2021-02-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har aldri skrevet at det alvorligste i denne saken, er at et vitne har gtt til media. Her snur du igjen opp-ned p det jeg skriver, for f det til se ut som du har rett. Men du tar feil! Jeg skrev; "Dette er en alvorlig sak", og da mener jeg selvsagt saken i sin helhet.
Jeg skrev ikke; "Dette er en alvorlig sak, fordi et vitne har uttalt seg i media". Jeg skriver at eks-svogeren ikke fremstr troverdig, ikke bare p grunnlag av sin hensynslse opptreden ovenfor vrige familie, men ogs pga sitt behov for oppmerksomhet m.m., og mistenker derfor at eks-svogeren har en agenda.
Nr vi n vet om beileren, som ble utsatt for trusler p nittitallet, s spekulerer jeg i om eks-svogeren og beileren er n og samme person. Og nr vi ogs har ftt vite at beilerens trussel-anmeldelsen ble henlagt, s er det nrliggende tenke at det kan finnes et hevnmotiv.
Det trenger ikke bety at eks-svogeren er GM, men det kan bety at vitnet vitner falskt, og det er selvsagt svrt alvorlig villede politiet, ifm etterforskningen av en s alvorlig sak.

Nr det gjelder denne saken og min rolle i trden, s har den vrt preget av at jeg har vrt pen for hvem som kan vre gjerningsmann/-menn. Jeg har pekt p ting som jeg mener ikke henger sammen, og omvendt. Noen ganger har jeg fortalt om egne erfaringer, for begrunne mine synspunkter. Jeg har aldri hatt motforestillinger til uenighet i forhold til min egen oppfatning, men nr det benyttes hersketeknikker, hvor mine erfaringer blir brukt mot meg i forsk p tvinge meg til forandre mening, s merker jeg at jeg fr allergiske reaksjoner p hele huden, og blir regelrett f-rbannet. Maken til taktlshet og uhederlighet skal man lete lenge etter, som forsker f andre til tro at denslags oppfrsel utfres p grunnlag av empatiske flelser for offeret.

Det er dette jeg i milde ordelag mener nr jeg skriver at; "(...) samtidig som du slr til hyre og venstre".
Det er ikke en menneskerett bli trodd, heller ikke opplevelsen vre enig.
Hvis jeg ikke tror at TH er GM, eller tror at han ikke er psykopat, s betyr det at jeg tror at GM er noen andre/annen. Det betyr ikke at jeg er; "forelsket i Pet*r Mads*n eller TH", eller at det har noe med; "(...) stockholmsyndromet (...)" gjre, som det mases om fra din kant. Hva f-n har kjnnet mitt med denne diskusjonen gjre? Etter min mening er det kvinnefiendlige kommentarer, og jeg fr direkte incel-assosiasjoner. Han man ikke argumenter, s hold kjeften! Den uenigheten mellom meg og deg, betyr ikke at det er greit for deg bruke mine eventuelle traumatiske opplevelser imot meg, slik at du kan "vinne" diskusjonen. Det er en parasitt-aktig oppfrsel, som dessverre er en gjenganger her i trden, og i kombinasjon med at avsender pstr vre "et voldsoffers forsvarer", s er det gjre en alvorlig sak til skamme. Ord har makt, og det er ikke ubetydelig, men man lrer og fr hard hud p hele kroppen. Du trodde sikkert jeg satt her med blomster i hret og hadde silkehanskene p?!
Sorry, men du kan ikke vre helt frisk...Jeg har aldri ment at du har vrt forelsket i hverken TH er PM eller hvilket kjnn du tilhrer eller hvilke traumatiske hendelser du evt mtte ha for vinne en diskusjon! Jeg uttrykte meg klart om et spesielt tema, s kommer du med ville pstander som fr en konkret sak til bli et ormebol av ville beskyldninger. Jeg takker og bukker for at du tillegger meg all re for dine frustrasjoner, det skal du ha. Men S god er jeg ikke.

Dette blir helt OT og er absolutt siste ord fra meg til deg.
Citera
2021-02-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Om du ikke klarer se det samme, er n i og for seg greit.

Jeg forlanger verken at du skal mene det samme som meg eller tolke Statsadvokaten sine uttalelser som meg.

Jeg vil bare at du skal ta p deg de analytiske brillene dine, lese hva han sier og konkludere med at han ikke bekrefter at det gr mot tiltale av TH.

