2020-09-03, 16:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Om vi flger den antagelsen, s m han ha byttet bil fr han kjrte til Shell og mtte politiet. Det pner jo opp for flere momenter p tidslinja vi ikke har oversikt over. I allefall hvis disse opplysningene fra Dagbladet stemmer om at det var Citrenen som stod igjen p bensinstasjonen:

https://www.dagbladet.no/nyheter/i-k...dag-n/72551998
Det er absolutt mulig noe som blir underskt.

Citroenen kan ha vrt parkert p Futurum, og TH byttet bil p vei til Shell f.eks.

Edit: Kanskje planen var at Focusen skulle fjernes fr politiet kom til S4, men da de nektet og heller bestemte mte TH p Shell i stedet, kan planen ha blitt endret.

Han ble kjrt til Futurum og mtte skynde seg og bytte bil.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-03 kl. 16:21.
Citera
2020-09-03, 16:14
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er absolutt mulig noe som blir underskt.

Citroenen kan ha vrt parkert p Futurum, og TH byttet bil p vei til Shell f.eks.

Edit: Kanskje planen var at Focusen skulle fjernes fr politiet kom til S4, men da de nektet og heller bestemte mte TH p Shell i stedet, kan planen ha blitt endret.

Han ble kjrt til Futurum og mtte skynde seg bytte bil.

Huff, dette ser mindre og mindre ut som en mesterplan, Slettsnoken. Men jeg kan ikke se annet enn at TH har en stor rolle i denne forbrytelsen.

Politiet jobber vel ut fra utsagn i avhr, og sjekker om de stemmer. Til slutt kan det resultere i mange avslrte lgner og 0 troverdighet.
Citera
2020-09-03, 16:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Huff, dette ser mindre og mindre ut som en mesterplan, Slettsnoken. Men jeg kan ikke se annet enn at TH har en stor rolle i denne forbrytelsen.

Politiet jobber vel ut fra utsagn i avhr, og sjekker om de stemmer. Til slutt kan det resultere i mange avslrte lgner og 0 troverdighet.
Det har du rett i, jeg tror Mesterplanen rk i det yeblikket TH ringte politiet og de responderte helt annerledes enn hva planen tilsa.

Deretter har alt gtt over stokk og stein og frer trolig til en tiltale om ikke lenge.
Citera
2020-09-03, 17:09
Medlem
Legokatts avatar
TV2 i dag:
"Iflge*TV 2*skal politiet vre p plass med et kamera, og iflge kanalen skal flere av politifolkene flere ganger ha gtt ut av baksetet p en sivil politibil, mens dette har blitt filmet."

Dette er hvertfall ikke nye lydunderskelser. Tyder p at politiet rekonstruerer mobilbevegelser. Vi vet fra fr at politiet sitter p AEH's mobil med helse-app.

At de gr ut av baksetet tyder p at de rekonstruerer alle hendelser fra TH og AEH kommer hjem fra teater dagen fr da de angivelig tok taxi hjem. Hvor satt mest sannsynlig AEH i den taxien? Baksetet.

At politiet filmer dette tyder p at de skal klippe sammen en film av alle hendelser med AEH's mobil frem til hennes telefon legges i ro p feil side av bordet kl 10.07. Dette basert p posisjonsdata m/g-krefter i hennes mobil.

At politiet gr flere ganger ut av baksetet tyder p at de forsker f s lav feilmargin som mulig p posisjonsdata sett opp mot data de har registrert i AEH's mobil.

Dette sett i sammenheng med artikkel i VG.

VG 26.08.2020
"Nye mobilunderskelser i Lrenskog-saken: Nybrottsarbeid

N skal det foretas nye underskelser p stedet knyttet til informasjon fra kvinnens mobiltelefon, fr VG opplyst.

Brukt i Tyskland
En*forskningsartikkel*om helse-appen, skrevet av forskere ved Institutt for rettsmedisin i Haag i Nederland, konkluderer med at skritt registrert av appen i svrt stor grad korresponderer med manuell opptelling av skritt. Appen hadde en feilmargin p kun to prosent, og dermed mente forskerne at helseappen kunne brukes som bevis i straffesaker."
Citera
2020-09-03, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg stiller ikke krav til noe som helst. Men jeg forventer at du slutter blffe. Du brukte husverten p Gjvik som eksem...

Du er rett og slett s sint at du prater usammenhengende og ikke har kontroll p ordene dine. Jeg velger prve legge denne diskusjonen til side for denne gang, ikke for at jeg ikke kan svare deg, men fordi jeg tror du har forsttt det jeg mente om husverten siden jeg har forklart det 10 ganger, og at trden bare blir kvalt ned med ord. Fint om du kan gjre det samme.
Citera
2020-09-03, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TV2 i dag:
"Iflge*TV 2*skal politiet vre p plass med et kamera, og iflge kanalen skal flere av politifolkene flere ganger ha gtt ut av baksetet p en sivil politibil, mens dette har blitt filmet."

Dette er hvertfall ikke n..."

