2020-09-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hvis en har planlagt dette i lang tid, minst 6 mnd, kanskje flere r, s er det kanskje for noen en slags "utlsning" og at en slapper mer av etter at det er oversttt? Hvis en har gnagd og gnurt p det s lenge at adrenalinet og "sjokket" av ha drept noen har utspilt seg s mange ganger p forhnd?
Jeg vet ikke hva psykologien sier her, men jeg fr vel hre det om det er helt p trynet
Meget mulig. Mine tanker om det er at ingen skulle rive snder hans imperium. Hvis han for rti r siden fikk panikk ved tanken p miste huset ved en skilsmisse, hvordan ville han mange r senere reagert p utsiktene til mtte downsize med flere hundre mill? Jeg tror rett og slett det er helt utenkelig for ham. Hadde det enda vrt en konkurrent. Men til sin egen frue, som er p en alminnelig lnningsliste, helt utelukket. Kun min mening. Det interessante er at AE ikke fikk panikk ved tanken p miste huset. Man kan skrive side opp og side ned om hans barndom, men jeg kjenner nrt flere med en grusom barndom, som aldri ville ha drmt om konstruere en slik kontrakt.
Citera
2020-09-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nektet video-opptak, s politiet mtte kompromisse og nye seg med lydopptak.

Han har ogs ment at det kunne vre feil p utstyret som har tatt opp avhrene.

S, han hres absolutt ikke helt god ut, nei.
Video eller lydopptak - samme kan det vre.
Poenget er at det er bra for vr rettsikkerhet.

Noe galt med lyden er vel ikke s spkelseaktig - det skjer innimellom.

Er man teknologisk handikappa, s kan man miste trua lenge fr allslags snakkende apper, mekaniske telefonfingre m.m..
Citera
2020-09-06, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nektet video-opptak, s politiet mtte kompromisse og nye seg med lydopptak.

Han har ogs ment at det kunne vre feil p utstyret som har tatt opp avhrene.

S, han hres absolutt ikke helt god ut, nei.
Bingo.
Citera
2020-09-06, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hva tenker du p med et senere tidspunkt?

Jo, det er bedre tid. Det kan vre en ville ta henne p tur. Men hva med mobilen. Hvis hun alltid svarer, s er hun ikke typen til legge den hjemme. Og hun ville besvart den. Hun var forhindret til ta telefonen etter 9.16. Dd eller fanget. Tror ikke hun gikk uvitende omkring inne mens mobilen ringte.

Planen kan ha ftt seg en slagside fordi de var forsinket, TH var forsinket. Noen mtte vente, noen mtte ta en plan b
Citera
2020-09-06, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg mente at det er ufattelig hvis tilfellet er, g p jobb minutter etterp og holde maska. Jeg har ikke problemer med forst at ondskap finnes. Men hvis TH er GM, s er det ekstremt at det ikke syntes p ham noen minutter etter. Jeg gr ut i fra at Futurum ikke har kameraer en gang ved inngangspartiet der han gikk inn.

Jeg skjnte det, men det er bare se p Peter Madsen nr han kommer i land etter ha partert hun derre journalisten og senket ubten. Var ikke mye stredd der gitt selv om media og politi ventet p han.

Og i andre kulturer s dreper man for ingenting, s alt kan normalisees.
Citera
2020-09-06, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det er spesielt at politiet nekter omskrive "den rasistiske uttalelsen", hvis TH mente at det han sa ble feil fremstilt.
Det er jo det som er poenget med signeringen.

Min konklusjon er da at det er politiet som er vanskelig, og det er langtifra slik politiet skal jobbe. Politiet skal srge for at den som blir avhrt fr tillit til politiet, og det er det som skaper et godt samarbeid.

Den feilen politiet gjorde, ifm det avhret som nettopp ble referert til, kunne politiet rettet opp i p et tidlig tidspunkt, men istedet har de tatt den med seg videre i prosessen/avhrene, og til slutt ble alt lst.
Drlig gjort av politiet, at de har latt en s liten filleting, bli et s stort problem.