Det han sier er at forsvinning er alvorlig, derfor br alle spor etterforskes, s lenge det er fremgang i saken, og at han, til tross for at de tapte i lagmannsretten, mener det er grunn til opprettholde siktelsen mot TH.
Senast redigerad av Sandemose 2021-02-11 kl. 18:52.
Citera
2021-02-11, 18:43
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Kursen p 1 Monero var +/- 90 EURO i oktober 2018 og ville for 9 mill EUR gitt +/- 100.000 XMR

Her f.eks bare legge inn tidsperiode: https://se.investing.com/crypto/mone...ta?cid=1061983
Interessant
Sett i sammenheng med:

I starten av oktober 2018 ligger EURO valutakursen rundt 9.44 og varierer +/- mellom 9.5 og 9.4 utover mneden.
=
Det blir s og si nyaktig 5 % av TH's formue, vel og merke hvis personen som skrev brevet la til grunn at TH hadde en formue p 1.7 milliarder.

Er i s fall detaljer som kan tyde p at brevet ble skrevet i oktober 2018?

Hypoteseuavhengig teori om trusselbrev:
Personen som skrev trusselbrevet hadde ikke trengt ppeke hvor mange prosent det var av TH's formue. Men personen skrev 4 %.

Kunne personen som skrev brevet ha regnet ut nyaktig 5 % men endret prosenten til 4 % for "skjule / villede" angende nr brevet var skrevet? / slik at det ikke skulle vre mulig regne seg tilbake til tidspunktet brevet var skrevet? / ogs for skjule at personen var ute etter 100.000 XMR monero?
Senast redigerad av Legokatt 2021-02-11 kl. 19:27.
Citera
2021-02-11, 18:49
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har aldri skrevet at det alvorligste i denne saken, er at et vitne har gtt til media. Her snur du igjen opp-ned p det jeg skriver, for f det til se ut som du har rett. Men du tar feil! Jeg skrev; "Dette er en alvorlig sak", og da mener jeg selvsagt saken i sin helhet.
Jeg skrev ikke; "Dette er en alvorlig sak, fordi et vitne har uttalt seg i media". Jeg skriver at eks-svogeren ikke fremstr troverdig, ikke bare p grunnlag av sin hensynslse opptreden ovenfor vrige familie, men ogs pga sitt behov for oppmerksomhet m.m., og mistenker derfor at eks-svogeren har en agenda.
Nr vi n vet om beileren, som ble utsatt for trusler p nittitallet, s spekulerer jeg i om eks-svogeren og beileren er n og samme person. Og nr vi ogs har ftt vite at beilerens trussel-anmeldelsen ble henlagt, s er det nrliggende tenke at det kan finnes et hevnmotiv.
Det trenger ikke bety at eks-svogeren er GM, men det kan bety at vitnet vitner falskt, og det er selvsagt svrt alvorlig villede politiet, ifm etterforskningen av en s alvorlig sak.

Nr det gjelder denne saken og min rolle i trden, s har den vrt preget av at jeg har vrt pen for hvem som kan vre gjerningsmann/-menn. Jeg har pekt p ting som jeg mener ikke henger sammen, og omvendt. Noen ganger har jeg fortalt om egne erfaringer, for begrunne mine synspunkter. Jeg har aldri hatt motforestillinger til uenighet i forhold til min egen oppfatning, men nr det benyttes hersketeknikker, hvor mine erfaringer blir brukt mot meg i forsk p tvinge meg til forandre mening, s merker jeg at jeg fr allergiske reaksjoner p hele huden, og blir regelrett f-rbannet. Maken til taktlshet og uhederlighet skal man lete lenge etter, som forsker f andre til tro at denslags oppfrsel utfres p grunnlag av empatiske flelser for offeret.

Det er dette jeg i milde ordelag mener nr jeg skriver at; "(...) samtidig som du slr til hyre og venstre".
Det er ikke en menneskerett bli trodd, heller ikke opplevelsen vre enig.
Hvis jeg ikke tror at TH er GM, eller tror at han ikke er psykopat, s betyr det at jeg tror at GM er noen andre/annen. Det betyr ikke at jeg er; "forelsket i Pet*r Mads*n eller TH", eller at det har noe med; "(...) stockholmsyndromet (...)" gjre, som det mases om fra din kant. Hva f-n har kjnnet mitt med denne diskusjonen gjre? Etter min mening er det kvinnefiendlige kommentarer, og jeg fr direkte incel-assosiasjoner. Han man ikke argumenter, s hold kjeften! Den uenigheten mellom meg og deg, betyr ikke at det er greit for deg bruke mine eventuelle traumatiske opplevelser imot meg, slik at du kan "vinne" diskusjonen. Det er en parasitt-aktig oppfrsel, som dessverre er en gjenganger her i trden, og i kombinasjon med at avsender pstr vre "et voldsoffers forsvarer", s er det gjre en alvorlig sak til skamme. Ord har makt, og det er ikke ubetydelig, men man lrer og fr hard hud p hele kroppen. Du trodde sikkert jeg satt her med blomster i hret og hadde silkehanskene p?!

