2020-08-19, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men saken utvikler seg. Det blir mer informasjon om saken bde i media og p forumet etterhvert. Hvorfor skal man ikke utvikle teorier ogs?

Det virket bare ikke som at du ikke har lest noen av kornblomsts innlegg.

Til begynne med s hadde jeg flere slags teorier, og hengte meg opp i enkelte detaljer. Som f.eks SH ved fengslingen: "det er ikke som dere tror". Det fikk meg til spekulere i om det fengslingen var et spill mellom TH og Politiet, for lure en GM til avslre seg. Jeg har ogs lurt p om det kan vre hevn fra forretningsforbindelser/andre med makt for ruinere TH.

Men ettersom avslringene kommer i media og her inne fra folk som kjenner til lokale forhold, har jeg blitt mer og mer sikker p at det hele dreier seg om en som har tatt livet av kona si. Motiv? Oppsparte ergrelser, re, og en trussel mot hans business.

I tillegg til hva vi har lest, sitter politiet p mengder av dokumenter og funn som de mener styrker saken mot TH.

sitte da og fantasere om alt mulig annet br man nesten ha et motiv for holde p med?
Citera
2020-08-19, 13:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Dakkar legokatt fikk ikke noe oppmerksomhet p det tilbakestende innlegget sitt s derfor m han hakke p andre..

Hvorfor er du s opptatt hva kornblomst tror?
Jeg stiller saklige sprsml. Synes tanken bak en teori er mer interessert enn kun lsningen.
Hva er selve teorien bak at man hevder TH er skyldig? Hvordan utfrte han selve handlingen?

Bare komme med innspill hvis ogs har det
Citera
2020-08-19, 13:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det virket bare ikke som at du ikke har lest noen av kornblomsts innlegg.

Til begynne med s hadde jeg flere slags teorier, og hengte meg opp i enkelte detaljer. Som f.eks SH ved fengslingen: "det er ikke som dere tror". Det fikk meg til spekulere i om det fengslingen var et spill mellom TH og Politiet, for lure en GM til avslre seg. Jeg har ogs lurt p om det kan vre hevn fra forretningsforbindelser/andre med makt for ruinere TH.

Men ettersom avslringene kommer i media og her inne fra folk som kjenner til lokale forhold, har jeg blitt mer og mer sikker p at det hele dreier seg om en som har tatt livet av kona si. Motiv? Oppsparte ergrelser, re, og en trussel mot hans business.

I tillegg til hva vi har lest, sitter politiet p mengder av dokumenter og funn som de mener styrker saken mot TH.

sitte da og fantasere om alt mulig annet br man nesten ha et motiv for holde p med?
La kornblomst svare selv
Citera
2020-08-19, 13:19
Medlem
Frst: Argumentene Moschata og Sandemose presenterer er noe av det mest nyanserte og saklige som har blitt skrevet her p lenge. At de som allerede s og si har dmt TH ikke 'gidder lese s lange poster' viser bare et sneversyn utenom det vanlige. De er ikke interessert nr de fr motstand og hva som skjedde i S4 er opp og avgjort for deres del. Synd, for det kunne frt til en mer fruktbar diskusjon her.
Denne trden er et perfekt eksempel p at dette ogs kan skje i politiet nr man lser seg p n teori. Birgitte Tengs-saken er et skrekkingytende eksempel p akkurat dt.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nr det gller polisen, att de inte ska uppehlla sig fr mycket i huset, handlar det om att
"det fysiske arbeidet i Sloraveien 4 begrenses til et minimum for hindre at mulige spor blir delagt."
Nr det gller att TH inte fr uppehlla sig i bostaden handlar det om att " ...kan bli negativt pvirket av at siktede i denne perioden gis tilgang til boligen, med den risiko som da vil foreligge for kontaminering av stedet .."
och att politiet "ikke nsker at han skal pvirke noen av forholdene der".

Genom sdana ordval styrs lsaren att tnka p TH som ngon som vill pverka bevis i hemmet,
vill kontaminera bostaden.
Medan polisen br undvika att oavsiktligt frstra mjliga spr.

Det r en hel del som skrivs mellan raderna, i syfte att framstlla TH som en skurk.
Antingen medvetet eller fr att skribenten r p samma niv som polisen.
Finns bttre exempel n dessa, men det var vad jag hittade snabbt nog ..

Dette er s viktig. Politiet og pressens ordlyd former hva vi tror og mener om saken. Og det er ganske gjennomgende nr TH omtales at man bruker ord som pvirker leseren i en bestemt retning, negativt mot TH. Jeg tror ogs dette er grunnen til at VG n er mistenkelig stille, de skjnner at de kommer til g p en smell hvis de fortsetter.

