Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Det r ju hans hem, handlar vl inte om att "ska tillflykt" .. i s fall borde han fly ngon annanstans.
Han har vl valt sitt hem och har sina rtter dr, tillsammans med med AE ..och omgivningen.
En del av hans identitet, tillsammans med hans arbetsplats.
Helt enig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Karamellis
Det er TT og Holden som selv bruker ordene ske tilflukt.
Hvor mange ganger m det understrekes?
Det er ikke bare TOM sitt hjem.
Dette dreier seg ikke om han.
Stakkars Tom meg her og Stakkars Tom mer der *haff* Hadde han elska og verdsatt kons si, og vrt uskyldig, hadde han ikke reagert p at Politiet vil gjre alt de kan for lse saken. For finne henne. Denne saken har ftt langt mer ressurser enn andre forsvinningssaken. Han burde takke Politiet.
Det var Anne-Elisabeths hjem ogs. Og hun ble drept eller tatt i/fra sitt EGET HJEM.
Det der er flisespikkeri - om ordet "tilflukt" er brukt - s skal det illustrere at hjemmet er der TH har tilhrighet. Et hjem er et sted hvor man samler krefter - uansett hvordan livssituasjonen er. Det er din eiendom.
Politiet har hatt tilgang til stedet i nesten 1, 5 r fr de beslagla huset. Underskelser er gjort, bde fordi dette var AEHs hjem og fordi huset er et sted.
N er AEH mest sannsynlig dd, men TH lever, og etter at det n har gtt s lang tid, s m det vre p tide at livet gr videre og normaliserer seg for de prrende (Ja, for ingen er dmt enn).
Siktelsen handler ikke om hvor vidt TH var/er snill/slem/syk/frisk - den handler om sannsynligheten for om TH har drept/vrt involvert i drapet p AEH.
Utover det s jobber politiet ogs utifra andre hypoteser enn hovedhypotesen.
- Og Ja, hvis det viser seg at TH er uskyldig - s er det "stakkars TH" - uavhengig om han elsket sin kone.
- Og Ja, jeg tror ikke AEH ville vrt uenig i overstende - hvis TH er uskyldig - uavhengig om hun hadde et lykkelig ekteskap eller ikke.
TH er tross alt far til hennes barn.
- Og Ja, uavhengig om TH er uskyldig eller ikke, s tror jeg at AEH ville opplevd fremstillingen av saken som nedverdigende.