Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-11-11, 17:41
Medlem
Nå finns det några här som var aktiva på swecan
Runnt millenieskiftet, när garderobs odlingar var det som gällde , innan odlingstälten var standard,

Hemmabyggda hydrosystem i frysboxar osv

Jag var själv aktiv då mest inom köp&byt är det någon mer som odlat g13XHPxBG

Detta var en fin strain och önskar jag kunde fått tag på den igen,

Härliga tider var det iaf, starten på hemmaodlingens era,
Citera
2018-11-11, 17:52
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Starten på hemmaodlingseran var påsfrö från smuggelweed och sorterat ur fågelfrö under en stulen gatlamppa, med instruktioner nedladdade från en skum BBS i Tyskland eller muntligen av lokala hippiegubbar, men visst hängde man på swecan och owergrow sen när Internet kom. 😉
Citera
2018-11-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Starten på hemmaodlingseran var påsfrö från smuggelweed och sorterat ur fågelfrö under en stulen gatlamppa, med instruktioner nedladdade från en skum BBS i Tyskland eller muntligen av lokala hippiegubbar, men visst hängde man på swecan och owergrow sen när Internet kom. 😉

haha ja just de. gatlampor 75w hps. kommer ihåg hur man spanade efter nedlaggda stolpar,

en 600w hps was the shieet
Citera
2018-11-11, 19:01
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Lärde mig massor av att läsa deras odligsforum´s trådar när jag började odla, och en bra bit efter det för att utveckla mitt odlande. Jag var aldrig reggad och kunde skriva själv dock.
Kommer inte heller ihåg exakt vilken tidsperiod det var jag upptäckte Swecan, men jag var definitivt där inne och läste under den period som TS efterfrågar.

Good times.
Citera
2018-11-11, 19:08
Medlem
F.Hansens avatar
Jo, men mest var man på og. Jag hette Lil_Bud.
Citera
2018-11-11, 19:44
Medlem
Taklampsfots avatar
Jag läste om cannabisodling runt den tiden, dock blev det bara ett försök.
Garderob, 1 liters krukor, hps-lampa från lyktstolpe (givetvis pluggades denna rakt in i väggen utan ballast LOL).
Ph, vad var det? EC....? Äh, tar jag det dubbla växer dom dubbelt så mycket.
Allt tummades på och resultatet blev pinsamt.
Men det var kul att prova på.
Citera
2018-11-28, 21:42
Medlem
stora_ostens avatar
Kommer någon ihåg gropen på swecan? Alla trodde att han myttade om sin odling i en grop, varpå killen la upp bilder på en fet grop han grävt och odlade i och fick tyst på alla.
Citera
2018-12-14, 15:41
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Jag gick med som medlem 2 november 2003 och har väl så vitt jag vet Swecans "längsta" odlingstråd:
https://swecan.org/forum/viewtopic.php?f=19&t=25038

836 inlägg och 151.000 besökare.

Swecan > Coffeshop > Bildbanken

Tyvärr har ju Swecan totalt somnat in idag. Någon som vet något annat AKTIVT SVENSKT CB forum idag? I synnerhet något forum som accepterar privatannonser. Tänker inte sälja varken ganja eller fröer utan annat som är CB-relaterat.
Citera
2019-03-28, 22:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka

Haha exakt en bbs tankad guide på en diskett.
Swecans tynande skadar verkligen odlarkulturen i Sverige.
Norcan har ett par svenskar men annars är det internationella sidor som gäller.
Det finns lite mindre sidor men de är oftast invite only.
Citera
2019-03-29, 12:35
Medlem
Jag hängde där mycket från -02 och så länge det var hyfsad aktivitet. Minns min första odling, Northern Lights från Dutch Passion under ca 200 W lysrör + några 23 W LE med uppklippta ölburkar som reflektor. Av 10 frön blev det 4 honor med riktigt tunga buds. Fick mer skörd än jag kunde röka upp själv. Vill minnas att det var ganska bra kvalitet på diskussionerna om man jämför med här...

Kul att ha varit med sedan innan odlingstälten, femmade frön och autos.
Citera
2019-04-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Kommer någon ihåg gropen på swecan? Alla trodde att han myttade om sin odling i en grop, varpå killen la upp bilder på en fet grop han grävt och odlade i och fick tyst på alla.
Jaaa, kommer ihåg den episka gropen 😂 Har för mig att stället han snodde el av konkade eller nått liknande, så jävla skön snubbe. Visst var den vattenfylld nån dag han kom dit också, eller är det något jag drömt?
Citera
2019-04-05, 09:04
Medlem
88g14flashplants avatar
Det var roligt och bra stämning där på den tiden. Flashback är tyvärr milsvidder ifrån diskussionsnivån som rådde där om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in