2021-09-13, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Slvgra BMW X3 mellom Fjellsvingen og Slraveien, og rdt BMW X3 srover p Brekkeveien i s... hmmm. Det jeg stusser p med observasjoner i s (https://www.tv2.no/a/11513128/ 2:42 i videoklipp) at bilen kjrte srover, og det er egenlig en "endevei". Veien gr ingen steder, ingen gjennomkjring. Kun endeveier i vanlige nabolag, grder og sm grdsveier, og noen industrilokaler osv.

Hvor skulle bilen? Er det en sjanse (hvis vi tror at det var faktisk AEH i baksetet, fortsatt i live) at hun ble holdt et sted srover Brekkeveien, en gammel grdslave, eller industribygg?

Brekkeveien 61 er en gammel snekkerbedrift som tilsynelatende har gtt konkurs. Str lokalene tomme? (ser fra s kommunens nettsider at omrdet er n omregulert n til boligbygging). Hadde begynt med finkamme omrdet, ikke umulig at restene etter aeh er finne der ute, sr i s.

Brekkeveien 61 eies (n) av en AS som gr inn i et strre eiendoms investerings selskap. Ikke umulig at det er forbindelser med TH, men det er litt skt. Kan vre mange andre ting. Ser at eiendomsselskap for Brekkeveien 61 hadde ca 1 mill kr i inntekter fra eiendommen, kanskje fremleie som lagerplass for et annet selskap.

Bor ikke s langt unna, s blir n litt pirret til ta en titt og finne ut mere.

Hva tenker dere? (jeg vet at politiets teori og sikkert mange inne her at AEH ble drept p SL4 og at det uansett ikke gir mening kjre rundt med en levende AEH i en rdt BMW men bare hvis vi bare legger dette til side, hva i s tilfelle...)

=== edit: ===
Tenker ofte p Sigrid saken, hun ble holdt og drept i en "umulig" lave og lagerbygg ved Bryn og senere dumpet bak en annen "umulig" lager/verksted bygg p Sofiemyr.

BMW i s:

Basert p vitne nr 1 sin forklaring er denne X3 en facelift, med karosseri "G01". Dette karosseriet kom i 2017, dvs bilene ble begynt levert siste halvdel av 2016, men rsmodell er 2017 og nyere.

Hvorfor pstr jeg at dette er en X3 G01 karosseri 2017 eller nyere?: Vitnet beskriver store blanke runde pragende griller i front. Grillene fikk vitnes "blikkfang". Eldre X3 har ikke disse grillene, de har normale griller. Snakker da om F25 karosseri frem til 2017, og eldre enn dette.

Vitnet beskriver ett grtt / slvfarget bensinlokk med en markert logo p. Dette m vre det helt spesielle X-drive drivstoff lokket.

Jeg kan med stor grad av sikkerhet si at det er ikke mange bmw x3 i Norge som oppfyller disse kriteriene (farve, karosseri, drivstofflokk). Det er for meg komplett uforstelig at ikke politiet gr ut og etterlyser en slik bil. Jeg tenker det er under 20 stk bmw x3 i Norge som oppfyller denne kombinasjon. Ok, bilen kan vre utenlandsk, men likevell skal den g an spore opp med hjelp av BMW.

Oservasjonene spesielle og troverdige. Ingen vet hva dette var, fr bilen er funnet. Hvem satt i denne bilen, og hvem eier denne bilen.. Denne m vre viktig sjekke inn eller ut av saken, men merkelig nok virker ikke politiet til vre interessert i denne. Den passer vel ikke med hypotesen.

En slik bil er det vitnene beskriver.. Hvor vanskelig kan det vre finne denne om en nsker: https://imgur.com/a/JkQ6DHV
Citera
2021-09-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Kjpe etnisk nordmanns pass p dark web, selv om norske pass er dyrere enn andre, pne bitcoinkonto i etnisk nordmanns navn, pne mobilabb i etnisk nordmanns navn. Om noen tror en etnisk norsk gjerningsmann ville gjort det p denne mten s. Men de holder vel p enn med etterforske kun nordmenn.

