2020-05-18, 08:40
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
er det bare jeg som ikke har ftt med meg denne ?

"Slep meg p ferie"

https://www.nettavisen.no/nyheter/an...423968374.html

Vi diskuterade detta tidigare i trden, och kom fram til at det nog r en tilfllig reklam-tagging. Man kan ska upp frasen p facebook og hittar d en man som tycks vara anstlld innom turistbranchen el. lign
Citera
2020-05-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Takk for sprsmlet
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Den frste e-posten
I lpet av januar dette ret byttet man forhandlingsplattform, fra bitcoin-transaksjoner til krypterte e-poster.

Og 27. januar 2019 skjedde det noe: Advokat Svein Holden, som da var bistandsadvokat for Tom Hagen, fikk denne dagen en kryptert e-post fra anonymitets-nettverket Tor, fr VG opplyst.

Jsses, etter bare 2-3 dgn ref. artikkelen: 24. januar gikk bistandsadvokat Svein Holden ut og ba p vegne av familien om at kidnapperne mtte ta kontakt p nytt og skape dialog, gjennom en bedre kommunikasjonskanal enn den som er blitt brukt siden 31. oktober da Hagen forsvant. ?
Citera
2020-05-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jsses, etter bare 2-3 dgn ref. artikkelen: 24. januar gikk bistandsadvokat Svein Holden ut og ba p vegne av familien om at kidnapperne mtte ta kontakt p nytt og skape dialog, gjennom en bedre kommunikasjonskanal enn den som er blitt brukt siden 31. oktober da Hagen forsvant. ?

Ja. Derfor er det rart at han n er forsvarsadvokat. Blir ikke Holden er viktig vitne, hvis politiets teori stemmer? Da er jo dette et viktig ledd i villedingen. Og Holden leder an. Mitt sprsml er hvorfor de gjr dette. Hvorfor var opprinnelig digital plattform ubrukelig? Men det var vel det politiet fant ut av kanskje. Og RU er en del av det bildet.
Citera
2020-05-18, 09:16
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
09.14-samtalen (som er en sentral del av alibiet, uten den pner det seg en helt annen tidslinje) har vrt diskutert mye. Jeg har hrt at den omtales som en helt normal samtale. Noe jeg antar kommer fra den avhrte.
Nr noen i avhr benytter ordet normal i slike saker, vekker det s vidt jeg vet mistanke hos diverse eksperter. Nr det ordet benyttes betyr det ofte at det var alt annet enn normalt.

Det rygget en bil opp til huset ca kl 09. Drakk hun morenkaffe med sin egen morder, eller venta de lenge utenfor? Jeg er som alle andre veldig nysgjerrig p den samtalen..
Citera
2020-05-18, 09:24
Medlem
Har det blitt diskutert om det som ble gjort mot AE kan ha vrt et ransforsk som gikk galt?
Jeg tenker p hvis hun ble overfalt av ranere i huset og at hun dde feks etter ha falt ned en trapp el.l under angrepet. Og at de ev ranerne fikk panikk og flyttet henne ut fra huset og fraktet henne bort og skjulte henne, for deretter lage en kidnappingshistorie og lage trusselbrev og dra tilbake til huset og legge trusselbrevet i huset. En krypotokonto kunne en av de eventuelle ranerne tilfeldigvis ha laget noen mneder i forveien, og de fant ev ut at den kontoen skulle de bruke i denne falske kidnappingssaken.
De kan ev ha hatt heldekkende beskyttelsesdresser p da de gikk inn i huset, og det kan vre grunnen til at det ikke ble funnet fremmed DNA p stedet.

Hva taler i mot at noe slikt kan ha skjedd?

Det har foregtt annen grov kriminalitet i Lrenskog, bl.a dette som skjedde f dager fr AEs forsvinning:
(25.10.18) "To personer, en av dem utstyrt med ks, ranet torsdag morgen en Bunnpris-butikk p Lrenskog."
"Politiet har forelpig ikke noen god beskrivelse av gjerningspersonene, men opplyser at de kan vre utenlandske."
"Det jobbes med foreta avhr og med videoovervkning"
https://www.tv2.no/a/10168004/

Har politiet underskt om de to butikk-ranerne tilfeldigvis ser ut som Futurum-mennene, og har de vitnene som s de bryske fiskerne ved Langvannet ftt se disse videoopptakene av ranerne fra den butikken for se om to av fiskerne ev kan ha vrt samme personer?

