Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Här kan jag säga att de flesta som jobbar i city jobbar just nu hemma, vilket också varit de som rört sig i city på luncherna och handlat. Nu är det ganska så öde och därmed inga konsumenter pga cityjobbarna som jobbar hemma och bor ofta utanför i kranskommunerna. Det som börjat försvinna nu är klädbutiker och mindre äldre butiker som förr ändå aldrig hade kunder. Tror i slutändan det blir gallerierna utanför stadskärnan som kommer ev. klara sig.
Galleriorna utanför stadskärnorna verkar också klara sig bättre, även om många butiker går omkull även där (främst kedjorna då). Det är betydligt närmare normal ruljans i dessa då de inte är lika trånga till att börja med också. Dessutom så ligger ju ofta områdets systembolag i dessa och där är det trångt. Det blir till att handla hemkört (från bolaget alltså) nästa gång.
Lunchrestaurangerna ligger på minimal bemanning och går rejält back.
Jag såg nu att man tydligen diskuterar rekonstruktion av NK, som jag misstänkte. De hr ju inga kunder och de stora kedjorna i deras köpcenter försvinner kanske vilken dag som helst...