Tror ogs dette er rekonstruksjon av nr de kom hjem med taxi. Derfor baksetet.
Det er naturlig at taxien kjrer helt fram til garasjeporten og snur inne p grdsplassen, siden det er en blindvei der, og trangt snu. Alternativet er tjuvlne innkjrselen til Letvik for snu, noe som er frekt og tvilsomt at taxisjfren ville gjort.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-03 kl. 17:28.
Citera
2020-09-03, 17:51
Medlem
Underskelsene som gjres n er for rekonstruere AEHs siste bevegelser det siste dgnet fr hun forsvant. Mobiltelefonen og helseappen er en viktig del av underskelsene.
Citera
2020-09-03, 19:03
Medlem
Jeg vil gjerne skrive litt om hettemann 1 og 2. HM1 dukker opp p kamera kl10:25.
GM ringte fra TH sin telefon 10:06, 10:07.
Anrop er slettet og nyaktig samtidig blir hennes telefon i ro.
10:07-10:25 er et greit estimat ta seg fra Futurum og plassen Der han blir filmet frste gang. Alts den samtalen er et signal -n kommer jeg feks.
S kommer vi til parkeringsplassen. Her steller han seg opp bak noen store dunker el stopper opp og titter seg tilbake. Dette er typisk det de lrer i militre ta dekke bak noe stort tilfelle noen flger etter deg.
S kommer vi til huset, hvor stigen sto til 2 etasje. Tror den handlet om en rmningsvei for GM. Utgangsdren nede var risiko derfor var den lst med horn.
S kommer vi til neste video. Se hvordan han gr midt mellom strekene. Litt OCD her ser det ut som.
S kommer hettemann2. Gr nyaktig bak og de hahelt like jakker, ser ut som bl med lys glidels og hette.
Siden TH ikke har vrt i militre holder jeg en knapp p VE.
Citera
2020-09-03, 19:36
Medlem
Angende Politiets sivile biler s er Ford Focus noe av de mest brukte modellene.

Status sivilbiler p landsbasis 2019:

1. Volkswagen Passat: 583 stk.
2. Mercedes-Benz Vito: 393 stk.
3. Ford Focus: 374 stk.
4. Ford Mondeo: 135 stk.

Siden Politiet har spass mange Ford Focus til disposisjon kan det ogs vre tilfeldig at de brukte blant annet dette i dag og ikke pga. snnen til TH har en slik bil som TH skal ha benyttet ved flere anledninger.
Citera
2020-09-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TV2 i dag:

Dette er hvertfall ikke nye lydunderskelser. Tyder p at politiet rekonstruerer mobilbevegelser. Vi vet fra fr at politiet sitter p AEH's mobil med helse-app.

At de gr ut av baksetet tyder p at de rekonstruerer alle hendelser fra TH og AEH kommer hjem fra teater dagen fr da de angivelig tok taxi hjem. Hvor satt mest sannsynlig AEH i den taxien? Baksetet.

At politiet filmer dette tyder p at de skal klippe sammen en film av alle hendelser med AEH's mobil frem til hennes telefon legges i ro p feil side av bordet kl 10.07. Dette basert p posisjonsdata m/g-krefter i hennes mobil.

At politiet gr flere ganger ut av baksetet tyder p at de forsker f s lav feilmargin som mulig p posisjonsdata sett opp mot data de har registrert i AEH's mobil.

Dette sett i sammenheng med artikkel i VG.

VG 26.08.2020
"Nye mobilunderskelser i Lrenskog-saken: Nybrottsarbeid

N skal det foretas nye underskelser p stedet knyttet til informasjon fra kvinnens mobiltelefon, fr VG opplyst.

Brukt i Tyskland
En*forskningsartikkel*om helse-appen, skrevet av forskere ved Institutt for rettsmedisin i Haag i Nederland, konkluderer med at skritt registrert av appen i svrt stor grad korresponderer med manuell opptelling av skritt. Appen hadde en feilmargin p kun to prosent, og dermed mente forskerne at helseappen kunne brukes som bevis i straffesaker."

Interessant dette.

Kan det for eksempel vre at fallet ned trappen, som det har vrt s mye snakk om, skjedde p kvelden dagen fr AEH forsvant?

(Ha meg unnskyldt hvis det finnes opplysninger som jeg burde kjent til.)

Det umiddelbare sprsmlet blir selvflgelig: Hvordan forklarer man deretter alle livstegn fra AEH dagen etterp?
Citera
2020-09-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Angende Politiets sivile biler s er Ford Focus noe av de mest brukte modellene.

Status sivilbiler p landsbasis 2019:

1. Volkswagen Passat: 583 stk.
2. Mercedes-Benz Vito: 393 stk.
3. Ford Focus: 374 stk.
4. Ford Mondeo: 135 stk.

Siden Politiet har spass mange Ford Focus til disposisjon kan det ogs vre tilfeldig at de brukte blant annet dette i dag og ikke pga. snnen til TH har en slik bil som TH skal ha benyttet ved flere anledninger.

Wow! Hvor har du disse tallene fra?
Citera
2020-09-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Wow! Hvor har du disse tallene fra?

Glemte legge ved linken:

https://www.tv2.no/a/10773711/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera