Dagbladet pluss, 18. feb 2024
https://www.dagbladet.no/tema/tom-ha...aljer/80926984
Ingen store nyheter.
Dagbladet har nylig stilt en rekke sprsml til Tom Hagen som omhandler saken; Hagens egne teorier, hvordan saken pvirker familiesituasjonen og om 73-ringen selv tror p at Norges strste forsvinningsgte noen sinne vil bli oppklart.
Holden svarer at de ikke nsker svare, og at de har ingen kommentar til sprsmlene.
Tom Nilsen beskriver Hagens hjelpeslshet med digitale medier, enda en gang.
- Jeg er ganske sikker p at Tom fortsatt er mest opptatt av flge kryptosporet, sier Tom Nilsen, som forteller at selv om kameraten han har kjent i over 40 r er utdannet ingenir, er han helt bortreist nr det kommer til bruke pc og mobiltelefon.
- Han Tom bruker fortsatt blyant og viskelr, han har ikke pc p kontorpulten sin engang. Jeg kjenner ikke mange andre nringslivsledere som ikke har det, men han har jo ogs en eldgammel mobil og kan ikke sende en sms engang. S da lsepengene skulle betales, mtte han selvsagt ha hjelp.
Den "teknologiske tilbakestende"-heten hans har ikke bedret seg. Hvordan det har seg at han har blitt avbildet med smarttelefon den senere tid, som da han ble "pjusk" utenfor Kripos, vites ikke.
- Hva er rsaken til at Tom Hagen har tilbragt tid i Sverige det siste ret?
- Han driver jo Elkraft, som selger strmavtaler i Norge, Sverige, Danmark og Finland, s han er stadig vekk ute og reiser, sier Nilsen.
Nilsen vil ikke svare p hva politiet kunne ha gjort bedre, hva de m konsentrere etterforskningen om. Bare gjentar at pgripelsen var fryktelig pkjenning for Hagen.
Ett nytt navn, tidlige AP-ordfrer i Lrenskog i perioden 2003-2015.
Dagbladet har ogs vrt i kontakt med to av Tom Hagens venner, kollega gjennom 25 r, Glenn Hansmark-Hansen, og tidligere Lrenskog-ordfrer ge Tovan. De nsker ikke uttale seg.
Barndomsvenninnen til Anne-Elisabet, L*iv En*gom, er litt tydeligere i sin uttalelse enn hva hun har vrt tidligere.
- Men da Lisbeth og jeg mttes p en restaurant p Lillestrm fire-fem uker fr hun forsvant, var hun fast bestemt p g fra mannen sin. Hun ville ta et oppgjr, skaffe seg advokat og se hvilke rettigheter hun faktisk hadde, hevder venninnen.
Artikkelen er veldig lang. Tror jeg har ftt sitert det viktigste.
Edit.
Ser at Dagbladets journalist har skrevet navnet til Glenn Hartmann-Hansen feil.