Kom med ett eneste godt argument hvorfor man velger en nordmann som offer for ID-tyveri? Disse tjenestene kunne jo vrt pnet med en hvilken som helst nasjonalitet. Tryggere ville det vrt ogs. At noen har valgt en nordmann som offer for ID-tyveri sttter bare oppunder hypotesen om at GM ikke har noe kriminell erfaring forutfor denne handlingen. Sammen med tidenes mest hplse og overtenkte kommunikasjonsplattform s sitter man igjen med et solid inntrykk av vi har med amatrer gjre.
Citera
2021-09-13, 11:57
Medlem
Citat:
Slvgra BMW X3 mellom Fjellsvingen og Slraveien, og rdt BMW X3 srover p Brekkeveien i s... hmmm. Det jeg stusser p med observasjoner i s (https://www.tv2.no/a/11513128/ 2:42 i videoklipp) at bilen kjrte srover, og det er egenlig en "endevei". Veien gr ingen steder, ingen gjennomkjring. Kun endeveier i vanlige nabolag, grder og sm grdsveier, og noen industrilokaler osv.

Hvor skulle bilen? Er det en sjanse (hvis vi tror at det var faktisk AEH i baksetet, fortsatt i live) at hun ble holdt et sted srover Brekkeveien, en gammel grdslave, eller industribygg?

Brekkeveien 61 er en gammel snekkerbedrift som tilsynelatende har gtt konkurs. Str lokalene tomme? (ser fra s kommunens nettsider at omrdet er n omregulert n til boligbygging). Hadde begynt med finkamme omrdet, ikke umulig at restene etter aeh er finne der ute, sr i s.

Brekkeveien 61 eies (n) av en AS som gr inn i et strre eiendoms investerings selskap. Ikke umulig at det er forbindelser med TH, men det er litt skt. Kan vre mange andre ting. Ser at eiendomsselskap for Brekkeveien 61 hadde ca 1 mill kr i inntekter fra eiendommen, kanskje fremleie som lagerplass for et annet selskap.

Hva tenker dere? (jeg vet at politiets teori og sikkert mange inne her at AEH ble drept p SL4 og at det uansett ikke gir mening kjre rundt med en levende AEH i en rdt BMW men bare hvis vi bare legger dette til side, hva i s tilfelle...)

Tenker ofte p Sigrid saken, hun ble holdt og drept i en "umulig" lave og lagerbygg ved Bryn og senere dumpet bak en annen "umulig" lager/verksted bygg p Sofiemyr.

Meningen med det kan vre senke strafferammen og hvis 3. mann sier at det er blitt oppdaget og det er fullt av politi i S4 kan de dumpe AEH levende og med det redusere etterforskningen kraftig.

Vi har flere observasjoner p at huset kan ha vrt overvket, fiskere, fotografer og madrassmann.
I tilfellet med madrassmannen nevnes det 3 menn.
Hvis 2 av dem utfrer aksjonen mens den 3. ser etter reaksjoner og bevegelser, s gr kabalen opp.
GM 1 og 2 bytter bil og avventer tilbakemelding fra nr.3. som overvker TH sin bil p Futurum fr han gr til S4 og observerer bevegelser med bakhonet fr han gir klarsignal til GM 1 og 2.

Da har de sikret seg mot veisperringer, de har en bil med et annet utsende enn hva vitner kan ha meldt om og som kommer veldig mye senere enn forventet gjennom kameraer.
Citera
2021-09-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
BMW i s: [...] Observasjonene spesielle og troverdige. Ingen vet hva dette var, fr bilen er funnet. Hvem satt i denne bilen, og hvem eier denne bilen.. Denne m vre viktig sjekke inn eller ut av saken, men merkelig nok virker ikke politiet til vre interessert i denne.

Ja er helt enig, og det er tragisk at observasjonene kom spass seint inn i bildet. Basert p https://www.tv2.no/nyheter/11511362/ str det: "politiet ikke har klart finne en sammenheng mellom Irenes observasjon og den straffbare handlingen som Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for." og "politiet ikke har greid bekrefte selve observasjonen, knytte en tilsvarende bil til omrdet, identifisere kjretyet eller personene i den"
Fra det siste konkluderer jeg at det virker de har sjekket ut rde bmw x3 (+ bildetaljer) men aldri kom noe vei videre med det i forhold til observasjonene og aeh saken... Hvor grundig arbeidet har vrt kan lures. Det er rart at politiet ikke kunne knytte en tilsvarende bil til omrdet til tross for at slik bil kjrte rundt der.

