2020-10-29, 00:37
Medlem
Det har vrt nevnt tidligere i trden, at det hadde gtt rykter om at TH skal ha hatt en russisk elskerinne. Det er usikkert om det kan vre noe i det.

Nr jeg google "Tom Hagen", kommer google opp med tre forslag som nevner damer.

Disse er

Tom Hagen Kristin Kirkemo

Tom Hagen kjreste

Tom Hagen Veronica Orderud

Nr google kommer opp med slike forslag, s viser det at mange andre har googlet nettopp disse kombinasjonene tidligere.

S, kan det finnes en skjult relasjon mellom TH og uidentifisert dame.

Er det en slik puslespillbit som skal p plass for at politiet skal greie oppklare saken.
Citera
2020-10-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Har lest at H*nne Krist*ne R*hde, tidligere toppleder i Oslo-politiet senest som leder av Vold- og sedelighetsseksjonen, har hatt en direktesending om Lrenskogsaken p sin FB-profil. Ikke sett den selv enn, bare ftt den lst referert. Kanskje fler som har sett? Verd minuttene?

Hun lanserer ulike innfallsvinkler og ber folk som kan vite noe om tenke med ny innfallsvinkel. Kan det vre at en ny eller gammel kontakt, venn kanskje kan ha et skjult motiv. Har hun sret noen uten vite det og vedkommende har tatt det ille opp og det har truffet og gnagt helt til det endte med drap. Skjulte tegn, grave dypt i episoder og vennskap. Har noen nye tanker. Kan en f hull p saken ved snu opp ned p alt. Hun sier at fra sin tid i politiet kunne det vre at lsningen l helt opp i dagen, rene aha opplevelsen. Ja, selvflgelig. Tenk at vi ikke s det. Det var jo faktisk fryktelig opplagt nr en frst visste det. Fritt gjenfortalt. St p hodet og kjik i vinkel
Citera
2020-10-29, 00:40
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ls denna lnken. Den handlar om Bitcoin och mord i Danmark. Kolla p datumet nr artikeln skrevs.

https://www.nrk.no/urix/kvinne-skal-...oin-1.13813149
Vennene til TH citerer ogs att han ikke er en teknisk person, bruker ikke smarttelefon, osv.
Citera
2020-10-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Sikkert noen bekjente av RU som er hyret av TH.

Jeg vet ikke om TH ville tro de var dyktige nok, drevne nok.
Citera
2020-10-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Vennene til TH citerer ogs att han ikke er en teknisk person, bruker ikke smarttelefon, osv.

Har lst det att han anvnder Nokia, kanske nyare knappmodell.
Citera
2020-10-29, 00:46
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg reagerer ogs sterkt p hans oppfrsel innledningsvis, de frste dagene AE var forsvunnet. Han nsket ikke ta kontakt med kidnapperne men ville sitte stille i bten. AE var sterk og ville kunne forsvare seg....! Ville ikke betale, ei heller kommunisere. Dette mener jeg er stikk motsatt av hva de fleste ville gjre i en akutt kidnppingssituasjon. Jeg tror man vil gjre hva som helst for forske f kidnappere i tale, f livsbevis og forske oppn kontakt. Jeg kan heller ikke forst at de voksne barna var enige eller aksepterte denne taktikken om taus front.

Det du sier er sant, hvordan TH og de voksne barna hndterer/hndterte situasjonen er ikke snn de fleste ville ha gjort det. Barna og sskene til TH vil ikke endre mening om at han er oskyldig. Hvorfor kidnapper man en 70 r gammel dame, for be om penger. TH kunne ha nektet betale, latt politiet hndtere situasjonen. Tror ikke de fleste ikke hadde betalt s mye penger, hvis de var i samme situasjon der penger ikke hadde vr noe problem.
Citera
Medlem
Citat:
Hittat en lnk till

https://www.expressen.se/nyheter/mil...forsvinnandet/

Dette er gammelt nytt
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Har lst det att han anvnder Nokia, kanske nyare knappmodell.
lol, Nokia 3310 (2018?)
Citera
2020-10-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Detta kan vara s hr kidnappningen gick til om TH r skyldig:
TH vill bli kvitt sin fru (pga av att AEH vil skiljas), han kontaktar ngon han knner som r med i krimnellakretsar. Sttet dom ska mrda AEH p blir avtalad face to face, utan ngra vittner. eller avlyssningar p telefon. Sttet dom ska gra det p r en "iscensatt" kidnappning en dag nr TH r p jobbet som vanligt. Fr att kidnappningen ska g til s effektivt som mjligt er det flera grningsmnn, och priset r hgt fr en mycket riskabel hndelse, dr mycket kan g snett om dom hittas av polisen. Det som ska tala fr att det hr r en kidnappning r hotbrevet.
Hadde TH frhandsbetalat den stora summan fr kidnappningen (dom 9 milllioner euro) hadde polisen sett det direkt p TH's bankkonto. Priset p kidnappningen r dom 9 millioner euro som ska betalas i kryptovaluta + mera pengar fr "livbevis".

TH r en miljardr som har legat lgt i medierna, och har inte dra till sig mycket uppmrksamhet fr kidnappningen.
TH r 70 r gammal, och har levt ganska snlt hela sitt liv, har et helt normalt hus, vanlig bil (ingen dyr bil ) osv. Nr han kunde ha haft en av dom fetaste husen i Norge och den fetaste bilen, och levt ett lyxliv. Men vljer att lgga ner sjukt mycket pengar fr att bli kvitt AEH.

Genom den iscensatta kidnappningen kan TH betala grningsmnnen fr kidnappningen med polisen vid sin sida, som tror att han betaler for livsbevis och pengar fr at AEH ska slppas, vilket hon inte kommer att gra fr att TH r den som har bestllt kidnappningen.

Vad tycker n?

Jo det kan g tror jeg. Men s m alt detaljplanlegges
Citera
2020-10-29, 00:50
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er sant, de kreves mye planlegging. Det her m vre den vanskeligste saken politiet i Norge har hatt lse.
Citera
2020-10-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg

Alt har nok planlegges i detalj
Citera
2020-10-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf