2020-09-06, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja jeg og tenker at drepe sin kone i nrkamp er noe som vil sette i gang ulike prosesser i kroppen. Og jeg ville ikke planlagt vise meg i mange timer foran folk som har sett meg i en rrekke. Og s er det beskrevet som krevende kvele rent fysisk. Jeg ville nsket ta en dusj for vaske vekk svettelukt og spor. Rene klr. Og s ha kontroll p fravrende uttrykk, nervsitet, gjre arbeidsoppgaver uten altfor store feil.
Ja, det er et tankekors. Det har noe med virkeligheten gjre.
Citera
2020-09-06, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg skjnte det, men det er bare se p Peter Madsen nr han kommer i land etter ha partert hun derre journalisten og senket ubten. Var ikke mye stredd der gitt selv om media og politi ventet p han.

Og i andre kulturer s dreper man for ingenting, s alt kan normalisees.

Tenker Peder Madsen utfrte noe han hadde drmt om lenge. Hadde ikke han sett p partering og tortur fr drapet. Og endelig fikk han en han trodde ikke kunne knyttes til han ned i bten og lste den. Han styrte og p vaske og tmme bten etterp. Det tok tid. S det var noen timer etter parteringen at han ble filmet. Han var kanskje i lykkerus og hadde ikke normale flelser og reaksjoner i kroppen.
Men han oppfrte seg uvanlig i forhold til bten. Han hadde ikke totalt kontroll p seg selv
Senast redigerad av Mattagg 2020-09-06 kl. 03:55.
Citera
2020-09-06, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hm...alle dagbkene? Hva vil det si?
Vet vi sikkert at noen dagbker mangler?
Tror politiet at dagbker er bokstavelig talt daglige bker?
Vet politiet at noen dagbker er borte, fordi TH har sagt det?
Eller er det antagelser at noen dagbker mangler?
Jeg vet ikke...

Han kan ikke bli dmt for evt mangle noen av dagbkene sine.
Ja det mener jeg. Politiet har bemerket at de siste tykke bkene mangler. Han skrev alltid alle planer i dem hele tiden. Alt visstnok. Han har nok ikke skrevet at han skulle drepe AE. Men det kan vre noe om hvem han mtte og snakket med. Han kunne ikke spores annet enn bompenger. S bkene er vel det nrmeste en kommer sporing i hans tilfelle
Citera
2020-09-06, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det har jeg faktisk aldri hrt at politiet har uttalt i media, at TH har sagt at politiet er rasistisk.

Helt nytt for meg. Link takk!

Edit:

Jeg skrev jo at det er et problem at politiet motsier seg selv.
Politiet har sagt begge deler - at TH har samarbeidet bde godt og drlig.

Da er det vel hips som haps!

Th uttalte iflg en politirapport at avhrer(kvinne) hadde en rasistisk holdning e.l. TH hadde kommet med en uttalelse om taxisjfren som kjrte dem hjem, noe om at ingen drosjesjfrer er norske. Dette ble nevnt i et avhr hvorp TH mtte ha siste ord og kverulerte det dithen at det var avhrer som var rasistisk. Gidder ikke finne link.
Citera
2020-09-06, 08:43
Medlem
Legokatts avatar
I denne saken er det mye som i utgangspunktet tyder p et partnerdrap utfrt av ektemann. Statistikk viser at ektemenn som oftest str bak. Det er tydelige tegn p ekteskapsproblemer over mange r. AEH hadde sikkert alle mulige grunner til skille seg. TH var i tillegg milliardr og nsket ikke bruke undvendig mye penger p familien. AEH og TH var to eldre personer. De hadde oppfostret en familie p tre barn som forlengst hadde blitt voksne med egne barn.

Seperasjonspapirer datert flere r tilbake med kun AEH's underskrift tyer p at AEH sto "alene" i familien uten hjelp av sine barn og uten hjelp av noen andre til komme seg ut. Kan tyde p trusler / at AEH ikke alene var i stand til ta dette skrittet.

