2024-04-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen

Liket finner de neppe,

Jeg tror de finner henne. Virker som om de har tro p det selv ogs, optimismen deres tatt i betraktning.
Citera
2024-04-12, 04:36
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Nei, TH er mistenkt i flge politiet.

Hva skal man si ? Jeg trodde ikke det fantes voksne mennesker som ikke visste forskjellen p mistenkt og skyldig.

Jeg tror du misforstr veldig lille venn.
Du skriver: "Hvis han er skyldig, s hper jeg p en tiltale."
N er det n en gang slik at man m bli tiltalt fr at man kan bli kjent skyldig i retten. Hvis det var det du mente med skyldig?
Men TH er iflge politiet skyldig. Ikke dmt skyldig, det blir noe annet, men de mener at det er han som str bak. Blir litt som det med Tingretten som jeg og Havhest snakket om, der Tingretten mener at Anne er dd, men at Havhest misforsto og trodde at det betydde at det var utstedt ddsformodningsdom.
Citera
2024-04-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tror du misforstr veldig lille venn.
Du skriver: "Hvis han er skyldig, s hper jeg p en tiltale."
N er det n en gang slik at man m bli tiltalt fr at man kan bli kjent skyldig i retten. Hvis det var det du mente med skyldig?
Men TH er iflge politiet skyldig. Ikke dmt skyldig, det blir noe annet, men de mener at det er han som str bak. Blir litt som det med Tingretten som jeg og Havhest snakket om, der Tingretten mener at Anne er dd, men at Havhest misforsto og trodde at det betydde at det var utstedt ddsformodningsdom.

M du ha det med t-skje ?
Hvis han er skyldig hper jeg p tiltale ( selvsagt ) , slik at han ogs blir dmt skyldig.

Nei, politiet mener ikke han er skyldig ( enda ) . Det er jo derfor det ikke har blitt tatt ut tiltale. Tom Hagen er kun mistenkt.

Jeg vet ikke om du er en manipulator eller om du rett og slett har litt tungt for det.
Uansett, det " lille venn" greiene dine fungerer drlig p meg.
Citera
2024-04-12, 17:19
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
M du ha det med t-skje ?
Hvis han er skyldig hper jeg p tiltale ( selvsagt ) , slik at han ogs blir dmt skyldig.

Nei, politiet mener ikke han er skyldig ( enda ) . Det er jo derfor det ikke har blitt tatt ut tiltale. Tom Hagen er kun mistenkt.

Jeg vet ikke om du er en manipulator eller om du rett og slett har litt tungt for det.
Uansett, det " lille venn" greiene dine fungerer drlig p meg.

Politiet mener at TH har drept eller ftt drept Anne Falkevik, og det er derfor de har tatt ut siktelse.
TH er siktet for drap eller medvirkning til drap. En siktelse som kom etter 1.5 rs etterforskning.
Mao har de brukt laang tid p utelukke andre muligheter.
Siktelsen og mistanken mot TH har dessuten iflge politiet styrket seg over tid etter at den siktelsen kom.
Nr det nrmer seg en rettsak, og all etterforskning er ferdig, s vil det bli tatt ut tiltale.
Tror du m sette deg inn i de forskjellige statusene. Mistenkt - siktet - tiltalt og dmt.
Citera
2024-04-12, 18:02
Medlem
Citat:
Politiet mener at TH har drept eller ftt drept Anne Falkevik, og det er derfor de har tatt ut siktelse.
TH er siktet for drap eller medvirkning til drap. En siktelse som kom etter 1.5 rs etterforskning.
Siktelsen og mistanken mot TH har dessuten iflge politiet styrket seg over tid etter at den siktelsen kom.
Nr det nrmer seg en rettsak, og all etterforskning er ferdig, s vil det bli tatt ut tiltale.
Tror du m sette deg inn i de forskjellige statusene. Mistenkt - siktet - tiltalt og dmt.

Det er tungt prve forklare deg noe.