Igjen, Brekkeveien srover er ikke noe gjennomkjringsvei, eller pentbar fluktvei. S hvor skulle bilen? Et glemt lagerbygg ligger nok i kortene, og den eneste mulighet jeg ser er Brekkenveien 61.
Citera
2021-09-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ja er helt enig, og det er tragisk at observasjonene kom spass seint inn i bildet. Basert p https://www.tv2.no/nyheter/11511362/ str det: "politiet ikke har klart finne en sammenheng mellom Irenes observasjon og den straffbare handlingen som Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for." og "politiet ikke har greid bekrefte selve observasjonen, knytte en tilsvarende bil til omrdet, identifisere kjretyet eller personene i den"
Fra det siste konkluderer jeg at det virker de har sjekket ut rde bmw x3 (+ bildetaljer) men aldri kom noe vei videre med det i forhold til observasjonene og aeh saken... Hvor grundig arbeidet har vrt kan lures. Det er rart at politiet ikke kunne knytte en tilsvarende bil til omrdet til tross for at slik bil kjrte rundt der.

Igjen, Brekkeveien srover er ikke noe gjennomkjringsvei, eller pentbar fluktvei. S hvor skulle bilen? Et glemt lagerbygg ligger nok i kortene, og den eneste mulighet jeg ser er Brekkenveien 61.

Hadde jeg bodd i nrheten skulle jeg ha dratt dit snoket, men jeg bor p en annen kant av landet. Det at politiet ikke finner spor av bilen gjr jo at dette blir enda mere mystisk.. Hvordan de kan sjekke ut en bil de ikke finner, synes jeg er merkelig. En skal huske p her, at det er to uavhengige vitner som har sett samme bil i akkurat tidsrom. Jeg ler nr jeg leser at enkelte skriver at damene er ute etter oppmerksomhet Eller at TH har leid disse inn til si dette eller at sjfren og passasjeren var tildekket pga det var helloween Eller at det var noen som fraktet en psykiatrisk pasient Haha, skjerp dere Denne bilen m finnes ett sted. Fordi om det virkelig var AEH som var i bilen, s tror jeg likevel av politiet er p riktig spor. Jeg tror det er langt over 50% sjangse for at denne bieln har noe med saken gjre.
Citera
2021-09-13, 12:44
Medlem
Citat:
Nr man uansett m frakte kroppen bort s gir det absolutt ingen mening gjennomfre drapet av en gammel dame i SL4, uavhengig om mlet er kidnapping eller drap. En backup-plan om dumping av AEH levende om det brenner under fttene hrer med.

Dette var ogs tilfelle i kidnappingen i Bergen. Der man plutselig oppdaget mobiltelefonen midt i skogen og avsluttet det som sannsynligvis skulle ende med drap.
Citera
2021-09-13, 12:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Vitnet som obseverte bilen p plenen ved blokka beskrev den som en "slvgr eldre modell av
VW Amarok eller BMW X3". BMW'en i s var derimot en nyere modell, s det er nok neppe to
observasjoner av samme bil. Teorien om at s-BMW'en har ftt ny farge i lpet av den relativt
korte tiden mellom det antatte forsvinningstidspunktet og observasjonen i Brekkeveien er veldig
lite sannsynlig. Hvis begge disse bilene er relatert til saken, vil jeg heller anta det er snakk om
et bilbytte. Men igjen, valget av en s oppsiktsvekkende bilmodell som denne rd BMW'en, med
offeret synlig i baksetet, peker heller mot villedning enn en faktisk kidnapping. Men mest sannsynlig
er bilen i s et "wild card".

Forvrig ser det ut til at Brekkeveien fortsetter forbi denne bedriften du nevner, gjennom et skogkledt
omrde fr den ender opp ved en husklynge, der en av beboerne i BV 120 driver et firma som heter
"M*torsp*rtdeler" (*=o).

Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Nr man uansett m frakte kroppen bort s gir det absolutt ingen mening gjennomfre drapet av en gammel dame i SL4, uavhengig om mlet er kidnapping eller drap. En backup-plan om dumping av AEH levende om det brenner under fttene hrer med.

Det kommer vel litt an p drapsmetoden. Evt. kan man se for seg at planen var frakte
henne levende til et mer egnet sted, men at dette gikk skeis og hun dde p stedet.
Det kan f.eks. ha vrt forskt dope henne ned, men at hun ikke tlte medikamentene
som ble brukt. Forvrig hres det merkelig ut dumpe noen levende?
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-13 kl. 13:01.
Citera
2021-09-13, 12:54
Medlem
Citat:
Hadde jeg bodd i nrheten skulle jeg ha dratt dit snoket

Har googlet litt mere. P adressen er blant annet registrert Husviken bat & bil som har blant annet BMW og andre biler.... Hmmmm

