2024-02-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja Monero skal ha vrt tema allerede fra start. Mtene startet sensommeren 2017.
TH skal visstnok ha vist s stor interesse for Monero at RU mtte flge det opp.
Det faktum at aeh mtte betale husleie og strm kan ha et annet forml enn gjerrighet osv. Personlig mener jeg det kan vre for underbygge at ektepakten var reell og ikke pro forma. Dvs at den er fulgt i praksis og vanskeligere sette til side enn om den ikke er blitt fulgt opp. Th har nok hatt en jurist som hvisket han i ret. Ektepakten har nok ridd th som ei mare og han stolte ikke p at den ville st seg om den ble prvd for retten. En annen ting er om th antok at aeh ville g s langt. Kunne uansett forhandlet seg ut. Formlet med drapet m vre mer en ektepakten. Herskesyke?
Citera
2024-02-21, 21:03
Medlem
Tom Hagen har hele tiden visst at ektepaktene ikke er gyldige. Hensikten med ektepaktene er kun hindre Anne-Elisabeth i ta ut skilsmisse. Ved lure henne.

Gjerrigheten har samme forml. Hindre henne i ta ut skilsmisse.

Hvis du ser p ektepakten av des 1993. Teoretisk kunne Anne-Elisabeth ha tatt ut separasjon, tvunget Tom Hagen ut av huset i S4, tatt moren hjem til seg slik at de kunne bo sammen, og solgt huset i Gjvik. Da ville hun ha greid seg konomisk.

Eventuelt, hun kunne ha tatt med seg barna til Gjvik. Og tvunget Tom Hagen til kjpe henne ut av S4. Alts, igjen, skaffet seg penger, kommet seg vekk, og s, tatt ut skilsmisse.

Anslr hennes andel av felleseiet i -87 til minst 20 - 30 millioner. Sikkert ganske mye mer i -93.

Jeg oppfatter at -93-ektepakten skulle stresse og forstyrre Anne-Elisabeth, s hun ikke greide nyttiggjre seg arven og komme seg ut av ekteskapet.

Regner mer at oppussingen, som nevnes i ektepakten, av villaen i Gjvik ogs er en slags svindel og bedrag mot Anne-Elisabeth. Ikke sikkert at arbeidene ble gjennomfrt. Ikke sikkert kostnadene for arbeidene er korrekte heller.

Svindel og bedrag.
Citera
2024-02-21, 23:48
Medlem
Enig alt du sier om ektepaktene kornblomst 👌
Citera
2024-02-21, 23:56
Medlem
Dagbladet pluss, 18. feb 2024
https://www.dagbladet.no/tema/tom-ha...aljer/80926984

Ingen store nyheter.
Dagbladet har nylig stilt en rekke sprsml til Tom Hagen som omhandler saken; Hagens egne teorier, hvordan saken pvirker familiesituasjonen og om 73-ringen selv tror p at Norges strste forsvinningsgte noen sinne vil bli oppklart.
Holden svarer at de ikke nsker svare, og at de har ingen kommentar til sprsmlene.

Tom Nilsen beskriver Hagens hjelpeslshet med digitale medier, enda en gang.
- Jeg er ganske sikker p at Tom fortsatt er mest opptatt av flge kryptosporet, sier Tom Nilsen, som forteller at selv om kameraten han har kjent i over 40 r er utdannet ingenir, er han helt bortreist nr det kommer til bruke pc og mobiltelefon.

- Han Tom bruker fortsatt blyant og viskelr, han har ikke pc p kontorpulten sin engang. Jeg kjenner ikke mange andre nringslivsledere som ikke har det, men han har jo ogs en eldgammel mobil og kan ikke sende en sms engang. S da lsepengene skulle betales, mtte han selvsagt ha hjelp.
Den "teknologiske tilbakestende"-heten hans har ikke bedret seg. Hvordan det har seg at han har blitt avbildet med smarttelefon den senere tid, som da han ble "pjusk" utenfor Kripos, vites ikke.
- Hva er rsaken til at Tom Hagen har tilbragt tid i Sverige det siste ret?

- Han driver jo Elkraft, som selger strmavtaler i Norge, Sverige, Danmark og Finland, s han er stadig vekk ute og reiser, sier Nilsen.
Nilsen vil ikke svare p hva politiet kunne ha gjort bedre, hva de m konsentrere etterforskningen om. Bare gjentar at pgripelsen var fryktelig pkjenning for Hagen.