At TH ikke fr flytte hjem under argumentene 'han kontaminerer stedet og delegger spor' henger ikke p greip all den tid han faktisk har bodd der mer enn et r fr pgripelsen. Kontamineringsargumentet m slik jeg ser det vre et skalkeskjul, politiet hper presse ut en tilstelse eller desperat handling fra den de mener er gjerningsmannen. Er det TH de venter p tror jeg de kommer til vente lenge.
Citera
2020-08-19, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
La kornblomst svare selv

Du siterte meg og stilte et sprsml som jeg svarte p.
Hvis du heller leste litt mer enn du skriver, s ville det hjelpe deg mye.
Citera
2020-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Det r ju hans hem, handlar vl inte om att "ska tillflykt" .. i s fall borde han fly ngon annanstans.
Han har vl valt sitt hem och har sina rtter dr, tillsammans med med AE ..och omgivningen.
En del av hans identitet, tillsammans med hans arbetsplats.

Det er TT og Holden som selv bruker ordene ske tilflukt.

Hvor mange ganger m det understrekes?

Det er ikke bare TOM sitt hjem.

Dette dreier seg ikke om han.

Stakkars Tom meg her og Stakkars Tom mer der *haff* Hadde han elska og verdsatt kons si, og vrt uskyldig, hadde han ikke reagert p at Politiet vil gjre alt de kan for lse saken. For finne henne. Denne saken har ftt langt mer ressurser enn andre forsvinningssaken. Han burde takke Politiet.

Det var Anne-Elisabeths hjem ogs. Og hun ble drept eller tatt i/fra sitt EGET HJEM.
Citera
2020-08-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, hvem andre kan ha hatt motiv for drepe AEH?

TH er jo s perverst syk at han pstr at AEH ble drept for ramme ham.

Hvordan ble han rammet? Jo han ble kvitt en kone som truet med skilsmisse, og som hadde rett p sin andel av felles formue. At TH hadde et par sterkt omdiskuterte ektepakter til egen fordel, men som er s ubalanserte og urimelige at det m antas at enhver rettsinstans ville ha satt disse til side. S, TH ble "rammet" ved slippe unna en rettslig behandling av skilsmisse og ektepakter. Det er sykt.

Satt p spissen, lagmannsretten skal ta stilling til om gjerningsmannens rettigheter skal vinne over offerets rettigheter.

For meg synes det helt utenkelig at lagmannsretten skulle komme til at siktedes rettigheter skal trumfe offerets rettigheter. Det gr rett og slett ikke an i en rettsstat.
Hvis du legger til at det ogs har fremkommet at AEH ble skuffet over at TH ikke viste henne oppmerksomhet p deres 49. bryllupsdag (like fr forsvinningsdagen), s blir pstanden om at AEH nsket skillsmisse litt tvetydig.

Det finnes ikke sterke nok holdepunkter for pstanden din om at TH var glad for bli kvitt AEH.

Det samme gjelder pstanden din om ekteparets hjem.
Legger du til at politiet allerede har foretatt underskelser i huset i 1 r og 5 mneder, s er det ikke urimelig at TH nsker ta tilbake sitt hjem. Familien har forklart at politiet har hatt tilgang til huset i hele perioden.
Politiet har uttalt bde, at TH har vrt svrt samarbeidsvillig og det motsatte.
Det er derfor ikke penbart hvilken pstand som er riktig og rimelig.

Du m gjerne trekke forhastede konklusjoner for min del, men jeg synes det er grunn til vente til vi vet mer.

Det kan faktisk vre at THs rettsikkerhet er i AEHs interesse, og til syvende og sist hennes siste trumf.
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er tydelig at du i Hagen-saken setter GMs rettigheter over offerets rettigheter.

Deg om det.
Du trekker som sagt forhastede konklusjoner - dette vet jeg mer om enn deg.
Citera
2020-08-19, 14:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Du siterte meg og stilte et sprsml som jeg svarte p.
Hvis du heller leste litt mer enn du skriver, s ville det hjelpe deg mye.
Kan berolige deg med at jeg har lest det meste. Opp til deg om du vil forsvare andre her p forumet.

Med tanke p at saken ikke er lst enda. Hva er logikken med ikke skrive, bidra og diskutere saken videre?
Ingen ved da sikker hva som skjedde

Jeg oppfordrer alle til skrive hva de selv mener er relevant for denne saken. Det kan vre til hjelp - uansett teori
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-19 kl. 14:12.
Citera
2020-08-19, 14:32
Medlem
Citat:
Det r ju hans hem, handlar vl inte om att "ska tillflykt" .. i s fall borde han fly ngon annanstans.
Han har vl valt sitt hem och har sina rtter dr, tillsammans med med AE ..och omgivningen.
En del av hans identitet, tillsammans med hans arbetsplats.
Helt enig!
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Det er TT og Holden som selv bruker ordene ske tilflukt.