Det er ulogisk at den personen som ble truet, skal ha gtt rundt vrt sint p TH i 30 r p.ga. en henleggelse.
Og det er ulogisk at svogeren skal ha vitnet falskt. Da ville politiet funnet ut av det.
At han har sagt i media at han tror at TH str bak drapet, og at det liksom skal gjre at han ikke er troverdig, er bare tull. Politiet mistenker jo ogs TH for drap kan vi se i avisen. Betyr det at de heller ikke er troverdig? Politiet var jo de som var frst ut i media med dette.
Resten av ditt innlegg kommenterer jeg ikke, for det handler om at man skal syntes synd i deg.
Jeg har sett den fr. Du sloss med nebb og klr, og har et trollete sinn, og plutselig nr du fler deg trengt opp i et hjrne, s tar du plutselig offerrollen.
Citera
2021-02-11, 19:03
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg forlanger verken at du skal mene det samme som meg eller tolke Statsadvokaten sine uttaler som meg.

Jeg vil bare at du skal ta p deg de analytiske brillene dine, lese hva han sier og konkludere med at han ikke bekrefter at det gr mot tiltale av TH.

Det han sier er at forsvinning er alvorlig, derfor br alle spor etterforskes, s lenge det er fremgang i saken, og at han, til tross for at de tapte i lagmannsretten, mener det er grunn til opprettholde siktelsen
mot TH.

Jeg tror det er du som trenger nye briller. Jeg har aldri sagt at Statsadvokaten har sagt at det gr mot tiltale, men at han har antydet det, alts noe man kan lese mellom linjene.
En ting vi helt sikkert kan si, er at han ikke mener at politiet har gjort noe feil nr de har siktet TH.
Citera
2021-02-11, 19:22
Medlem
Citat:
Jeg tror det er du som trenger nye briller. Jeg har aldri sagt at Statsadvokaten har sagt at det gr mot tiltale, men at han har antydet det, alts noe man kan lese mellom linjene.
En ting vi helt sikkert kan si, er at han ikke mener at politiet har gjort noe feil nr de har siktet TH.
Skall man nu f till en hktning av TH mste man tydligen lsa mellan raderna i bevisen , r detta rttsskert, tror inte det.
Citera
2021-02-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Sorry, men du kan ikke vre helt frisk...Jeg har aldri ment at du har vrt forelsket i hverken TH er PM eller hvilket kjnn du tilhrer eller hvilke traumatiske hendelser du evt mtte ha for vinne en diskusjon! Jeg uttrykte meg klart om et spesielt tema, s kommer du med ville pstander som fr en konkret sak til bli et ormebol av ville beskyldninger. Jeg takker og bukker for at du tillegger meg all re for dine frustrasjoner, det skal du ha. Men S god er jeg ikke.

Dette blir helt OT og er absolutt siste ord fra meg til deg.
Hva mente du med dette da? Er ikke dette trekke ting ut fra kontekst kanskje?!
Her:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

St for usaklighetene og drittkastingen din!
Citera
2021-02-11, 19:45
Medlem
Citat:

Denne diskusjonen startet med du mener at det n gr mot tiltale, fordi Statsadvokaten har antydet det. Da m du ndvendigvis sikte til hans uttalelser i VG.

Jeg sier at du ikke kan bruke det han sier som en bekreftelse p at det n gr mer mot tiltale enn det gjorde for to uker siden, eller mange mneder siden.

Statsadvokatene er overordnet politiet i ptalesprsml, og selvflgelig m en Statsadvokat tro at en siktet vil bli tiltalt. Hvis han ikke gjr det, begr han en alvorlig tjenestefeil dersom han opprettholder siktelsen.
Citera
2021-02-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
En uhyre komplisert sak.
Personlig sliter jeg med at en gammel mann som Tom Hagen skal bruke revis av sin alderdom til planlegge noe s vanvittig omfattende som dette her. Han har vrt mediesky tidligere og vet jo flgende av det som n skjer.