Ett nytt navn, tidlige AP-ordfrer i Lrenskog i perioden 2003-2015.
Dagbladet har ogs vrt i kontakt med to av Tom Hagens venner, kollega gjennom 25 r, Glenn Hansmark-Hansen, og tidligere Lrenskog-ordfrer ge Tovan. De nsker ikke uttale seg.
Barndomsvenninnen til Anne-Elisabet, L*iv En*gom, er litt tydeligere i sin uttalelse enn hva hun har vrt tidligere.
- Men da Lisbeth og jeg mttes p en restaurant p Lillestrm fire-fem uker fr hun forsvant, var hun fast bestemt p g fra mannen sin. Hun ville ta et oppgjr, skaffe seg advokat og se hvilke rettigheter hun faktisk hadde, hevder venninnen.
Artikkelen er veldig lang. Tror jeg har ftt sitert det viktigste.

Edit.

Ser at Dagbladets journalist har skrevet navnet til Glenn Hartmann-Hansen feil.
Senast redigerad av kornblomst 2024-02-22 kl. 00:10. Anledning: Edit.
Citera
2024-02-22, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Barndomsvenninnen til Anne-Elisabet, L*iv En*gom, er litt tydeligere i sin uttalelse enn hva hun har vrt tidligere.
- Men da Lisbeth og jeg mttes p en restaurant p Lillestrm fire-fem uker fr hun forsvant, var hun fast bestemt p g fra mannen sin. Hun ville ta et oppgjr, skaffe seg advokat og se hvilke rettigheter hun faktisk hadde, hevder venninnen.
.
Meget, meget interessant. Dette slr all tvil om motiv til side, hvis det var noe. Jeg tipper Liv uttalte dette like sikkert til Politiet s fort AEH var savnet.

Man m bare hylle Liv sin penhet...

Edit: Ser hun uttalte noe likt til mittkongsvinger.no i 2022 ogs, s hun er konsistent.
Senast redigerad av Martinensen 2024-02-22 kl. 01:22.
Citera
2024-02-22, 01:26
Medlem
Citat:
Venninnen er veldig tydelig p at AE planla skilsmisse.
Liv blir blank i ynene og trene renner nr hun forteller om siste gangen hun mtte Anne-Elisabeth Hagen.

Akkurat den dagen husker jeg godt. Det var rundt en mned fr hun forsvant. Vi spiste lunsj sammen i Lillestrm, og hadde det hyggelig. I ettertid har jeg tenkt p at hun virket litt urolig, og tittet mye rundt seg, forteller Liv, og er pen om at venninnen har tatt opp private ting med henne.

Hun hadde det ikke bra i ekteskapet med Tom Hagen, og var fast bestemt p g fra han. I og med at jeg ogs er skilt, spurte hun meg om mine erfaringer og rd knyttet til en skilsmisse. Jeg rdet henne til kontakte advokat for bist henne.
Venninnen forteller at AE kanskje var litt naiv av og til, for hun trodde godt om alle.

Venninnen beholdt kontakten med AE p sms, helt til AE sluttet svare.
Jeg hever artikkelen fra 2022 ogs. Fant ut gjennom et sk at kornblomst la ut den i 2022.
Jeg visste ikke at Liv E. hadde uttalt seg til db.no og mittkongsvinger s tydelig... godt.
Citera
2024-02-22, 10:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Ingen store nyheter.
Dagbladet har nylig stilt en rekke sprsml til Tom Hagen som omhandler saken; Hagens egne teorier, hvordan saken pvirker familiesituasjonen og om 73-ringen selv tror p at Norges strste forsvinningsgte noen sinne vil bli oppklart.
Holden svarer at de ikke nsker svare, og at de har ingen kommentar til sprsmlene.

- Jeg er ganske sikker p at Tom fortsatt er mest opptatt av flge kryptosporet, sier Tom Nilsen, som forteller at selv om kameraten han har kjent i over 40 r er utdannet ingenir, er han helt bortreist nr det kommer til bruke pc og mobiltelefon.

- Han Tom bruker fortsatt blyant og viskelr, han har ikke pc p kontorpulten sin engang. Jeg kjenner ikke mange andre nringslivsledere som ikke har det, men han har jo ogs en eldgammel mobil og kan ikke sende en sms engang. S da lsepengene skulle betales, mtte han selvsagt ha hjelp.
Den "teknologiske tilbakestende"-heten hans har ikke bedret seg. Hvordan det har seg at han har blitt avbildet med smarttelefon den senere tid, som da han ble "pjusk" utenfor Kripos, vites ikke.

- Han driver jo Elkraft, som selger strmavtaler i Norge, Sverige, Danmark og Finland, s han er stadig vekk ute og reiser, sier Nilsen.
Nilsen vil ikke svare p hva politiet kunne ha gjort bedre, hva de m konsentrere etterforskningen om. Bare gjentar at pgripelsen var fryktelig pkjenning for Hagen.