Hvor mange ganger m det understrekes?

Det er ikke bare TOM sitt hjem.

Dette dreier seg ikke om han.

Stakkars Tom meg her og Stakkars Tom mer der *haff* Hadde han elska og verdsatt kons si, og vrt uskyldig, hadde han ikke reagert p at Politiet vil gjre alt de kan for lse saken. For finne henne. Denne saken har ftt langt mer ressurser enn andre forsvinningssaken. Han burde takke Politiet.

Det var Anne-Elisabeths hjem ogs. Og hun ble drept eller tatt i/fra sitt EGET HJEM.
Det der er flisespikkeri - om ordet "tilflukt" er brukt - s skal det illustrere at hjemmet er der TH har tilhrighet. Et hjem er et sted hvor man samler krefter - uansett hvordan livssituasjonen er. Det er din eiendom.

Politiet har hatt tilgang til stedet i nesten 1, 5 r fr de beslagla huset. Underskelser er gjort, bde fordi dette var AEHs hjem og fordi huset er et sted.

N er AEH mest sannsynlig dd, men TH lever, og etter at det n har gtt s lang tid, s m det vre p tide at livet gr videre og normaliserer seg for de prrende (Ja, for ingen er dmt enn).

Siktelsen handler ikke om hvor vidt TH var/er snill/slem/syk/frisk - den handler om sannsynligheten for om TH har drept/vrt involvert i drapet p AEH.

Utover det s jobber politiet ogs utifra andre hypoteser enn hovedhypotesen.

- Og Ja, hvis det viser seg at TH er uskyldig - s er det "stakkars TH" - uavhengig om han elsket sin kone.

- Og Ja, jeg tror ikke AEH ville vrt uenig i overstende - hvis TH er uskyldig - uavhengig om hun hadde et lykkelig ekteskap eller ikke.
TH er tross alt far til hennes barn.

- Og Ja, uavhengig om TH er uskyldig eller ikke, s tror jeg at AEH ville opplevd fremstillingen av saken som nedverdigende.
Citera
2020-08-19, 15:06
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt enig!

Det der er flisespikkeri - om ordet "tilflukt" er brukt - s skal det illustrere at hjemmet er der TH har tilhrighet. Et hjem er et sted hvor man samler krefter - uansett hvordan livssituasjonen er. Det er din eiendom.

Politiet har hatt tilgang til stedet i nesten 1, 5 r fr de beslagla huset. Underskelser er gjort, bde fordi dette var AEHs hjem og fordi huset er et sted.

N er AEH mest sannsynlig dd, men TH lever, og etter at det n har gtt s lang tid, s m det vre p tide at livet gr videre og normaliserer seg for de prrende (Ja, for ingen er dmt enn).

Siktelsen handler ikke om hvor vidt TH var/er snill/slem/syk/frisk - den handler om sannsynligheten for om TH har drept/vrt involvert i drapet p AEH.

Utover det s jobber politiet ogs utifra andre hypoteser enn hovedhypotesen.

- Og Ja, hvis det viser seg at TH er uskyldig - s er det "stakkars TH" - uavhengig om han elsket sin kone.

- Og Ja, jeg tror ikke AEH ville vrt uenig i overstende - hvis TH er uskyldig - uavhengig om hun hadde et lykkelig ekteskap eller ikke.
TH er tross alt far til hennes barn.

- Og Ja, uavhengig om TH er uskyldig eller ikke, s tror jeg at AEH ville opplevd fremstillingen av saken som nedverdigende.

Det handler om kartlegge hva slags person TH er, s om han er "snill/slem/syk/frisk" blir veldig relevant.. Forstr godt at TT ikke ser dette, han er jo offeret her.
Citera
2020-08-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Det handler om kartlegge hva slags person TH er, s om han er "snill/slem/syk/frisk" blir veldig relevant.. Forstr godt at TT ikke ser dette, han er jo offeret her.
TH har alibi - og det er ikke relevant hvis han ikke har drept sin kone.
Det har vrt nok drittkasting n! Politiet m slutte "rope ulv" - hvis de ikke har en sak - s m familien f fred.
Citera
2020-08-19, 15:25
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH har alibi - og det er ikke relevant hvis han ikke har drept sin kone.
Det har vrt nok drittkasting n! Politiet m slutte "rope ulv" - hvis de ikke har en sak - s m familien f fred.

Politiet har aldri sagt at dette var en opplagt sak, de har sagt at dette er en meget krevende sak og komme til bunns i, enda mer utfordrende blir f en dom, uten lik..

Slike ting tar tid, der alle steiner skal snues.

N tapte vel TH i retten sist, nr han anket beslaget av huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in