2020-07-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om polisen lser hr mste de f sig mnga goda skratt. Man hpnar ver ogenomtnkta tillkrnglade scenarion som "att GM stal skurhinken fr att gra TH misstnkt"
Hahaha!

Og skilsmissepapirene ble plantet...
Jeg minnes tiden hvor Mikke Mus var et blad for sm detektiver, med medlemskort. Som kunne dekode hemmelige beskjeder i bladet. Det er nivet i trden n.
Citera
2020-07-26, 23:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Og skilsmissepapirene ble plantet...
Jeg minnes tiden hvor Mikke Mus var et blad for sm detektiver, med medlemskort. Som kunne dekode hemmelige beskjeder i bladet. Det er nivet i trden n.

Ikke glem at blodsporene, OG sporene av at de er forskt vasket bort, er plantet for rette mistanken mot stakkars TH ogs da....
Citera
2020-07-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
vet du om hettemannen kun var ute og gikk i tidsrommet da th ikke brukte telefonen? veldig interessant

Ifht teori ang siktede TH som involvert:

Ja det er jo et interessant faktum at hettemannens tur til Sloraveien ser ut til passe eksakt i tid, hvis det ringes fra Futurum kl 10.07, og hvis man da gr fra Futurum ca 10.10 og deretter gr via fotballanlegget og terrengparti der og via ishallen, forbi Metrosenter hvor han plukkes opp av kamera og over motorveien retning Sloraveien, som er soleklart mest anonym og diskret rute (noe kamera er ikke til unng), da passer tidene med hettemannen nrmest fullkomment etter mitt skjnn. Passerer metrosenter kl 10.22, og det stemmer at det vil vel ta rundt 10 minutt fra Futurum rusle dit.

Og retur ser vel ogs ut til passe rimelig perfekt ifht at vedkommende kunne vre tilbake p Futurum og ringe hjem kl 11.13.

Det er mange utgangsdrer i det bygget og tett til skog s det skulle vel vre en grei sak komme seg ut usett nr man kjenner bygget vil jeg mene. TH eier vel bygget selv s han vet vel isfall hvor han skal g snn sett. Hvis det er snn det henger sammen.

S aner vi jo ingenting om hvilket alibi som foreligger p Futurum for TH i tiden 10.07 - 11.13.

S er sprsmlet ogs litt rundt hvilket rend denne personen isfall skulle ha i forbindelse med en snartur hjem.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-07-26 kl. 23:25.
Citera
2020-07-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ifht teori ang siktede TH som involvert:

Ja det er jo et interessant faktum at hettemannens tur til Sloraveien ser ut til passe eksakt i tid, hvis det ringes fra Futurum kl 10.07, og hvis man da gr fra Futurum ca 10.10 og deretter gr via fotballanlegget og terrengparti der og via ishallen, forbi Metrosenter hvor han plukkes opp av kamera og over motorveien retning Sloraveien, som er soleklart mest anonym og diskret rute (noe kamera er ikke til unng), da passer tidene med hettemannen nrmest fullkomment etter mitt skjnn. Passerer metrosenter kl 10.22, og det stemmer at det vil vel ta rundt 10 minutt fra Futurum rusle dit.

Og retur ser vel ogs ut til passe rimelig perfekt ifht at vedkommende kunne vre tilbake p Futurum og ringe hjem kl 11.13.

Det er mange utgangsdrer i det bygget og tett til skog s det skulle vel vre en grei sak komme seg ut usett nr man kjenner bygget vil jeg mene. TH eier vel bygget selv s han vet vel isfall hvor han skal g snn sett. Hvis det er snn det henger sammen.

S aner vi jo ingenting om hvilket alibi som foreligger p Futurum for TH i tiden 10.07 - 11.13.

S er sprsmlet ogs litt rundt hvilket rend denne personen isfall skulle ha i forbindelse med en snartur hjem.
Vet vi p hvilke tidspunkt TH og det andre familiemedlemmet ringte til hverandre den dagen? (se sitat under).

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi vet ikke hvilke tidsrom TH ikke brukte telefonen, da det ikke har vrt offentliggjort noen fullstendig logg over THs telefonanrop og telefonsamtaler for den dagen. Se sitat under, angende noen telefonoppringninger til og fra TH som det ikke har blitt offentliggjort tidspunkt for.

