2020-10-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Bunnsolid motiv!
Hagen-saken handler om hvilken skytesport som er best!

Ishockey-klubben hadde ambisjoner om opprykk - planla kjpe inn Zucca*rello

TH ble ikke med p dette - ville kun hjelpe den trauste skyteklubben..

Apropos Lrenskog Hockeyklubb.
Finansavisen skrev i desember 2019 dette om den tidligere lederen i klubben:
"St*g Atl* John*en gikk over ende med milliardgjeld i eiendom og kjrte Lrenskog Ishockey i grften. N har han ftt en hel trykkeribransje p nakken etter en ny konkurs. Bostyrer er ikke ndig"

Futur*m huser en grafisk bedrift. Eieren har Erl*ng Hav*n p vennelista.
Jeg pstr IKKE at det er en kobling mellom nevnte John*sen og bedriften p Futur*m. Jeg pstr heller IKKE at bedriften p Futur*m, eller Havn* har noe med saken gjre.
Citera
2020-10-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det brevet handlet lite om mora og mye om det slemme politiet. Skulle tro de var gm. Det mest respektlse og skandalse brevet jeg har lest. Lite om kidnapperne som drepte mora, men som ikke vil ha penger. For th var det viktigste bli fremstilt som en kontrollert iskald helt som nekter betale. Det ikke betale var ogs svrt viktig for barna. Litt av en familie dette.

Mor var visst ikke det hun tenkte mest p. Det TH sa om AE var ogs respektlst og forskrudd. Dehumaniserer AE, snakker ned hennes skrekkelige timer og etterhvert dager. Det var ikke S ille det som skjedde. Og replikken om hun hadde reist sin veg, nr det l kidnappingsbrev til han. Hvis det var s varmt, hyggelig og hyt under taket s passer det drlig med snne tolkninger.
Citera
2020-10-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Apropos Lrenskog Hockeyklubb.
Finansavisen skrev i desember 2019 dette om den tidligere lederen i klubben:
"St*g Atl* John*en gikk over ende med milliardgjeld i eiendom og kjrte Lrenskog Ishockey i grften. N har han ftt en hel trykkeribransje p nakken etter en ny konkurs. Bostyrer er ikke ndig"

Futur*m huser en grafisk bedrift. Eieren har Erl*ng Hav*n p vennelista.
Jeg pstr IKKE at det er en kobling mellom nevnte John*sen og bedriften p Futur*m. Jeg pstr heller IKKE at bedriften p Futur*m, eller Havn* har noe med saken gjre.

Apropos Havn : " N er det p nettet det skjer" sier han p slutten av denne artikkelen.

https://www.nrk.no/rogaland/nokas-do...oss-1.14502242
Citera
2020-10-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det kan vre hva som helst, det at de var faglig uenige er fraser man sier for ikke rpe den reelle rsaken.

Ja helt typisk. Ogs om noen blir oppsagt.
Citera
2020-10-10, 00:49
Medlem
Citat:
Kanskje han er skihopper

Nei han tok ikke nedslaget i trappen s godt. Litt stivt og alderspreget.
Citera
2020-10-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Noen som veit om det skalte politiet har tatt i bruk det nye monero-sporingsopplegget amerikanske myndigheter nettopp har starta med?
Du mener denne? Fr ikke til sitere fra teksten.
https://cointelegraph.com/news/ciphe...stigations/amp
Edit: fant en annen link.
CipherTrace has become the first company in the world with the ability to trace Monero (XMR) transactions.

Monero (XMR) is one of the most privacy-oriented cryptocurrencies, said Dave Jevans, CEO of CipherTrace. Our research and development team worked for a year on developing techniques for providing financial investigators with analysis tools. There is much work still to be done, but CipherTrace is proud to announce the worlds first Monero tracing capability. We are grateful for the support of the Department of Homeland Securitys Science & Technology Directorate on this project.
https://coingeek.com/monero-is-trace...hertrace-tool/
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-10 kl. 01:38.
Citera
2020-10-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Du mener denne? Fr ikke til sitere fra teksten.
https://cointelegraph.com/news/ciphe...stigations/amp
Edit: fant en annen link.
CipherTrace has become the first company in the world with the ability to trace Monero (XMR) transactions.

Monero (XMR) is one of the most privacy-oriented cryptocurrencies, said Dave Jevans, CEO of CipherTrace. Our research and development team worked for a year on developing techniques for providing financial investigators with analysis tools. There is much work still to be done, but CipherTrace is proud to announce the worlds first Monero tracing capability. We are grateful for the support of the Department of Homeland Securitys Science & Technology Directorate on this project.
https://coingeek.com/monero-is-trace...hertrace-tool/

Amerikanske skattemyndigheter (IRS) har stort fokus p dette og har satt inn betydelige ressurser p spore Monero-transaksjoner. Er nok noen i Lrenskog-saken som blir svette av hva som kan komme frem.
Citera
2020-10-10, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Amerikanske skattemyndigheter (IRS) har stort fokus p dette og har satt inn betydelige ressurser p spore Monero-transaksjoner. Er nok noen i Lrenskog-saken som blir svette av hva som kan komme frem.

Regner med at mottagers id er gjemt bak en kryptert proxy, og er ikke transaksjonen lst inn i annen valuta s er man vel like langt.
Citera
2020-10-10, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var det jeg ogs tenkte. Men vet ikke om det er et tidsvindu p denne type sporinger. Noen brukere som vet?
Citera
2020-10-10, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det var det jeg ogs tenkte. Men vet ikke om det er et tidsvindu p denne type sporinger. Noen brukere som vet?

Hvis denne sporingen funker s br det finnes domsavsigelser i kriminalsaker, finnes det ikke det s tror jeg ikke koden er knekt.
Citera
2020-10-10, 02:19
Medlem
Citat:
Hvis denne sporingen funker s br det finnes domsavsigelser i kriminalsaker, finnes det ikke det s tror jeg ikke koden er knekt.
Det er ganske nytt. I den frste lenken kan man lese at det enn ikke kan brukes til spore hvitvasking, og det er jo det mest aktuelle omrdet. Krypto eksperter er ogs skeptiske til hvor effektivt produktet eg er.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-10 kl. 02:23.
Citera
2020-10-10, 02:55
Medlem
Men om man itte kommer noen vei med btc-sporet kommer man neppe noen vei med monero-sporet heller. de har jo til og med brsene disse btc ble kjpt p, i asia eller watever. enten ble det kjpt anonymt alternativt fr de ikke hjelp fra fbi. fbi er blitt litt skeptisk til skandinavisk kvinnestyrt politi etter at svensk politi fikk ut en ip-adresse fra fbi tilhrende en svensk 15-ring ved si det gjaldt terror, men s ble det avslrt at det gjaldt kun "hatprat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in