Tenk litt p dette. Se p denne situasjonen fra en GM's ststed som kjenner familien og AEH's situasjon. En GM som er i en situasjon som muliggjr den ultimate hevn. En GM som er god p manipulasjon / tenke strategisk.

Hvordan lage et plott?

1. Spille p lag med AEH, manipulere henne / hjelpe henne / spille p hennes flelser / presse henne til tenke at den eneste utveien komme seg bort i sikkerhet p er gjre alt for f TH i fengsel slik at han ikke kan true henne mer. Statistikken vil vre p hennes side. Ektemenn kan drepe sin ektefelle srlig hvis det er snakk om skilsmisse. Hvis ektemann i tillegg har mye tape konomisk vil han ha et sterkt motiv. Med en godt planlagt utfrelse vil alt peke mot TH. GM utgir seg for / er velstende og manipulerer henne med et nytt liv der hun skal leve i trygghet resten av sitt liv. Hun skal for frste gang i livet bli satt i fremste rekke.

GM overbeviser AEH til at de skal fake et drap p AEH i S4. Hun m / vil gi sine barn alibi slik at alt skal tyde p ektemannen. Hendelser i forkant, samt selve utfrelsen i S4 - "oppskrift" fra filme Gone Girl.

Men GM vet at dette ikke vil bli fordelaktig for han selv. Derfor m han i tillegg ha en plan som ikke AEH vet om.

En kidnappingsscenario.

2. Siden TH p papiret er milliardr legger GM et trusselbrev med en hy sum i lsepenger i S4 uten at AEH vet om dette.(Hettemannen). GM vet at TH er god p forhandlinger derfor vil han "starte" p en hy sum og se hvor mye som kan bli utbetalt etterhvert. Trusler om AEH og andre familiemedlemmer skal presse TH. Dette ville aldri AEH ha blitt med p. Dette er i tillegg en faktor som vil peke i mindre grad p TH. Men vil kunne gi GM en gevinst.

GM vet ogs at TH har noe kjennskap til krypto-valutta.

3. GM kvitter seg med AEH p et trygt sted. skulle forsrge/holde en eldre person i trygget er kun en "fantasi" GM har manipulert AEH med.

4. GM flger med p saken i media og forsker ulike strategier for f betaling. Etter planen skal TH bli mistenkt, dette vet GM og sender krypterte e-poster med lavere summer nr TH er presset.
Citera
2020-09-06, 08:44
Medlem
Legokatts avatar
Likheter mellom filmen Gone Girl og Hagen-saken.

Sett gjennom hypotese (kort oppsummert):

-GM manipulerer AEH gjennom en relasjon
-AEH er aktiv i tiden fr forsvinningen
-GM og AEH stager sted
-GM legger i ut trusselbrev uten at AEH vet om dette
-GM kvitter seg med AEH p annet sted
-I ettertid forsker GM ulike strategier for f betalt lsepenger basert p informasjon i media - nr TH er presset sendes krav om en lavere sum

Oppskrift fra filmen en GM benytter i plott:

- I tiden fr m det plantes indisium mot ektemann. Dokumenter / ekteskapsproblemer med venninner m kommuniseres. Skelyset m rettes mot ektemann slik at motivet hans forsterkes.

- Det m settes til verks hendelser som skal tyde p at ektefelle aldri kunne ha tenkt p stikke av.

- Hendelse m skje nrt bryllupsdagen. Skal tyde p at ektemann gjr dette som en "symbolsk handling".

- Staging av sted m gjres rett etter at ektemann har dratt p jobb. Da begynner klokken tikke

- Et sted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved frste yekast. Men et sted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nrmere politietterforskning.

- Vask, bl - bl, vask.

- Et "fall" m stages

- DNA / andre spor m fakes

- Brev med ledetrd m legges igjen

- Politiet vil mistenke ektemann

- Media vil vinkle alt ektemann gjr og foretar seg som mistenkelig i tiden etterp. Det blir et meida-sirkus der ektemannen sitt liv blir brettet ut

- Ingen vil tro at en kvinnelig ektefelle kunne ha sttt bak

Hagen saken:
Grunnen til at det er vanskelig i starten for politiet/media/alle andre se denne lsningen ligger i at GM bruker AEH aktivt i plottet. For "lse opp" de denne lsningen kan man ikke vre emosjonellt knyttet til saken. Kun se saken som puslespilbrikker.
Citera
2020-09-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Interessant teori men et par ting som skurrer med denne teorien i mitt hode:

- Hvis bilen i skogholtet var GM. Hvordan visste de at TH skulle reise p jobb 5 minutter senere?
- Hvorfor utfrte de angrep (tilsynelatende) samtidig som TH str med bilen i 5 minutter forran kamera p Futurum?
- Litt rart at mobilen til AEH legges dd nyaktig samme minutt som TH ringer den (anrop borte i loggen).
- GM har holdt seg p S4 veldig lenge = hy risk.
- Hadde snnen hatt slike problemer hadde Politiet vrt over han p dag 1 mistenker jeg.
- Hvorfor sender dem ikke livsbevis? Jeg er sikker p de hadde klart ta et bilde selv om hun var dd med en "dagsfersk avis" selv om hun var dd og photoshoppet det s hun s levende ut (for eks).. Ser ikke det om bildet er medium kvalitet.

-Bilen i skogholtet trenger ikke ha hart noe gjre med saken. Om den hadde det, kan det vre for se nr TH gr p jobb, og det at de trengte en bil til transportere henne, dd eller levende. Jeg tror hun var levende og at de kjrte ut gjennom s.
Om det er hy risiko? Tja, de gjorde jo ikke noe galt der de sto. Jeg vet heller ikke hvor mye trafikk det var i omrdet. Og det er ikke sikkert de ville bli lagt merke til. Halvmrkt og sluddent.
-Futurum mennene hadde jo allerede funnet ut han ikke var ankommet der. De kan ogs hatt kjennskap til hans avtaler den dagen, og nr han senest burde ankomme.

-At angrepet ble utfrt da, var fordi det var tett etter TH forlot hjemmet. Ikke fordi han var p kamera utenfor arbeidsplassen.
-At telefonen legges dd akkurat nr han ringte kan ha flere naturlige forklaringer. Elektronikken er visst ikke helt presis i sin registrering av aktivitet. Det kan vre at den oppdaterte seg med anropet, eller det kan vre den ringte og de derfor la den i fra seg.

-Jeg vet ikke 100% om snnen hadde slike problemer, men det er rykter om det, og det er opplysninger som sttter opp om disse ryktene. At han sover etter klokken 9 midt i uka. At han ikke eide egen bolig, i eget navn, tross for at han hadde betalt arbeid hos sin far. Det tyder p at han ikke har styring p penger.
Det er grader av denne type problematikk. Det er noe i mellom vre p Plata og vre pliktoppfyllende, arbeidsom, med kontroll p livet med villa, voff og volvo.

