Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-09-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Ja, det mener jeg, at politiet innad hadde skiftet hypotese, og mistenkt TH langt tidligere enn juni 2019.
Historien om telefon og bilskilt p bunnen av Langvannet tror jeg er for lure TH til tro at de fremdeles trodde p kidnappingshistorien. Tror ikke noe p at politiet har funnet noen telefon eller bilskilt.
Nr det gjelder manglende appell, s kan det vre flere grunner til det. Det er jo uansett ikke lett st frem p tv slik. I kidnappingssaken om Kjartan fra Filippinene, s s vi ikke noen norsk familie som ba og tryglet p tv.

Du tror ikke p at politiet har funnet telefon og bilskilt i Langvannet. Det m bety at du mener politiet har lyet om dette. Hvis din pstand holder vann, betyr jo det at man m ta ALLE politiets uttalelser med en klype salt. Lyver de om det ene, s kan man ikke utelukke at de lyver om andre ting.
Citera
2020-09-10, 15:59
Medlem
Citat:
Har ikke Slettsnokens liste foran meg, s det kan jeg ikke bekrefte/avkrefte om jeg er skeptisk til.

Du trenger ikke ha hele lista foran deg. Jeg refererte til ett punkt, punkt 15. Sr du tvil om dette punktet p Slettsnokens liste?
Punkt 15 "Null trer fra familien i media for f kone/mamma hjem. "
Citera
2020-09-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvor mange deltok i mlingen?

Har ikke tid til finne linkene akkurat n, s dette gr p husken. Det var to forskjellige mlinger. Mener Hybridbil stod bak dette, og at ingen av disse hadde flere enn max 25-30 respondenter. Gruppa fikk kort responstid, s mange kan ha oversett denne "meningsmlingen". Tar forbehold om at jeg husker feil.
"Avstemningen" var helt tullete. Samme medlem kunne stemme flere ganger. Resultatet av avstemningene hadde null verdi. Som stikke tunga ut av vinduet for mle utetemperaturen.
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-10 kl. 16:16.
Citera
2020-09-10, 16:28
Avstngd
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Har ikke tid til finne linkene akkurat n, s dette gr p husken. Det var to forskjellige mlinger. Mener Hybridbil stod bak dette, og at ingen av disse hadde flere enn max 25-30 respondenter. Gruppa fikk kort responstid, s mange kan ha oversett denne "meningsmlingen". Tar forbehold om at jeg husker feil.
"Avstemningen" var helt tullete. Samme medlem kunne stemme flere ganger. Resultatet av avstemningene hadde null verdi. Som stikke tunga ut av vinduet for mle utetemperaturen.
Drlig plott = et gjennomskubart plott mange tror p / lette finne bevis / GM blir buret inne etter kort tid

Bra plott = et plott som er godt planlagt / men som kan finnes ut av gjennom etterforskning / tar litt tid finne ut av

Masterplan / veldig bra plott = et plott som nesten ingen tror p / samt er vanskelig etterforske / et puslespill / tar lang tid finne ut av

S enig med at avstemming ikke har noe verdi

Jeg tror grunnen til at det tar s lang tid for politiet etterforske saken er fordi plottet var veldig godt planlagt. Mange ble lurt.

Se filmen Gone Girl. En GM kunne absolutt ha benyttet teknikker fra denne filmen i planleggingen og utfrelsen.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-10 kl. 17:10.
Citera
2020-09-10, 16:53
Medlem
Citat:
Inntektene til Elkraft A/S skal vre halvert det siste ret.
Det kommer jo til et punkt der utgiftene overstiger inntektene, og da er det kroken p dra.
Svidt meg meg bekjent har TH gjordt et uttak av aksjeutbytte p hele 70 millioner.
Kanskje har han gjordt dette uttaket for forberede seg p en storkonkurs.
Kanskje har han gjemt pengene i en bankboks i Bahamas snn at ikke namsmannen skal f fatt i dem nr konkursen kommer.

