Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I s fall: var han ikke klar over at bilkjringen ble filmet? Og hvorfor trengte han kjre p gangveien to ganger (bde 7.56 og 8.56)?

Det m du nesten sprre ham om.

Men jeg tipper at han var forsiktig med lysene for unng bli observert. Og at han ikke visste at kamera p andre siden av Langvannet kunne fange opp lys som beveget seg langs gangveien.

S, disse observasjonene hrer ikke med til villedningen. Etter min mening.
Citera
2020-10-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Junior?

Nei
Citera
2020-10-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jayce, jeg har ftt med meg det meste...

Min deltakelse i dette forumet foregr n mest p PM, hvor bakgrunn om familieforhold osv er et tema. Fra noen som ikke vil ha opplysninger i et pent forum fr de evt blir offentliggjort i media. Det m vi respektere.

Det viktigste er at sannheten kommer frem etter hvert. N skrev jeg om noe helt annet enn det du nevner om PM og diverse opplysninger som ikke kan offentliggjres, noe jeg forvrig er helt enig med deg om.
Citera
2020-10-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har en enklere og mindre kronglete teori. At det er TH selv som er ute i lyssky og hemmelige render fr bilen hans ble kjrt til Futurum ca 09:00.

Isfall m kontordame vre involvert, samt snn som mottaker av 0914, samt antagelig flere andre p Futurum som kan ha vitnet om at TH var der. Og at da isfall TH sendte sms 0910 og ringte 0914 fra AE sin mobil. Og det m ha vrt en person som kjrte bilen hans til jobb ogs. Da blir det veldig mange involverte isfall, og den strider mot det meste av det politi har kommunisert.
Citera
2020-10-22, 13:29
Medlem
Citat:
S hvordan vil du forklare at de eneste uidentifiserte bilobservasjonene skjedde 07:56 og 08:56, fr TH angivelig dro p jobb ca 09:00?

Vi vet ikke om de uidentifiserte bilobservasjonene har noe med denne saken gjre. Men vet heller ikke om GMs bil kjrte til og fra S4 uten bli sett eller filmet. Uansett s tror politiet at AE var i live da TH kjrte til jobb.
Citera
2020-10-22, 13:31
Medlem
Citat:
S hvordan vil du forklare at de eneste uidentifiserte bilobservasjonene skjedde 07:56 og 08:56, fr TH angivelig dro p jobb ca 09:00?

Sto kidnappere parkert p eller langs gangveien og ventet p at TH skulle dra?

Politiet sa at de ikke har utelukket kidnappingshypotesen fullstendig.

S lenge levningene av AEH ikke er blitt funnet, kan ikke politiet utelukke en teoretisk tvil om at kidnapping kan ha skjedd.

Politiet har ogs sjekket 122 mulige steder AEH kan ha blitt bortfrt til, eller der levningene kan ha blitt skjult. I denne sammenhengen har politiet hatt et eget prosjekt for lete etter AEH, levende eller dd, som muligens teoretisk iallfall, kan kalles jobbe aktivt med kidnappingshypotesen.
Fetad: Glemmer du den observasjonen av bilkjring over plen fra boligblokken i retning S4? Hvis politiet ikke har funnet den bilen og sjfren, er det da sannsynlig ar vedkommende ikke hadde mobil med seg i bilen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 13:34.
Citera
2020-10-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det viktigste er at sannheten kommer frem etter hvert. N skrev jeg om noe helt annet enn det du nevner om PM og diverse opplysninger som ikke kan offentliggjres, noe jeg forvrig er helt enig med deg om.
Godt. Jeg tror denne saken har mye til felles med Bertheussen- saken, med tanke p villedning, trusselbrev, legge skylden p ukjente grupper osv. Men at det som skjedde, i all sannsynlighet tok plass i og rundt hjemmet. Og at det var godt planlagt, ingen handling i affekt.
Citera
2020-10-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Godt. Jeg tror denne saken har mye til felles med Bertheussen- saken, med tanke p villedning, trusselbrev, legge skylden p ukjente grupper osv. Men at det som skjedde, i all sannsynlighet tok plass i og rundt hjemmet. Og at det var godt planlagt, ingen handling i affekt.

Ja forsvinningssaken er nye planlagt og ingen affekthandling. Helt enig.
Citera
2020-10-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vi vet ikke om de uidentifiserte bilobservasjonene har noe med denne saken gjre. Men vet heller ikke om GMs bil kjrte til og fra S4 uten bli sett eller filmet. Uansett s tror politiet at AE var i live da TH kjrte til jobb.

De uidentifiserte bilobservasjonene passer ikke inn i tidslinjen til dekkhistorien til TH.

Jeg tror politiet frst vil utelukke at AEH kan ha blitt bortfrt i perioden ca 09:00, da TH angivelig kjrte til jobb, og frem til 13:30, da TH kom hjem til S4.

Hvis det ikke finnes uidentifiserte biler i denne perioden, kan man utelukke at AEH ble bortfrt engang etter 09:00.

Neste steg blir da se grundigere p vitneforklaringene til de som bekrefter ha snakket med AEH forsvinningsdagen, Lnnskjring og TEH.