For bde familien og politiets del, s hper jeg at alt er bare spill for galleriet.
Det er slik i helsevesenet ogs. De korrigerer ikke. Selv om det er helt feil fremstilling. De skriver imidlertid inn et tillegg med rettelsen. Kan vre noe med at det som er skrevet inn ikke kan og skal rettes, av frykt for bevisste skalte rettelser i noens favr. En skal lese det som sto der og s lese tillegget med den nye rettelsen. Hva en kan og ikke kan gjres settes av IT avdelingen.
Citera
2020-09-06, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvorfor finner ikke politiet alle daglige bkene hans?Hvis han har vrt uskyldige ville han lagt de frem.
Hvordan en bygningsingenir forretningsmann kan vre teknisk analfabet?
Hagen serverte mange lgn og vil bli funnet ikke troverdig
Hm...alle dagbkene? Hva vil det si?
Vet vi sikkert at noen dagbker mangler?
Tror politiet at dagbker er bokstavelig talt daglige bker?
Vet politiet at noen dagbker er borte, fordi TH har sagt det?
Eller er det antagelser at noen dagbker mangler?
Jeg vet ikke...

Han kan ikke bli dmt for evt mangle noen av dagbkene sine.
Citera
2020-09-06, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er slik i helsevesenet ogs. De korrigerer ikke. Selv om det er helt feil fremstilling. De skriver imidlertid inn et tillegg med rettelsen. Kan vre noe med at det som er skrevet inn ikke kan og skal rettes, av frykt for bevisste skalte rettelser i noens favr. En skal lese det som sto der og s lese tillegget med den nye rettelsen. Hva en kan og ikke kan gjres settes av IT avdelingen.
Man burde kanskje hatt video-opptak i den sammenhengen ogs. De har mye makt.
Citera
2020-09-06, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg skjnte det, men det er bare se p Peter Madsen nr han kommer i land etter ha partert hun derre journalisten og senket ubten. Var ikke mye stredd der gitt selv om media og politi ventet p han.

Og i andre kulturer s dreper man for ingenting, s alt kan normalisees.
Aha. Ja, Peter Madsen. Og han er jo s genial. Var. Lange artikler om ham i Danmark, like fr udden, om hans fullstendige genialitet, snn p rakettforskerniv. Du har rett. Det bildet er jo helt uvirkelig.
Edit: s blir man ogs en kakerlakk i neste liv, da.
Citera
2020-09-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Jeg mente at det er ufattelig hvis tilfellet er, g p jobb minutter etterp og holde maska. Jeg har ikke problemer med forst at ondskap finnes. Men hvis TH er GM, s er det ekstremt at det ikke syntes p ham noen minutter etter. Jeg gr ut i fra at Futurum ikke har kameraer en gang ved inngangspartiet der han gikk inn.

Ja jeg og tenker at drepe sin kone i nrkamp er noe som vil sette i gang ulike prosesser i kroppen. Og jeg ville ikke planlagt vise meg i mange timer foran folk som har sett meg i en rrekke. Og s er det beskrevet som krevende kvele rent fysisk. Jeg ville nsket ta en dusj for vaske vekk svettelukt og spor. Rene klr. Og s ha kontroll p fravrende uttrykk, nervsitet, gjre arbeidsoppgaver uten altfor store feil.
Citera
2020-09-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hvorfor finner ikke politiet alle daglige bkene hans?Hvis han har vrt uskyldige ville han lagt de frem.
Hvordan en bygningsingenir forretningsmann kan vre teknisk analfabet?
Hagen serverte mange lgn og vil bli funnet ikke troverdig

Hun fikk smarttelefonen og han en nokia, det var en god stund fr. Sa du langsiktig planlegging? S hva han har drevet med er det ingen som kan si. Han har gtt klar dagens sporing. Bortsett fra bompenger. Han har hatt stor suksess til tross for ha vrt avlogget. Men var det bare de senere r?

Og bkene er veldig mystisk. Mye han ikke vil hjelpe til med. Ikke video av avhr hres ut som han planla klage p sannhetsgehalten av avhrene. Helt fra starten? Fra han var den srgende ektemannen?
Citera
2020-09-06, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja jeg og tenker at drepe sin kone i nrkamp er noe som vil sette i gang ulike prosesser i kroppen. Og jeg ville ikke planlagt vise meg i mange timer foran folk som har sett meg i en rrekke. Og s er det beskrevet som krevende kvele rent fysisk. Jeg ville nsket ta en dusj for vaske vekk svettelukt og spor. Rene klr. Og s ha kontroll p fravrende uttrykk, nervsitet, gjre arbeidsoppgaver uten altfor store feil.
Enig med deg! Dette synes jeg er verd tenke litt p.

Jeg tror det er svrt f som kunne gtt rett p jobb, og i tillegg uten vaske seg.

Det ville vrt tidenes drligste plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in