Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tom Hagen har s vidt vi vet alibi. Det finnes heller ingen kjente bevis for at han har leid inn andre til drepe eller bortfre AEH.

Politiet sa senest i gr at de jobber aktivt med kidnappingshypotesen, s det forteller litt om hvor sikre de er p hva som har skjedd i Sloraveien 4.

S hvordan vil du forklare at de eneste uidentifiserte bilobservasjonene skjedde 07:56 og 08:56, fr TH angivelig dro p jobb ca 09:00?

Sto kidnappere parkert p eller langs gangveien og ventet p at TH skulle dra?

Politiet sa at de ikke har utelukket kidnappingshypotesen fullstendig.

S lenge levningene av AEH ikke er blitt funnet, kan ikke politiet utelukke en teoretisk tvil om at kidnapping kan ha skjedd.

Politiet har ogs sjekket 122 mulige steder AEH kan ha blitt bortfrt til, eller der levningene kan ha blitt skjult. I denne sammenhengen har politiet hatt et eget prosjekt for lete etter AEH, levende eller dd, som muligens teoretisk iallfall, kan kalles jobbe aktivt med kidnappingshypotesen.
Citera
2020-10-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ser ikke bort fra at du kan treffe ganske bra der...

Hvis det er tilfelle, finnes det en person som matcher det tidsbildet eksakt...
Citera
2020-10-22, 13:03
Medlem
Jeg har en teori om at det var nsket og planlagt av GM at bilkjring 7.56 og 8.56 skulle fanges opp p videokamera (for villede politiet). Og at det kan ha vrt noen p den andre siden av Langvannet som srget for sensorutlse videokameraet rett fr de to bilkjringene. Det hadde vrt interessant vite hvilke klokkeslett videokameraet ble sensorutlst fr filmingen av bil p gangvei 7.56 og 8.56. Jeg gjetter kl 7.55 og 8.55. Men hvis meningen med gjre noe slikt var villede politiet angende tidspunkt for forbrytelsen, s kan vel ikke GM ha visst at politiet var i stand til finne bevegelsene p AEs mobil (som GM flyttet p) helt frem til kl 10.07?
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Den billkjringen med den bilen som fraktet AE bort fra S4 kan ha kommet fra en annen retning og p et annet tidspunkt (f.eks fra boligblokkene over plenen). Og denne bilen ble kanskje ikke fanget opp p noen kamera, pga terrenget/hydeforskjeller etc, beliggenheten av den plenen og den hye hekken utenfor S4?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-22 kl. 13:11.
Citera
2020-10-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Da passer jo nicket z-z-z veldig godt. Drm mer, kanskje har vi snart lsningen!
Takk Jeg tror nok at dere finner lsningen
Citera
2020-10-22, 13:04
Medlem
AmunRa er visst en av de som ikke har ftt med seg alle z-z-z's skriverier om at hettemannen kunne vre luemannen, eller kanskje en kvinne, eller i hvertfall ikke en som tilhrte lokalmiljet - osv., osv.

Og s trekkes sprsmlet om sanndrmmer opp, nr det viser seg vre en lokal mann i 60-rene...
Citera
2020-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
AmunRa er visst en av de som ikke har ftt med seg alle z-z-z's skriverier om at hettemannen kunne vre luemannen, eller kanskje en kvinne, eller i hvertfall ikke en som tilhrte lokalmiljet - osv., osv.

Og s trekkes sprsmlet om sanndrmmer opp, nr det viser seg vre en lokal mann i 60-rene...
Ja, jeg har jo spekulert mye, som mange andre. Men en drm er noe helt annet
Citera
2020-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hvis det er tilfelle, finnes det en person som matcher det tidsbildet eksakt...

Junior?
Citera
2020-10-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har en teori om at det var nsket og planlagt av GM at bilkjring 7.56 og 8.56 skulle fanges opp p videokamera (for villede politiet). Og at det kan ha vrt noen p den andre siden av Langvannet som srget for sensorutlse videokameraet rett fr de to bilkjringene. Det hadde vrt interessant vite hvilke klokkeslett videokameraet ble sensorutlst fr filmingen av bil p gangvei 7.56 og 8.56. Jeg gjetter kl 7.55 og 8.55.
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Den billkjringen med den bilen som fraktet AE bort fra S4 kan ha kommet fra en annen retning og p et annet tidspunkt (f.eks fra boligblokkene over plenen). Og denne bilen ble kanskje ikke fanget opp p noen kamera, pga terrenget/hydeforskjeller etc, beliggenheten av den plenen og den hye hekken utenfor S4?

Jeg har en enklere og mindre kronglete teori. At det er TH selv som er ute i lyssky og hemmelige render fr bilen hans ble kjrt til Futurum ca 09:00.
Citera
2020-10-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har en enklere og mindre kronglete teori. At det er TH selv som er ute i lyssky og hemmelige render fr bilen hans ble kjrt til Futurum ca 09:00.
I s fall: var han ikke klar over at bilkjringen ble filmet? Og hvorfor trengte han kjre p gangveien to ganger (bde 7.56 og 8.56)?
Citera
2020-10-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har ikke sjekket men det ser ganske lyst ut p bildene, s jeg antar at videoen er fra 08:56-observasjonen.

Da passer observasjonen uansett ikke inn i tidslinjen med at AEH var i live da TH dro p jobb ca 09:00.

Du kaller hukommelsessvikten "mistenkelig". Beleilig er ogs et dekkende uttrykk.

Ja man kan si beleielig. Men, da kan man mistenke deg for bruke det "mistenkelige" til bekrefte din egen hypotese. Skal man lansere en troverdig hypotese, m man vurdere alle "mistenkelige" hendelser, og de er det flere av. La oss si at hypotesen bestr av 30 "merkverdigheter. Hvis man kan utelukke at det finnes andre og naturlige forklaringer, er det en sterk hypotese.
Jeg ppekte at det kan vre naturlig forklaring p THE s sviktende hukommelse. Derfor synes jeg at dette momentet ikke kan vre en del av hypotese. Hvis man ettergr denne lista over "mistenkelige ting", er det ikke utenkelig at det finnes altrnative forklaringer p hvert enkelt "indisium". En dreven advokat ville ikke ha brukt lang tid p s tvil om punktene.
Du fortjener ros for at du har godt sprk, du er klar og tydelig. Jeg sliter litt med akkurat dette, bde med tegnsetting og setningsoppbygging. Jeg har knapt nok skrevet etter endt skolegang. Gikk ut av grunnskolen i 1975(!).
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-22 kl. 13:27.
Citera
2020-10-22, 13:15
Medlem
Hvis den mystiske bilen p gangveien har noe med forsvinningssaken gjre, er det jo pfallende at den gr til aksjon mens TH fortsatt er hjemme. Fr han har gtt ut eller dratt, er alts bilen p vei.
Citera
2020-10-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Jayce, jeg har ftt med meg det meste...

Min deltakelse i dette forumet foregr n mest p PM, hvor bakgrunn om familieforhold osv er et tema. Fra noen som ikke vil ha opplysninger i et pent forum fr de evt blir offentliggjort i media. Det m vi respektere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in