Citat:
Fetad: Glemmer du den observasjonen av bilkjring over plen fra boligblokken i retning S4? Hvis politiet ikke har funnet den bilen og sjfren, er det da sannsynlig ar vedkommende ikke hadde mobil med seg i bilen?

Politiet har aldri etterlyst den bilen. Kan hende at frer har meldt seg. Eller kan hende at frer har meldt seg og forklart at kjringen skjedde p en annen dag.

Eller kan hende at politiet har funnet bilen p andre overvkningsvideoer, identifisert frer og sjekket bilen ut av saken.

Ikke vet jeg. Utover at denne bilen ikke er etterlyst.
Citera
2020-10-22, 13:57
Medlem
Citat:
De uidentifiserte bilobservasjonene passer ikke inn i tidslinjen til dekkhistorien til TH.

Jeg tror politiet frst vil utelukke at AEH kan ha blitt bortfrt i perioden ca 09:00, da TH angivelig kjrte til jobb, og frem til 13:30, da TH kom hjem til S4.

Hvis det ikke finnes uidentifiserte biler i denne perioden, kan man utelukke at AEH ble bortfrt engang etter 09:00.

Neste steg blir da se grundigere p vitneforklaringene til de som bekrefter ha snakket med AEH forsvinningsdagen, Lnnskjring og TEH.

Politiet har aldri etterlyst den bilen. Kan hende at frer har meldt seg. Eller kan hende at frer har meldt seg og forklart at kjringen skjedde p en annen dag.

Eller kan hende at politiet har funnet bilen p andre overvkningsvideoer, identifisert frer og sjekket bilen ut av saken.

Ikke vet jeg. Utover at denne bilen ikke er etterlyst.
Jeg husker ikke om det har sttt i noen artikler at politiet etterlyste den bilen og sjfren eller ikke, men politiet skte etter den bilen:

Om observasjon av bil som kjrte fra boligblokkene og over plenen:
Politiet sker fortsatt etter en gr bil som tok en snarvei mot boligen til Anne-Elisabeth Hagen p forsvinningsdagen. Tidlig i etterforskningen varslet en nr nabo av ekteparet Hagen politiet. Som VG skrev i januar skal naboen ha sett en gr bil som tok en merkelig snarvei mot Hagen sin enebolig, samme morgen som Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Naboen mener det var en slvgr SUV-lignende bil med norske skilter. Han s ikke sjfren eller hvor mange personer som var i bilen.
nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734

En nr nabo av ekteparet Hagen har varslet politiet om en bil som skal ha tatt en merkelig snarvei mot huset til Hagen, samme morgen hun forsvant.
nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885
Citera
2020-10-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tenker at et veldig sentralt spor i saken er dette med at TH sitt DNA kan ha vrt finne p noe gjenstander som l igjen (ty + evt annet), og at dette isolert er et bevis som har underbygget mistanke mot TH.
Og at han samtidig har alibi for gjerningstidsrommet. Det er veldig rart. Hvis politi mener dette DNA knytter TH til forsvinningen (regner med politi mener at det grunn til si det), og han har alibi. Hvordan havnet det isfall der?

Da er det viktige sprsml. Hvorfor l det igjen s mye til tross for at GM har brukt mye tid i huset? Strips, ty, bakhon, ring, klokke? + evt mer?
Kan ha vrt med en hensikt. Hvorfor l det igjen klr? GM br jo penbart ta med seg disse bort s man unngr DNA spor p noe. Det er som at man tenker at TH er stokk dum i hodet. Hvis han har planlagt dette s lenge, s hadde jo han jo isfall tenkt p DNA?

Og hvordan har TH sitt DNA i sfall havnet p det som l igjen? Kan ha vrt plantet.
Isfall flge de sporene og tenke: Hvem kan isfall ha hatt motiv for ramme begge to, bde AE og TH, samt yngste datter i familien ogs som er truet, samt f penger ut av TH?

Hvis noen vil ramme s grusomt som nesten hele familien og delegge konomien og alt som TH har bygget opp, s m det dreie seg om et voldsomt hat. Det er ikke en vanlig forretningsforbindelse som vil drive det s langt. Da er det et internt oppgjr og takk for sist. Hvem kan det vre, ssken?
Citera
2020-10-22, 14:16
Medlem
Citat:
Jeg husker ikke om det har sttt i noen artikler at politiet etterlyste den bilen og sjfren eller ikke, men politiet skte etter den bilen:

Om observasjon av bil som kjrte fra boligblokkene og over plenen:
Politiet sker fortsatt etter en gr bil som tok en snarvei mot boligen til Anne-Elisabeth Hagen p forsvinningsdagen. Tidlig i etterforskningen varslet en nr nabo av ekteparet Hagen politiet. Som VG skrev i januar skal naboen ha sett en gr bil som tok en merkelig snarvei mot Hagen sin enebolig, samme morgen som Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Naboen mener det var en slvgr SUV-lignende bil med norske skilter. Han s ikke sjfren eller hvor mange personer som var i bilen.
nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734

En nr nabo av ekteparet Hagen har varslet politiet om en bil som skal ha tatt en merkelig snarvei mot huset til Hagen, samme morgen hun forsvant.
nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885

Bilen er ikke etterlyst per i dag.

De to linkene dine er fra 19. juni 2019 og fra 16. januar 2019. Begge er mer enn ett r gamle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in