TH hadde selvsagt ikke tatt ut dette utbyttet, hvis det hadde vrt risky for selskapets konomi.
Hvis du er i stand til lese et regnskap, s kan du se p dette. Ut fra alle solemerker et solid firma. Siste regnskapsr er 2019, men viser regnskap helt tilbake i 2014.
https://www.proff.no/selskap/elkraft...l/IFXBK5Y10N5/

Hvem har ikke hatt en reduksjon i inntektene i disse korona-tider. Elkraft A/S har rygg til bre en nedgang i inntektene, men for uttale seg om dette, s man vite hva som er rsakene til dette psttte fallet i inntektene.
Du er kanskje behjelpelig med en link?
Citera
2020-09-10, 17:01
Medlem
Citat:
Helt enig - det var i grunnen det jeg ville ppeke. Selv deltok jeg ikke i mlingen.
Citat:
Hybridbil stod bak dette
Citat:
Som stikke tunga ut av vinduet for mle utetemperaturen.
Man skal vre forsiktig med stikke tunga ut i fart
Citera
2020-09-10, 17:59
Avstngd
Legokatts avatar
Ok, n forsker jeg finne relevante ting skrive om i denne saken..

Derfor har jeg sett gjennom statistikk p 70 ringer angende datakunnskap.

Fant ikke noe

Men fant en veileder for dem over 50 r. Den heter:

"50 r og utgtt p dato"

Hver femte innbygger vil vre 70 r eller eldre i 2060. "Arbeidsplass kunnskap, problemlsning, organisering og datakunnskap"

Hvordan bli en attraktiv seniorarbeidstaker?
o Ta eget initiativ til holde seg oppdatert
o Flge med p endringer og vre engasjert
o Utnytte mulighetene i tilfeldighetene

Alt handler om at du m vre i stand til henge med p de endringene som skjer rundt
deg. Eget initiativ, engasjement og tiltak for utvikling er ndvendig men nskelig at det
kan planlegges og tilrettelegges i samarbeid med arbeidsgiver."

At TH ikke skjnte hva en krypto-fabrikk var for noe synes jeg er hrreisende... En 70 ring burde absolutt sette seg inn i dette.
Hva om TH hadde blitt arbeidsledig? Hva om han plutselig skulle trenge vite alt om data og nymotens teknologi? (som krypto-valutta)

Selv om TH var milliardr burde han ha holdt seg oppdatert p ting i fall han skulle g konkurs!!
Citera
2020-09-10, 18:52
Bannlyst
Citat:
Du trenger ikke ha hele lista foran deg. Jeg refererte til ett punkt, punkt 15. Sr du tvil om dette punktet p Slettsnokens liste?
Punkt 15 "Null trer fra familien i media for f kone/mamma hjem. "

Nr det gjelder liste, s omtaler du ikke hva listen handler om, eller linker direkte til den. At jeg er skeptisk til Slettnokens liste, blir dermed inntil videre en pstand som fr st for deg og din regning.
Det du holder p med ser forvrig bare dumt ut. Hersketeknikken fungerer sikkert real-life, men ikke i et forum.
Senast redigerad av lixt 2020-09-10 kl. 19:02.
Citera
2020-09-10, 19:24
Bannlyst
Citat:
TH hadde selvsagt ikke tatt ut dette utbyttet, hvis det hadde vrt risky for selskapets konomi.
Hvis du er i stand til lese et regnskap, s kan du se p dette. Ut fra alle solemerker et solid firma. Siste regnskapsr er 2019, men viser regnskap helt tilbake i 2014.
https://www.proff.no/selskap/elkraft...l/IFXBK5Y10N5/

Hvem har ikke hatt en reduksjon i inntektene i disse korona-tider. Elkraft A/S har rygg til bre en nedgang i inntektene, men for uttale seg om dette, s man vite hva som er rsakene til dette psttte fallet i inntektene.
Du er kanskje behjelpelig med en link?

Du har link som viser at koronaen har gjordt snn at inntektene tl Elkraft er halvert?
Du sier at man m vite hva som er rsaken til dette fallet i inntektene for kunne uttale seg, men du pstr alts at korona har skylden. Da kanskje du har link?
Citera
2020-09-10, 19:40
Bannlyst
Citat:
Du tror ikke p at politiet har funnet telefon og bilskilt i Langvannet. Det m bety at du mener politiet har lyet om dette. Hvis din pstand holder vann, betyr jo det at man m ta ALLE politiets uttalelser med en klype salt. Lyver de om det ene, s kan man ikke utelukke at de lyver om andre ting.

