2020-09-07, 22:37
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det kan jeg, selv om jeg har vrt innom dette flere ganger tidligere i trden.

Jeg tror det er snakk om en sympatiovervekt p farens side som strekker seg tilbake til da barna var sm.

Dersom rykter om utroskap og alkoholisme er sanne, en far som jobber og sliter og etterhvert oppnr suksess med sitt forretningsimperium, kan moren ha blitt sett p som den svikefulle ingenting.

Nr hun til og med ville bryte ut av ekteskapet og i tillegg trolig hadde krav p store deler av THs formue, ble sviket ekstra uutholdelig for familien.

Hvor sykt det enn hres ut, tror jeg det kan ha sttt mellom kvitte seg med moren eller se faren g til grunne.

Dette er selvsagt bare en hypotese som bygger p det som er skrevet i media, men ble for meg mye klarere gjennom lese klageskrivet.

Jeg ser dine poenger, og selv om jeg ikke er enig i konklusjonen din, s er jeg enig at mye av dette kan vre reelt. Jeg tror at ogs at de ufordelaktige ektepaktene kan vre et resultat av episoder/livsfrsel hun skulle straffes for. Jeg tror i motsetning til deg at hun likevel hadde godt med sympati i familien.
Senast redigerad av Farkosten 2020-09-07 kl. 22:39. Anledning: tillegg
Citera
2020-09-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det var jo spor av TH p/i AEH sine tufflor. Tror du ikke at han kan ha brukt dem da han trasket rundt i huset og ropte p sin kjre kone?
Det er fullt mulig for ikke delegge opplegget. Han benekter dog dette i avhr.
Citera
2020-09-07, 22:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg ser dine poenger, og selv om jeg ikke er enig i konklusjonen din, s er jeg enig at mye av dette kan vre reelt. Jeg tror at ogs at de ufordelaktige ektepaktene kan vre et resultat av episoder/livsfrsel hun skulle straffes for. Jeg tror i motsetning til deg at hun likevel hadde godt med sympati i familien.
Da synes jeg i s fall det burde kommet tydeligere fram i klageskrivet, hvor sympatien helt klart l p farens side.

I tillegg har man dette, etter hva vi har ftt hre her inne, tilintetgjrende kallenavnet.
Citera
2020-09-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Vi vet ikke nok, helt sant. Men med mindre politiet her er s stokk stein dumme som etterforskerne var i Monika Sviglinskaja- saken, som ville ha konkludert med selvdrap i forkant av selvbortfring, s har de sjekket hvorvidt skoene hans setter avtrykk selv om de er spinnglatte under, og rene.
Ja, men s kan han jo ha tatt av seg skoene ogs da. Det er jo heller ikke oppsiktsvekkende om han har glemt det.

Mangel av avtrykk holder ikke som bevis, det er blitt bekreftet i media at det ikke er umulig, p tross av at han har vrt inni boligen (samme ang manglende fingeravtrykk p trusselbrevet).
Hva som er rsaken til at disse ikke blir avsatt, vet jeg ikke, det var bare noe tanker jeg gjorde meg.
Senast redigerad av Havhest 2020-09-07 kl. 23:06.
Citera
2020-09-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Men i alle dager..!
Dette forstr jo alle at politiet har trengt p og vurdert. Poenget er at de fortsatt ser det som mistenkelig selv etter ha forskt finne naturlige forklaringer p de manglende fotavtrykkene.
Stt med brukere som tror de tenker p ting som har gtt politiet hus forbi.
Det var ikke meningen gi deg tannverk.
Farvel!
Citera
2020-09-07, 23:00
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da synes jeg i s fall det burde kommet tydeligere fram i klageskrivet, hvor sympatien helt klart l p farens side.

I tillegg har man dette, etter hva vi har ftt hre her inne, tilintetgjrende kallenavnet.

Ja, men nr AEH etter alle solemerker var drept, ble det viktige n beskytte pappa, den eneste de hade igjen. Skjnt, jeg stusset litt over hvor lite AEH var nevnt, og at ingen i familien har uttalt seg med et savn, en bnn, eller oppfordring til "motparten". De framstr som undvendig kalde og flelseslse, men det kan ha sine rsaker og bunne i rd fra politi, advokater og andre eksperter p slike ting.
Citera
2020-09-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, men s kan han jo ha tatt av seg skoene ogs da. Det er jo heller ikke oppsiktsvekkende om han har glemt det.

Mangel av avtrykk holder ikke som bevis, det er blitt bekreftet i media at det ikke er umulig, p tross av at han har vrt inni boligen (og lest trusselbrevet).
Hva som er rsaken til at disse ikke blir avsatt, vet jeg ikke, det var bare noe tanker jeg gjorde meg.
S sant. Vi vet ikke nok om hva som er sagt og ikke sagt. Det gjenstr hre om de finner ut at den br mobilbevegelsen skjedde mens TH var hjemme. Eller ikke.
Citera
2020-09-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
S sant. Vi vet ikke nok om hva som er sagt og ikke sagt. Det gjenstr hre om de finner ut at den br mobilbevegelsen skjedde mens TH var hjemme. Eller ikke.
Ja, da stiller nok saken seg i et annet lys.
Likevel s gjenstr det forklare 09:14-samtalen.
Citera
2020-09-07, 23:18
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ja, da stiller nok saken seg i et annet lys.
Likevel s gjenstr det forklare 09:14-samtalen.

Kanskje det skjer en forandring angende lnningsansvarligsamtalen ogs?
Citera
2020-09-07, 23:25
Medlem
Citat:

Mangel av avtrykk holder ikke som bevis, det er blitt bekreftet i media at det ikke er umulig, p tross av at han har vrt inni boligen (samme ang manglende fingeravtrykk p trusselbrevet).

Fra Finansavisen, 15.8
Man kan ikke bruke fravr av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hagen eller andre ikke har gtt med sko inne p stedet p forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos' stedsgruppe til VG.

Per Angel har ogs uttalt seg om fravr av fingeravtrykk (VG, 8. august).
Han kan godt ha tatt p en side, uten sette avtrykk. Man vet fra tester og underskelser at man ikke ndvendigvis setter avtrykk i alt man tar p, sier tidligere kriminaltekniker Per Angel.
Citera
2020-09-07, 23:27
Medlem
Citat:
Det var jo spor av TH p/i AEH sine tufflor. Tror du ikke at han kan ha brukt dem da han trasket rundt i huset og ropte p sin kjre kone?
Det passer heller ikke. I flge Nettavisen ble sandalene funnet et annet sted i huset.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html

"Politiet har ogs funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p drkarmen til ytterdren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham p sandaler tilhrende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset."
Citera
2020-09-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Fra Finansavisen, 15.8
Man kan ikke bruke fravr av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hagen eller andre ikke har gtt med sko inne p stedet p forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos' stedsgruppe til VG.

Per Angel har ogs uttalt seg om fravr av fingeravtrykk (VG, 8. august).
Han kan godt ha tatt p en side, uten sette avtrykk. Man vet fra tester og underskelser at man ikke ndvendigvis setter avtrykk i alt man tar p, sier tidligere kriminaltekniker Per Angel.
Takk for informasjonen!
Skal se om jeg finner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in