Klarer aldri holde meg til en mulig lsning her. Nr man ser andre true crime-saker og ser hvor uhyre vanskelig det er slippe unna legge igjen spor etter seg s blir dette om mulig, enda mer fasinerende.

Jeg velger holde p en mulig kidnapping, utfrt av utenlandske proffer som er gjort for skade Hagen som hevn for konomi.

Men kan ikke fri meg for tanken om at politiet drivet et komplisert spill i kulissene her. At de utad str p hypotesen om at Hagen er skyldig, men jobber febrilsk med andre lsninger.

hente ut en dame midt i et boligfelt i hjertet av Norge, forsvinne i lse luften i 2018 med kameraer og mulige elektroniske spor "overalt" i samfunnet, involvere kryptovaluta med mailer m.m. Rett og slett en utrolig sak.
Jeg tenker akkurat som deg.

Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ja ja. Tydelig at visse her er i skikkelig knipe.
Det er vel klart for de fleste n at TH myrdet sin kjre kone, og om det ikke var nok s har han rotet seg inn i et nett av bortforklaringer som forflger ham.

Likevel er jeg usikker p om TH noen gang kommer til sone. Jeg tror skrekken for utbretting av et psykopatisk liv, og et liv bak murene kan f ham til avslutte livet p egenhnd. Det ville vre synd.
Det er nettopp derfor at jeg tror at alt som skjer (bl.a.), kan vre et avtalt spill, slik Coysman ogs skriver.

Risikoen for at siktede begr selvmord er skyhy, s lenge siktede ikke er i varetekt, og saken mot ham prosesseres i offentligheten. Ingen med rent mel i posen nsker det, siktede kan beg selvmord uavhengig om siktede er skyldig eller ikke.

Jeg tror ikke politiet hadde tatt s store sjanser i en s stor sak, med den oppmerksomheten som flger.
Her tror jeg at ekstraordinre etterforskningsmetoder har blitt brukt, og fremdeles blir brukt.

Det kan tenkes at mange blir overrasket. Srlig noen...
Senast redigerad av Havhest 2021-02-11 kl. 19:53.
Citera
2021-02-11, 20:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Denne diskusjonen startet med du mener at det n gr mot tiltale, fordi Statsadvokaten har antydet det. Da m du ndvendigvis sikte til hans uttalelser i VG.

Jeg sier at du ikke kan bruke det han sier som en bekreftelse p at det n gr mer mot tiltale enn det gjorde for to uker siden, eller mange mneder siden.

Statsadvokatene er overordnet politiet i ptalesprsml, og selvflgelig m en Statsadvokat tro at en siktet vil bli tiltalt. Hvis han ikke gjr det, begr han en alvorlig tjenestefeil dersom han opprettholder siktelsen.

dr har du fel, det finns inget krav p att ngon mste tro att en person skall talas, det r faktiskt en rtt som en misstnkt har om polisen ska utreda den att den bliver siktet...

i det hr fallet r det klagaren/statsadvokaten som vill stmpla en tal den dagen den kommer....
Citera
2021-02-11, 20:14
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Jeg bare ppeker at det virker som at det gr mot tiltale, utifra Statsadvokatens uttalelser.
S det er jo bra. Slutt n kverulere.
Det stemmer, statsadvokatene har mer makt enn en politiadvokat. Og siden han ikke har henlagt saken, s tyder ogs det p at det gr mot tiltale, rettsak, og dom.
Du spdde at saken skulle bli henlagt november 2020, og det ble den ikke, og da spdde du midten av januar nr dommen i Laila-saken falt, og det ble den heller ikke. S da kanskje du ogs skjnner hvilken vei det gr.
Citera
2021-02-11, 20:24
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Skall man nu f till en hktning av TH mste man tydligen lsa mellan raderna i bevisen , r detta rttsskert, tror inte det.

Det har kommet fram mye nytt siden Eidsivating Lagmannsrett slapp TH ut av varetekt for nesten et r siden.
Tingretten har p nytt sltt fast at det er grunnlag for mistanke mot TH, noe som Holden ikke ville anke til Lagmannsretten, og man kan jo sprre seg hvorfor. Er det fordi han er redd for at Lagmannsretten skal ombestemme seg og sette TH i varetekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in