Etter det NRK fr opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om ringes etter han kom p arbeidsplassen, for avklare noe som mtte gjres.

Ogs et annet familiemedlem skal ha prvd f tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.

Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte ogs hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, fr NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182
Citera
2020-07-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Javisst, det kan jo stemme at TH hadde tid til dette! Men kanskje politiet vet at det ikke kan vre han hvis han har alibi fra jobben? er det ingen journalister som har noe spennende by p en lrdags kveld/natt

Ja det kan godt hende at det foreligger alibi for den tiden. Det mest interessante for kandidatene er jo alibi for tiden 08-10.

Vi vet vel bare om en som kanskje ikke har alibi forelbig slik saken er presentert i media. Snnen som vel var hjemme og sier han vknet av AE sin oppringing. Den forklaringen avhenger vel mest p om han snakker sant, med mindre noen andre var sammen med han hjemme p det tidspunktet. Ellers s kan man vel anta at det ikke foreligger sikkert alibi for 08-10 der.
Citera
2020-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke glem at blodsporene, OG sporene av at de er forskt vasket bort, er plantet for rette mistanken mot stakkars TH ogs da....
Man vet aldri hva kreative forbrytere kan finne p gjre. Ikke tar det mange sekunder gjre dette heller.
Citera
2020-07-26, 23:32
Medlem
Citat:
Vet vi p hvilke tidspunkt TH og det andre familiemedlemmet ringte til hverandre den dagen? (se sitat under).

Nei vi vet vel ikke dette s det akkurat det er jo noe bare politi vet tror jeg. S kan jo hende TH ringte noe mellom der ogs til noen familiemedlem for eks eller annen aktivitet p tlf. Alikevel interessant at tidene passer s godt.
Citera
2020-07-26, 23:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Man vet aldri hva kreative forbrytere kan finne p gjre. Ikke tar det mange sekunder gjre dette heller.

Jeg vil anbefale at du aldri forsker deg p en eventuell karriere som kriminell i fremtiden
Citera
2020-07-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Nei vi vet vel ikke dette s det akkurat det er jo noe bare politi vet tror jeg. S kan jo hende TH ringte noe mellom der ogs til noen familiemedlem for eks eller annen aktivitet p tlf. Alikevel interessant at tidene passer s godt.
Ja, du har rett i at det er interessant at tidene passer s godt.
Tror du ogs at Hettemann2 (som kom gende bak hettemann1) er innblandet i saken?
Citera
2020-07-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg vil anbefale at du aldri forsker deg p en eventuell karriere som kriminell i fremtiden
Jeg har heldigvis ikke slike planer. Og jeg skal heller ikke skrive manus for uheldige frstegangsforbrytere
Citera
2020-07-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
DN har en interessant kommentarartikkel i kveld skrevet av redaktren i Se og Hr (+ abonnement).
Hagen, pressen og politiet

I lang tid holdt et knippe norske medier munn om forsvinningssaken i Lrenskog fordi politiet ba dem om det. I dag fremstr det som et fatalt feilgrep som aldri br skje igjen.
Det er hevet over tvil at mye verdifull informasjon og spor, mulige tips og observasjoner fra offentligheten, kan ha gtt tapt for politiet, skriver redaktren.
https://www.dn.no/etterbors/tom-hage...iet/2-1-847282
Har du noe nytt om saken fra morgendagens aviser servere til oss i kveld?
Citera
2020-07-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ja, du har rett i at det er interessant at tidene passer s godt.
Tror du ogs at Hettemann2 (som kom gende bak hettemann1) er innblandet i saken?

Nei det tror jeg vel neppe. De har ikke sagt noe om det. Etter hva jeg kan skjnne er det utgangsdr fra Metrosenter der s den mannen kommer ut av noe butikk i senteret tror jeg. Ingen grunn til tenke at den personen er involvert.

Ser forresten at du fr endel tyn her inne, latterliggjring osv p dine innlegg. Jeg synes faktisk du er en av de som bidrar uten tunnelsyn her og prver se alle mulige detaljer og teorier. Saken er ikke lst s at man skal konkludere s bastant p at TH er skyldig i denne saken er det absolutt ingen grunn til p nvrende tidspunkt med tanke p hvor mye de har sjekket han. Det m vre en lsning som mange synes er litt lite sannsynlig mener jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in