2020-10-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg liker det der om at man ser SH4 fra sppelkassa.

PS. Jeg tror politiet kommer til henlegge siktelsen mot TH dagen fr dommen faller i Wara-saken.
Tror jeg forstr hva du mener med det der om sppelkassa ;-))

Tror du at Hettemann1 har noe med saken gjre? Hvis ja - hvilken rolle tror du at han har?
Citera
2020-10-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Vi m jo stole p th. Sikkert ikke skriftlig dette. Vil mildne litt p den famse ektepakten. Borett hos ektefellen ogs ved evt skilsmisse eller kun under ekteskapet. Th snakker seg inn som mistenkt i alle retninger. Ikke rart sh frarder ytterligere forklaringer. Han satser n p at bevis ikke holder. Skjnner at kidnapping glapp og at han ikke vil lykkes snakke seg ut av det.
Jeg, det er nok drmmen, mtte bli boende hos sin fraseparerte ektemann med sine tre barn. Hun hadde vel hverken penger eller inntekt. Men etter hva jeg forstod, hadde hun et da nyoppusset barndomshjem. S det hadde vrt en mulighet, p et vis.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-01 kl. 23:47.
Citera
2020-10-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Grunnen har vrt skrevet om i norske aviser.
Etter en konflikt i ekteskapet fikk Tom Hagen iflge sin egen forklaring panikk. Siden huset tilhrte konas skalte rdighetsdel i felleseiet, var han redd for bli kastet ut, har han i sagt i avhr. Lsningen ble fre huset over p seg selv, forklarte han.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...et-fikk-panikk

Det var en stor sak p 70-tallet i Norge som gjorde at mange menn fikk kalde ftter.
Husmordommen - husarbeid likestilles med lnnet arbeid
I dom av 4. mars 1975 kom Hyesterett til at konas arbeid i hjemmet gjorde henne til medeier i boligen. Det ville ikke ha vrt mulig for mannen tjene og jobbe s mye uten ektefellens innsats.
Dommen skapte presedens for lignende saker og fikk stor betydning for hjemmevrende kvinners rettsstilling i skilsmisseoppgjr. Prinsippet om verdsetting av ulnnet arbeid ble senere nedfelt i ekteskapsloven.
https://www.domstol.no/Enkelt-domsto.../husmordommen/
Men TH arrangerte sravtale uansett. Og da i tillegg p huset.
24. desember 1993 blir ektepakten endret til at boligeiendommen Sloraveien 4 skal tilhre Tom Hagnes sreie
https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...uen-1.14998469
Kun til info.

Tack!
Detta r ju intressanta upplysningar ...!
Citera
2020-10-01, 23:37
Medlem
Kan th dokumentere det med boretten. Str det i ektepakten eller tinglyst p eiendommen, alternativt i ikketinglyst avtale. Drepe ektefellen for bli kvitt boretten m man vre besatt av boligen. Aeh ville flytte, men nektet kanskje medvirke til slette den. Noen skrev at det ikke var mulig se bolig fra sppelkassen. Hettemannen stilte seg opp helt bevisst for angivelig speide mot bolig. Maskert og med hansker skal det se ut som han er med p kidnappingen av aeh. Samme funksjon som pingvinmannen utenfor futurum. Jeg tror dette er ringer 10.06 og 10.07. Sikten er trolig ikke god nok til at han kan gi beskjed om klar bane og aeh er dd lenge fr han ankommer sv.
Citera
2020-10-01, 23:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hadde det blitt vasket etter drapet, s skulle det ikke vrt noen fotavtrykk. Her er det visst en hel haug av skoavtrykk fra gud ver hvem, bare ikke THs.

Hvordan kom de avtrykkene dit, etter vaskingen og drapet. Ble de avsatt fr? At det ikke er vasket? Hvorfor er det da ingen spor etter TH?

Er det bare noen omrder som er antatt vasker? Hvorfor mangler da THs avtrykk i resten av huset, heller ikke der alle de andre sine avtrykk vises?

Det er noe rart her, jeg er bare ikke overbevist om at det inkriminerer TH, med de opplysningene vi har ftt s langt.
Nej, rent allmnt gller att det r mycket svrt att n en fllande dom, om huvudbevisningen gr ut p att det saknas spr frn den missstnkte p brottsplatsen. Fr att den i sig besynnerliga frnvaron av skospr frn TH verhuvudtaget ska kunna anvndas som bevisning mot TH med ngon som helst styrka gller ju att frunderskningsledningen kan visa inte bara hur frnvaron av skospr har tillkommit, utan ocks exakt vad denna frnvaro av skospr var avsedd att utgra fr villospr i ngon TH:s vilseledningsplan.

Alldeles bortsett, d, frn ngra triviala problem som att frunderskningen fortfarande inte har ngot lik, och drmed heller ingen ddsorsak, och att TH som lk p laxen har ett alibi som frunderskningsledningen, fr allt vad vi vet, inte har lyckats kncka.

