till statsminister blir det. Maktfullkomlig och oberäknelig. Farlig utveckling med C.
Tror jag inte. Annie är nog stenhårt emot att gå i koalition med s. Vad hon drömmer om är att s skall stödja en borglig regering passivt, mot några mindre eftergifter. Detta är knappast Löfvet intresserad av.
Citera
2018-09-11, 07:38
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast egentligen skulle det vara ett utgångskrav från SD - de är ju det parti som har gått fram mest i valet. Men, jag tror att Åkesson och resten av gänget egentligen är rätt nöjda med att sitta i opposition och "ha rätt". Inte så mycket ansvar och jobb,men bra betalt och mycket fritid...
I slutändan tror jag det blir alliansregering möjligen med MP. SD ger passivt stöd, men ställer inga krav egentligen - fast det lär bli ett par veckors borgligt hönshus innan vi är där.

Fast nu bor vi i Sverige.

Och sanningen är den att med 18% som kommer SD att få göra en del eftergifter vid eventuella förhandlingar dessutom.

Det är dessvärre utgångspunkten.
Citera
2018-09-11, 07:39
Medlem
Om man tror att Socialdemokraterna är villiga att kompromissa bort statsministerposten i koalition med småpartierna i mitten... det är så korkat så klockorna stannar.
Det är statsministerposten och inget annat, absolut inget annat, som är det heligaste för detta parti som då kan fortsätta leva i sin gamla värld som statsbärande.
Lööf erbjuds justitieministerämbetet och Björklund får erbjudandet om försvarsministerposten.
Och Björklund blir överlycklig som en skolpojke som just mobbat en kamrat.

Lööf skulle kunna bli det hon helst vill - finansminister - men det kräver först att Magdalena Andersson ersätter Löfven. Men denne har blivit så morsk nu att han kanske återtar sin avgångsbegäran, som säkert låg bakom hörnet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-09-11 kl. 07:47.
Citera
2018-09-11, 07:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fast nu bor vi i Sverige.

Och sanningen är den att med 18% som kommer SD att få göra en del eftergifter vid eventuella förhandlingar dessutom.

Det är dessvärre utgångspunkten.
Jo, fast Åkesson skulle kunna gå in med det som förstakrav, om det överhuvud blir förhandlingar med alliansen. Vice statsminister + utrikesminister eller finansminister +. inrikesminister, så får man se vart det landar till slut - men nu förekommer ju int ens förhandlingar eller samtal officiellt sett i vart fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in