2020-07-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Fr ikke bakhonet ut av hodet. Hvor kommer det fra? Lurer p om det er tatt prver av det.

Har lest Jrn Lier Horsts siste Wistingkrim, Illvilje i ferien. Da tenkte jeg enda mer p bakhonet.

I illvilje blir det nevnt at det i en sak har forekommet at likhunder har misset liklukt nr liket var gjemt/gravd ned i sagflis.

Har ikke klart finne ut om dette faktisk stemmer. Noen som vet?

Lier Horst er jo kjent for vre faktanr, hans egen politibakgrunn tatt i betraktning. Men boka er jo fiksjon.

Fr jo lett bde bakhon og sagflis p diverse sagbruk. Overskuddsmaterialer begge deler. Billig og greier. Stallfolk er vel ogs godt kjent med sagflis.

OT:
Jag frskte verstta "bakhonet" till svenska men frstod ingenting.
Vad betyder det?
Citera
2020-07-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
OT:
Vad betyder det?
Her er en beskrivelse av bakhon:
https://no.wikipedia.org/wiki/Bakhon

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ytor
Citera
2020-07-20, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her er en beskrivelse av bakhon:
https://no.wikipedia.org/wiki/Bakhon

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ytor

Jeg kan forklare det her:
Tmmerstokker er runde, materialer er rette.
Nr man skjrer tmmer til materialer, s blir det igjen lengdrer med avrundede ytterkanter som ikke blir vanlige materialer. Disse avrundede ytterkantene kalles bakhon, og kan brukes til skigard, annet tregjerde eller til ved.
Citera
2020-07-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
OT:
Vad betyder det?
Tregjerdet som er rundt eiendommen i Sloraveien 4 ser ut til vre laget av bakhon:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...emme-hos-hagen

Bakhon ser ogs ut til vre brukt til lage porten:
https://www.tv2.no/a/11470631/

Hybridbil forklarer veldig godt her:

Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Nr man skjrer tmmer til materialer, s blir det igjen lengdrer med avrundede ytterkanter som ikke blir vanlige materialer. Disse avrundede ytterkantene kalles bakhon, og kan brukes til skigard, annet tregjerde eller til ved.
Takk! :-)
Citera
2020-07-20, 23:09
Medlem
Citat:

Flishuggeren skulle vel brukes til noe annet enn bakhon
Citera
2020-07-20, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Flishuggeren skulle vel brukes til noe annet enn bakhon

Valgte gjre forklaringen s kort som jeg kunne. Bakhon kan selvlgelig hugges, brukes til kledning av jakttrn, gapahuk, barnehytter og diverse annet. Men p grunn av sin buede overflate s er de alts lite egnet til trille vogner med lik p over trappetrinn.
Citera
2020-07-20, 23:20
Medlem
Citat:
Valgte gjre forklaringen s kort som jeg kunne. Bakhon kan selvlgelig hugges, brukes til kledning av jakttrn, gapahuk, barnehytter og diverse annet. Men p grunn av sin buede overflate s er de alts lite egnet til trille vogner med lik p over trappetrinn.
Kan et bakhon vre egnet til holde en ytterdr pen med mens man frakter noe ut av huset?

Eller kan man ved bruk av et bakhon flytte et bedvd eller ddt menneske inn i en bil?

Jeg tror mest p at bakhonet var plassert der av GM for at GM/medhjelper p avstand skulle kunne sjekke at bakhonet ikke var flyttet p (for sjekke at ingen hadde oppdaget forbrytelsen enn), fr GM kjrte ut av Lrenskog med BO.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-20 kl. 23:26.
Citera
2020-07-20, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan et bakhon vre egnet til holde en ytterdr pen med mens man frakter noe ut av huset?

Eller kan man ved bruk av et bakhon flytte et bedvd eller ddt menneske inn i en bil?

1: absolutt
2: nei, da ville jeg brukt to 6" bord med 1" tykkelse og sekketralle

3: Jeg tror det ble lagt der for villede
Senast redigerad av Hybridbil 2020-07-20 kl. 23:27. Anledning: Tillegg
Citera
2020-07-20, 23:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Tror nog att frsvaret har holt p trumfkortet med THs alibi. Dr han bil r synlig p en vervakningskamera. Har inte sett den videon, men kan tid och datum faststtas och att det r TH som kr bilen. Har rtten rtt. Den bevisar inte THs inblandning. Det r fortsatt mjligt att ting r riggat fr att TH ska ha nog med alibi fr att slippa skaka galler.
Jag misstnker att TH drpt tanten i huset kvllen/natten innan. S ftt ngon att hjlpa han med att frakta bort liket, med att betala med kryptovaluta fr jobbet, s satt sig och dikterat brevet. Och fljt sina dagliga rutiner, som han brukar fr att ha alibi.
Fetad: Da m i s fall telefonen mellom AE og kvinnelig lnningsansatt, forvrig ogs angivelig venninne av AE, kl 0845-0856 forklares, og AEs telefon til snnen 0914-0916.
Citera
2020-07-20, 23:31
Medlem
Citat:
1: absolutt
2: nei, da ville jeg brukt to 6" bord med 1" tykkelse og sekketralle

3: Jeg tror det ble lagt der for villede

Det skulle vel illustrere at det var bygningsarbeidere som hadde mistet noe nr de skulle frakte vekk AE.
Citera
2020-07-20, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det skulle vel illustrere at det var bygningsarbeidere som hadde mistet noe nr de skulle frakte vekk AE.

Plausibelt
Citera
2020-07-20, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Tror nog att frsvaret har holt p trumfkortet med THs alibi. Dr han bil r synlig p en vervakningskamera. Har inte sett den videon, men kan tid och datum faststtas och att det r TH som kr bilen. Har rtten rtt. Den bevisar inte THs inblandning. Det r fortsatt mjligt att ting r riggat fr att TH ska ha nog med alibi fr att slippa skaka galler.
Jag misstnker att TH drpt tanten i huset kvllen/natten innan. S ftt ngon att hjlpa han med att frakta bort liket, med att betala med kryptovaluta fr jobbet, s satt sig och dikterat brevet. Och fljt sina dagliga rutiner, som han brukar fr att ha alibi.

Just precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in