Jeg har forsttt at du nsker s tvil om politiet, det er jo ikke noe nytt.
Du har sagt flere ganger at de har tunnelsyn, alts at de bare ser en lsning. Men som sagt, tunnelsyn var noe de bare hadde i begynnelsen. Da sjekket de bl.a ikke bilen til TH, og heller ikke sppeldunken.
De hadde kun en hypotese, og det var hypotesen som TH hadde manipulert dem til tro p. Kidnappingshypotesen.
Du prvde vri deg unna med at de kanskje ikke rakk sikre dunken fr at sppelbilen hadde hentet spla samme dag, eller at sppeldunken var tom. Nr de sier at de ikke sjekket spla, s betyr jo ikke det at de pnet lokket men ikke fant noen sppel g gjennom. Jeg skjnner at du forsker alt du kan forsvare TH, men mye av det du skriver ser bare for dumt ut. TH selv sitter antakeligvis leser dette, og jeg ser for meg at han avogtil dunker sitt hode mot veggen og skulle nske at han kunne ta ifra deg tastaturet.
Senast redigerad av lixt 2020-09-10 kl. 19:46.
Citera
2020-09-10, 19:51
Medlem
Citat:
1) Da sjekket de bl.a ikke bilen til TH,
2) De hadde kun en hypotese,
1) Post gjerne link til artikkel som omhandler dette, dersom du har lest dette.
2) Feil. I initialfasen (initialfasen av etterforskningen er fra frste dag og noen uker fremover) etterforsket politiet ut fra flere hypoteser. Dette er omtalt i flere avisartikler

Politiet etterforsker fremdeles ut fra flere hypoteser (bl.a. kidnappingshypotesen). Dette kan leses om i en artikkel som jeg postet link til for kort tid tilbake
Citera
2020-09-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Jeg vil gjerne skrive litt om hettemann 1 og 2. HM1 dukker opp p kamera kl10:25.
GM ringte fra TH sin telefon 10:06, 10:07.
Anrop er slettet og nyaktig samtidig blir hennes telefon i ro.
10:07-10:25 er et greit estimat ta seg fra Futurum og plassen Der han blir filmet frste gang. Alts den samtalen er et signal -n kommer jeg feks.
S kommer vi til parkeringsplassen. Her steller han seg opp bak noen store dunker el stopper opp og titter seg tilbake. Dette er typisk det de lrer i militre ta dekke bak noe stort tilfelle noen flger etter deg.
S kommer vi til huset, hvor stigen sto til 2 etasje. Tror den handlet om en rmningsvei for GM. Utgangsdren nede var risiko derfor var den lst med horn.
S kommer vi til neste video. Se hvordan han gr midt mellom strekene. Litt OCD her ser det ut som.
S kommer hettemann2. Gr nyaktig bak og de hahelt like jakker, ser ut som bl med lys glidels og hette.
Siden TH ikke har vrt i militre holder jeg en knapp p VE.

Er veldig enig i at dette stemmer med tidslinjen men tror det TH som har vasket og rigget kidnappingsscenarioet i Sloraveien og ringt sin makker som venter p han p Festplassen, for deretter slette samtalene. VE fremstr for meg som mindre atletisk p de bildene jeg har sett av han.

Kan ikke la vre legge merke til de brune buksene som ser svrt like ut som TH sine bukser nr han gr ut fra Kripos etter avhr. https://headtopics.com/no/l-renskog-...brutt-13435629

Klarer heller ikke tro at mannen som gr etter ikke har noe med saken gjre. Det er noe med gangen og kroppssprket til de begge som gjr at det er en eller annen link mellom de. Hva er sannsynligheten for at de har identiske jakker p? Mener huske at politiet uttalte at de mener det ikke er noen sammenheng mellom disse to mennene, noen som vet hvorfor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in