Dagbladet har ogs vrt i kontakt med to av Tom Hagens venner, kollega gjennom 25 r, Glenn Hansmark-Hansen, og tidligere Lrenskog-ordfrer ge Tovan. De nsker ikke uttale seg.

Edit.

Takk for deling av dette. Kanskje det ikke var s kjekt bli boende p et drapssted likevel, og
at han derfor stikker av til Sverige? TH er vel vanligvis ikke noen globetrotter. Passer drlig med
den stringente daglige rutinen hans. Hper bare politiet har en viss oversikt over hvor han
befinner seg. Ville vrt synd om han forsvant fr saken evt. lses.

ge Tovan har vel vrt nevnt fr, han satt visst i styret til SK94 en stund, mener jeg huske.

Uttalelsen fra LE er ikke til misforst. "Fast bestemt", og ville "ta et oppgjr".
Et oppgjr TH tydeligvis fryktet. Men oppgjret som venter ham blir bare s mye strre og verre.

Jeg er glad Da'bla' pusher dette, men det burde vrt tilgjengelig for alle.
Citera
2024-02-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Takk for deling av dette. Kanskje det ikke var s kjekt bli boende p et drapssted likevel, og
at han derfor stikker av til Sverige? TH er vel vanligvis ikke noen globetrotter. Passer drlig med
den stringente daglige rutinen hans. Hper bare politiet har en viss oversikt over hvor han
befinner seg. Ville vrt synd om han forsvant fr saken evt. lses.

ge Tovan har vel vrt nevnt fr, han satt visst i styret til SK94 en stund, mener jeg huske.

Uttalelsen fra LE er ikke til misforst. "Fast bestemt", og ville "ta et oppgjr".
Et oppgjr TH tydeligvis fryktet. Men oppgjret som venter ham blir bare s mye strre og verre.

Jeg er glad Da'bla' pusher dette, men det burde vrt tilgjengelig for alle.

Hovedrsaken til at AE ikke avsluttet ekteskapet med TH allerede i 1994 var at hun var redd for miste kontakten med barna, samt den hplse konomiske situasjonen hun trodde hun ville komme opp i. TH hadde full kontroll p henne og barna, AE var full av skyldflelse p den tiden og hun levde derfor som i et fengsel. Det fortsatte helt til hun startet prosessen med frigjre seg, men da ble hun myrdet og fjernet for godt. Forferdelig, men sant. Mtte rettferdigheten seire til slutt, og den skyldige bli dmt. Alle vet jo hvem det er snakk om🧐
Citera
2024-02-22, 11:02
Medlem
Citat:

Ingen store nyheter.

Edit.

Intressant upplgg!

Det r 2:a gngen Tom Nilsen anvnds i mediastrategin fr att frsvara TH. Tom Nilsen framstr bara som en ytterligare lttlurad, utnyttjad bekant och bricka i spelet.

Ingenjr TH vet att inte anvnda tekniken innebr inte automatiskt att man inte frstr den. Snarare e contrario -att dlja spr.

Precis som syftet med alla de Svenska jobbresorna i dagens Teams och zoom samhllen.

Har TH placerat ryska lskarinnan i Sverige? Inte ovanligt att ryssar kommer till Sverige illegalt ver grnserna under EUs massinvandringsdirektiv med ukrainska pass. Finland och Danmark r dremot mer, fr att inte sga helt, restriktiva.

Betalar skert kontant med.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-22 kl. 11:06.
Citera
2024-02-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja Monero skal ha vrt tema allerede fra start. Mtene startet sensommeren 2017.
TH skal visstnok ha vist s stor interesse for Monero at RU mtte flge det opp.

Framstr nnu en gng att det r pengar som driver THs teknikintresse och MO framt.
Citera
2024-02-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hovedrsaken til at AE ikke avsluttet ekteskapet med TH allerede i 1994 var at hun var redd for miste kontakten med barna, samt den hplse konomiske situasjonen hun trodde hun ville komme opp i. TH hadde full kontroll p henne og barna, AE var full av skyldflelse p den tiden og hun levde derfor som i et fengsel. Det fortsatte helt til hun startet prosessen med frigjre seg, men da ble hun myrdet og fjernet for godt. Forferdelig, men sant. Mtte rettferdigheten seire til slutt, og den skyldige bli dmt. Alle vet jo hvem det er snakk om🧐

Og det grusommeste er at TH nok begynte sette planene i gang en gang allerede i 2013 for s ta livet av AEH 31. oktober 2018. TH m ha flte p seg allerede i 2013 at AEH skulle ta ut skilsmisse en dag .
Citera
2024-02-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Framstr nnu en gng att det r pengar som driver THs teknikintresse och MO framt.

Pengar och ter pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in