Kristian og Marie Orderud som ble drept under trippeldrapet p Orderud natt til pinseaften i 1999 sto p en liste som politiet fant:
"I desember 1996 ble et eldre sskenpar p Blaker brutalt ranet. Under etterforskningen fikk politiet tak i en liste over eldre mennesker med mye penger i Srum. Orderud var neste navn etter sskenparet p lista."
"Det eldre sskenparet fra et smbruk i Blaker ble bundet med tape og frastjlet et pengeskap med 320 000 kroner. To personer ble dmt for det brutale ranet. I etterkant skal det ha kommet fram at gjerningsmennene hadde kjpt opplysninger fra lokale mellommenn."
https://www.dagbladet.no/nyheter/ord...liste/65523764

Mer om Orderudsaken:
https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/
Citera
2020-05-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi vet fremdeles ikke hva disse utradisjonelle etterforskningsmetodene er.
Jeg har tenkt litt p (eller ganske mye faktisk) hvor langt politiet kan g i spille et spill.

Det er en veldig merkelig sak dette. "Det er ikke slik dere tror"...

Du har vrt her inne hele tiden, og klarer ikke tolke dette engang? Det betyr at det ikke er noe konkret og fellende bevis, at det bare er "smtteri".
Citera
2020-05-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det rygget en bil opp til huset ca kl 09. Drakk hun morenkaffe med sin egen morder, eller venta de lenge utenfor? Jeg er som alle andre veldig nysgjerrig p den samtalen..

Jeg har begynt tenke at hun allerede er dd ca . 09.05 Klar til henting. Og at sms 09.10 og samtale 09.14 er falske. Hovedgrunnen til dette er at snnen ikke vil la seg avhre. Ingen av barna vil la seg avhre. Det ryktes at mannen til eldste datteren heller ikke vil la seg avhre, og at han ikke lenger er i landet. Det er s mye rart i denne saken.
Citera
2020-05-18, 09:30
Medlem
Citat:

9:14-samtalen og den eventuelle hundepassseren er to momenter hvor informasjon holdes tilbake.

Av en eller annen grunn.

Kan virkelig valpen ha vrt hjemme alene hele ettermiddag og kveld da de hadde en helaften i Oslo?
AEH hadde hatt hunden i bare 2 uker. Virker tvilsomt at den var alene og satt til seg selv.

Hvis det var en hundepasser kan man sprre seg om hunden ble passet i boligen og overlevert da de kom hjem sent p kvelden, eller om valpen ble overlevert morgenen etter, dvs forsvinningsdagen.
Citera
2020-05-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Sk i denna trd p Madeleine McCann. Ngon lnkade en film som handlade om detta. Mycket intressant! Ngon har ven lnkat till liknande genomgng av texter kring JoeBennet. I det senare fallet avsljade kidnapparnas brev lgnen, i det frra fallet en intervju - utifrn experternas analys.

Citat:
Mye om det, bare Google statement analysis. Peter Hyatt er en. De er opptatt av konstruerte historier. Noe denne saken har veldig mye av.
Nevnte trd og film skal sees p med interesse Halleluljah og jeg skal lese det Peter Hyatt skrev om dette emnet agvvv. Hvordan er det hvis noen som skal lyve i avhr har kunnskap om disse detaljene som er avslrende? Er det da stor sjanse for at de vil greie unng si ord og annet som virker mistenkelig? Jeg tenker p om det kan vre uheldig at slik informasjon er tilgjengelig hvis forbrytere setter seg inn i dette for kunne lyve p en troverdig mte.
Citera
2020-05-18, 09:34
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Jeg har begynt tenke at hun allerede er dd ca . 09.05 Klar til henting. Og at sms 09.10 og samtale 09.14 er falske. Hovedgrunnen til dette er at snnen ikke vil la seg avhre. Ingen av barna vil la seg avhre. Det ryktes at mannen til eldste datteren heller ikke vil la seg avhre, og at han ikke lenger er i landet. Det er s mye rart i denne saken.
Det hadde vrt min hellige overbevisning om det ikke var for Futurumsamtalen
Citera
2020-05-18, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Nevnte trd og film skal sees p med interesse Halleluljah og jeg skal lese det Peter Hyatt skrev om dette emnet agvvv. Hvordan er det hvis noen som skal lyve i avhr har kunnskap om disse detaljene som er avslrende? Er det da stor sjanse for at de vil greie unng si ord og annet som virker mistenkelig? Jeg tenker p om det kan vre uheldig at slik informasjon er tilgjengelig hvis forbrytere setter seg inn i dette for kunne lyve p en troverdig mte.

Tror det ogs vil avslres. Rett og slett. Men etterforskere i dag er ikke s glade for utviklingen vi ser, veldig mye legges tilgjengelig ut n. Og det blir lettere skjule sine spor nr man vet hvordan. Derfor m krimteknikere og taktikere alltid ligge et skritt foran.
Citera
2020-05-18, 09:38
Medlem
Citat:
Det hadde vrt min hellige overbevisning om det ikke var for Futurumsamtalen

08.56? Ja, den er reell, og kan ikke bortforklares. Den var lang ogs. Men det tar ikke s lang tid drepe. Jeg lurer p om strips ble brukt, der en falt av, eller om den ble plantet.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-18 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in