I tillegg, i forbindelse med omregulering av omrdet ble det gjort en kartlegging av naturomrdet: "Planomrdet ble befart 23.11.2018 for f en forelpig oversikt over naturtilstanden. Tidspunktet er i utgangspunktet ikke egnet for naturkartlegging, men planomrdet var snfritt", og det var da alts ikke en mned igjen etter AEH ble borte.... Fra samme rapporten kommer det ogs fram at : "Det er en strre bygning p eiendommen som brukes til nringsvirksomhet, i hovedsak kontorer og lager. I tillegg er det oppfrt brakker p omrdet som leies ut. Brakkene er satt opp p omrdet i senere tid, "
Citera
2021-09-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vitnet som obseverte bilen p plenen ved blokka beskrev den som en "slvgr eldre modell av
VW Amarok eller BMW X3". BMW'en i s var derimot en nyere modell, s det er nok neppe to
observasjoner av samme bil. Teorien om at s-BMW'en har ftt ny farge i lpet av den relativt
korte tiden mellom det antatte forsvinningstidspunktet og observasjonen i Brekkeveien er veldig
lite sannsynlig. Hvis begge disse bilene er relatert til saken, vil jeg heller anta det er snakk om
et bilbytte. Men igjen, valget av en s oppsiktsvekkende bilmodell som denne rd BMW'en, med
offeret synlig i baksetet, peker heller mot villedning enn en faktisk kidnapping. Men mest sannsynlig
er bilen i s et "wild card".

Forvrig ser det ut til at Brekkeveien fortsetter forbi denne bedriften du nevner, gjennom et skogkledt
omrde fr den ender opp ved en husklynge, der en av beboerne i BV 120 driver et firma som heter
"M*torsp*rtdeler" (*=o).

Det kommer vel litt an p drapsmetoden. Evt. kan man se for seg at planen var frakte
henne levende til et mer egnet sted, men at dette gikk skeis og hun dde p stedet.
Det kan f.eks. ha vrt forskt dope henne ned, men at hun ikke tlte medikamentene
som ble brukt. Forvrig hres det merkelig ut dumpe noen levende?

Selv om BMW i s er en villedning, s vil funn av bilen fre til personer rundt saken..
Citera
2021-09-13, 13:19
Medlem
Citat:
Har googlet litt mere. P adressen er blant annet registrert Husviken bat & bil som har blant annet BMW og andre biler.... Hmmmm

I tillegg, i forbindelse med omregulering av omrdet ble det gjort en kartlegging av naturomrdet: "Planomrdet ble befart 23.11.2018 for f en forelpig oversikt over naturtilstanden. Tidspunktet er i utgangspunktet ikke egnet for naturkartlegging, men planomrdet var snfritt", og det var da alts ikke en mned igjen etter AEH ble borte.... Fra samme rapporten kommer det ogs fram at : "Det er en strre bygning p eiendommen som brukes til nringsvirksomhet, i hovedsak kontorer og lager. I tillegg er det oppfrt brakker p omrdet som leies ut. Brakkene er satt opp p omrdet i senere tid, "

Dette med Husviken bt og fritid er nevnt her inne i trden tidligere. Navnet p eieren ble ogs nevnt, men firmaet skal vre konkurs / opplst.
Citera
2021-09-13, 13:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Selv om BMW i s er en villedning, s vil funn av bilen fre til personer rundt saken..

Er det en antagelse eller vet du med 100% sikkerhet at BMWen er tilknyttet saken?

Er du overhodet ikke pen for at det er en tilfeldighet?

Det er jo meldt at flere vitner som hevder de har sett AE, bde i Norge og utlandet.
Burde man ikke ta disse henvendelsene like mye p alvor som observasjonen av
BMW'en? Eller kan det vre at de bare har sett personer som ligner?
Citera
2021-09-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det en antagelse eller vet du med 100% sikkerhet at BMWen er tilknyttet saken?

Er du overhodet ikke pen for at det er en tilfeldighet?

Det er jo meldt at flere vitner som hevder de har sett AE, bde i Norge og utlandet.
Burde man ikke ta disse henvendelsene like mye p alvor som observasjonen av
BMW'en? Eller kan det vre at de bare har sett personer som ligner?

1. Dette er i Norge, ikke langt fra S4, kun noen f timer etter siste sikker livstegn. (Blir litt anneledes en i utlandet lenge etterp)

2. Jo, jeg er pen for at den kan vre noe annet. Men for svarte, finn bilen, sjekk dette UT av saken. Det gr ikke an si at det er sjekket ut, nr de ikke finner bilen eller personene.

3. Du misforstr meg, det jeg sier er at dersom dette er en del av en planlagt villedning fra TH sin side, s vil funn av bilen lede til personer involvert i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in