Jag vet att det r tv olika jurisdiktioner, men det kan nd i det hr sammanhanget terigen vara nyttigt att begrunda Mats Alm-fallet i Falun 2009. Mats Alm hade snarast mer uppenbara skl till att ta livet av Linda Chen n vad TH kan visas ha haft visavi AEH, han ljg bevisligen - bokstavligen bevisligen - som en hst travar om i princip allting han frhrdes om, och Lindas kropp ptrffades, och han hade uppenbar vetskap om var den var gmd, eftersom det var han sjlv som ledde polisen till kroppen.

OCH LIKA FRBANNAT GICK DET INTE ATT FLLA HONOM FR MORD.
Citera
2020-10-01, 23:49
Medlem
Citat:
Etter en konflikt i ekteskapet fikk Tom Hagen iflge sin egen forklaring panikk. Siden huset tilhrte konas skalte rdighetsdel i felleseiet, var han redd for bli kastet ut, har han i sagt i avhr. Lsningen ble fre huset over p seg selv, forklarte han.

Det var en stor sak p 70-tallet i Norge som gjorde at mange menn fikk kalde ftter.
I dom av 4. mars 1975 kom Hyesterett til at konas arbeid i hjemmet gjorde henne til medeier i boligen. Det ville ikke ha vrt mulig for mannen tjene og jobbe s mye uten ektefellens innsats.
Dommen skapte presedens for lignende saker og fikk stor betydning for hjemmevrende kvinners rettsstilling i skilsmisseoppgjr. Prinsippet om verdsetting av ulnnet arbeid ble senere nedfelt i ekteskapsloven.
24. desember 1993 blir ektepakten endret til at boligeiendommen Sloraveien 4 skal tilhre Tom Hagnes sreie
Kun til info.

Man fr ocks sga att TH berttat vldigt rligt om sitt liv med AEH och hans motiv fr olika avtal.
Han erknner ju sjlv att han vill ha henne kvar.
Att han r rdd bli kastad ur huset, osv - trots att detta kan styrka misstankegraden mot honom.
Citera
2020-10-01, 23:53
Medlem
Citat:

Kun til info.

Alt det maset som du og andre holder p med er fullstendig irrelevant.

Mer interessant er at haugevis av nye folk, i disse dager er invitert til Lrenskog, fordi politiet har viktige sprsml stille: snt skjer i en rettsstat og aldri ved grensen og og noen grensehr
Citera
2020-10-02, 00:00
Medlem
...
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-02 kl. 00:13.
Citera
2020-10-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
s th var bare uheldig sammenlignet med de andre denne srpedagen.

Slettsnoken unngikk behendig svare p mine sprsml om skoavtrykk. Jeg mener vi vet veldig lite om disse avtrykkene. Alt for lite til konkludere. Ser du bort fra Per Angels uttalelser om finger- og skoavtrykk?
N kaster jeg ballen videre til deg, her er sprsmlene jeg stilte Slettsnoken:
Hvor mange personer har avsatt identifiserte avtrykk?
Hvem er disse personene?
Hvor gamle er disse avtrykkene?
Vil vte, men rene sler p et par sko, sette gode avtrykk?
Vil disse avtrykkene, nr de trker, gi like gode avtrykk som avtrykk fra trre sler, avsatt en dag tidligerere?
Citera
2020-10-02, 02:27
Medlem
..
Senast redigerad av toiko1 2020-10-02 kl. 02:34.
Citera
2020-10-02, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Slettsnoken unngikk behendig svare p mine sprsml om skoavtrykk. Jeg mener vi vet veldig lite om disse avtrykkene. Alt for lite til konkludere. Ser du bort fra Per Angels uttalelser om finger- og skoavtrykk?
N kaster jeg ballen videre til deg, her er sprsmlene jeg stilte Slettsnoken:
Hvor mange personer har avsatt identifiserte avtrykk?
Hvem er disse personene?
Hvor gamle er disse avtrykkene
Vil vte, men rene sler p et par sko, sette gode avtrykk?
Vil disse avtrykkene, nr de trker, gi like gode avtrykk som avtrykk fra trre sler, avsatt en dag tidligerere?
Ikke meg du spr, men jeg stiller meg tvilende til rene skosler p en slapsete hstdag. Meget tvilende. P en duggvt sommerdag kan man kanskje f rene vte sko fra rent og fast underlag, men ikke fra slaps i en oppkjrsel. Da kunne vi diskutert det.
Ja, de uttalelsene ser jeg fullstendig bort fra. Han uttaler seg fullstendig generelt, og tar ikke hensyn til vrforhold f.eks s vidt jeg kan se. At det er mediene som har hentet ham inn som en ekspert, pleier vanligvis bety at de henter inn en som er enige med dem. Dette er helt vanlig i alle medier i hele verden omtrent s det er ikke ment som diskreditering av eksperten, han er sikkert dyktig med det han driver med, men inhabil her. Hadde han hatt noe konkret info s kunne han heller ikke sagt noe grunnet taushetsplikt. Alts, uansett hvor dyktig han enn mtte vre, s er hans uttalelser omtrent like relevante/irrelevante som uttalelser fra brukerne her
Det andre du lurer p m vi nesten bare vente med f svar p. Det er ikke opplyst, og jeg tror ikke p klarsynte.
Citera
2020-10-02, 03:03
Medlem
Slapset var forlengst borte da TH kom hjem fra jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in