-De sender ikke livsbevis fordi de ikke nsket kommunikasjon, de ba om rask betaling, og null kommunikasjon. All kommunikasjon ker sjangse for bli identifisert.
Citera
2020-09-06, 08:58
Medlem
Noterer meg at kidnappings-scenariet fortsatt nskes i spill hos TT.
Alle som lanserer slike teorier br i sine innlegg inkludere listen med de 38 indisiene mot TH, og legge ved troverdig forklaring for hvert enkelt av disse.
Nr det ikke gjres blir teorien/villedningen meningsls.
Citera
2020-09-06, 09:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Skulle gjerne visst noe om barna ja. TEH kan ha vrt hjemme, og senere blitt presset til lyve. Men dattera over veien? De kan ha planlagt sammen, og uten grunn til mtte overtale... Var presten hjemme og passet barn, og snek seg ut en tur mens hun trodde barna sov e.l.? Muligens avslrt av ektemannen som har reist. Dattera i Lier tror jeg er/var uvitende med vilje. Det var kun hun som var nevnt i trusselbrevet, og det er kun hun som har uttrykt at pappa M vre uskyldig, fordi hun tror/ trodde oppriktig p kidnapping.
Du nevnte at dtrene kunne kjrt hverandre og noe innviklete greier, men er det egentlig ndvendig? Det holder vel at TH gjr udden, og at en annen kjrer bort AEH. Om TH vet at han har kontroll p snnen, s er det gjennomfrbart med to GM, og et vitne som lyver om en samtale.
Det er ikke ndvendig med massevis av lue/hette-menn og walki talki, hvis en kan klare det med kun en GM, og en medhjelper.
Om bakhonet har noe verdi som signal p om stedet er urrt, trenger det ikke vre for TH, men kanskje for presten
Det behver ikke vre innviklet, den ene bilen sto parkert ved andebrygga som TH selv har foresltt i sin hypotese til politiet det tar bare sekunder g fra huset, D2 ble kjrt av D1 kl 0856 for bist faren, og D2 hentet deretter bilen som hun rygget opp fra brygga 0905..

Telefonen med lnn forsinket hele planen, s det ble mer hektisk enn de hadde sett for seg fr TH mtte innfinne seg p jobb.

At bare yngstedatter var nevnt i trusselbrevet tror jeg som sagt skyldes at det nettopp var hun som skrev/forfattet det. Omstendelig brev, som klageskrivet.

Planen var avhengig av at barna hadde alibi og ga samtidig TH alibi ved forskyve siste sikre livstegn til etter at TH beviselig var kommet p jobb. Det tredje barnet har trolig skaffet seg alibi p annen mte som vi ikke vet.

For f dette til mtte en person vre i huset, stage og betjene AEs telefon, og det var viktig ikke involvere utenforstende, derfor bare TH og barna - to hjemme p telefon, en i S4, TH p Futurum.

Jeg synes ikke dette er mer innviklet enn noen annen teori, og de har lykkes ganske bra i villedningen. TH er den som har driti p draget og er derfor siktet.

Edit: Det kan ha vrt S som kjrte D2 til S4 0856 dersom han rakk hjem til 0914 samtalen. Ellers hadde det kanskje ikke vrt ndvendig ringe startsignal 0906 og sende kodet sms 0910 til D1 om forsinkelsen - hytteturen utsatt.

Edit2: Fetad: Et vitne som lyver er ikke en bagatell, vitnet risikerer faktisk 21 rs fengsel for medvirkning.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-06 kl. 09:44.
Citera
2020-09-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva med ghh.
Denne? https://www.tv2.no/a/11411802/
Ser ikke motiv eller noen annen grunn.
Citera
2020-09-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Noterer meg at kidnappings-scenariet fortsatt nskes i spill hos TT.
Alle som lanserer slike teorier br i sine innlegg inkludere listen med de 38 indisiene mot TH, og legge ved troverdig forklaring for hvert enkelt av disse.
Nr det ikke gjres blir teorien/villedningen meningsls.

Kan du legge ved denne listen, eller sende en link?
Citera
2020-09-06, 10:40
Medlem
Politiet melder idag 09:43 at det er funnet en dd person i vannet ved Spjry i Hvaler kommune.

Men det er vel ikke Anne-Elisabeth denne gangen heller.
"Politiet opplyser at de jobber med teknisk og taktiske etterforskningsskritt, og at ndetatene er p stedet.

Vi har ingen ytterligere opplysninger n, men kommer tilbake med oppdateringer s snart som mulig, skriver st politidistrikt p Twitter."
Kilde abcnyheter.no
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...nnet-pa-hvaler

Edit

VG har litt mer opplysninger. Den dde synes vre identifisert.
"Politiet jobber fortsatt p stedet 10:45. Den dde er tatt opp av vannet og underskt. Vitner avhres og varsling av prrende er under arbeid, skriver politiet."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...aler.3xBxhhFi3
Senast redigerad av kornblomst 2020-09-06 kl. 10:54. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in