TH er siktet fordi politiet mener det er en sannsynlighetsovervekt for at han er skyldig. Alts de mener det er mer enn 50 % sannsynlighet for at han er skyldig. Det betyr lille venn at de ikke slr fast med 100 % sikkerhet at han er skyldig. Man er alltid uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Denne siktelsen var dessuten ndvendig for kunne foreta mer omfattende granskninger mot han og TH hadde dermed rett p advokat. Granskninger ble foretatt og etter alle granskningene rettet mot han , har de n sagt at de ikke vektlegger den ene hyposen mer enn den andre. De har begynt se p nye temaer, samtidig som de etterforsker kryptosporet.
Citera
2024-04-12, 18:30
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Det er tungt prve forklare deg noe.

TH er siktet fordi politiet mener det er en sannsynlighetsovervekt for at han er skyldig. Alts de mener det er mer enn 50 % sannsynlighet for at han er skyldig. Det betyr store venn at de ikke slr fast med 100 % sikkerhet at han er skyldig. Man er alltid uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Denne siktelsen var dessuten ndvendig for kunne foreta mer omfattende granskninger mot han og TH hadde dermed rett p advokat. Granskninger ble foretatt og etter alle granskningene rettet mot han , har de n sagt at de ikke vektlegger den ene hyposen mer enn den andre. De har begynt se p nye temaer, samtidig som de etterforsker kryptosporet.

Du vet, TH var hemmelig siktet i 1 r fr at han ble offisielt siktet, det har du ftt med deg?
I denne perioden hadde han ogs hemmelig advokat. De hadde hemmelig ransakninger, og det ble satt opp overvkningsutstyr. Etter over et rs granskning velger de sikte han offisielt. Det m bety at de har blitt mer sikker i sin sak.
sikte TH offisielt innebrer en stor personlig tragedie og fallhyde for TH.
Han er en mektig forretningsmann med et stort nettverk rundt seg.
Han er rik, medlem av frimurerordenen osv., s det vil bli en stor fallhyde for han ved sikte han offisielt og putte bilde av han p forsidene, og dette vet politiet, men likevel tar de ut siktelse, s det betyr nok at de mener at han er skyldig etter de paragrafene han er siktet etter. De har nok tatt nye vurderinger rundt dette.
Tror vi kan si at nr de bruker Politiets Innsatsstyrke for pgripe han, s er det nok mer enn 50 % sannsynlighet for at han er skyldig ja.
Politiet har etter lang tids etterforskning sagt at kidnappingshypotesen er anse som mindre sannsynlig. Og da er det jo ikke s mange hypoteser igjen.
Du tar feil nr det gjelder politiets utsagn der de sier at de har to konkurrerende hypoteser, hvis det er den du tenker p?
Dette er etter at Holden "tok dem litt i ret", og har ikke noe med selve etterforskningen gjre.
Det er mange artikler om Tom Hagen, og jeg skjnner at det kan vre vanskelig for deg flge med i svingene, men det er bare si ifra hvis det er noe du lurer p.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-04-12 kl. 18:43.
Citera
2024-04-12, 20:59
Medlem
Citat:
Du vet, TH var hemmelig siktet i 1 r fr at han ble offisielt siktet, det har du ftt med deg?
I denne perioden hadde han ogs hemmelig advokat. De hadde hemmelig ransakninger, og det ble satt opp overvkningsutstyr. Etter over et rs granskning velger de sikte han offisielt. Det m bety at de har blitt mer sikker i sin sak.
sikte TH offisielt innebrer en stor personlig tragedie og fallhyde for TH.
Han er en mektig forretningsmann med et stort nettverk rundt seg.
Han er rik, medlem av frimurerordenen osv., s det vil bli en stor fallhyde for han ved sikte han offisielt og putte bilde av han p forsidene, og dette vet politiet, men likevel tar de ut siktelse, s det betyr nok at de mener at han er skyldig etter de paragrafene han er siktet etter. De har nok tatt nye vurderinger rundt dette.
Tror vi kan si at nr de bruker Politiets Innsatsstyrke for pgripe han, s er det nok mer enn 50 % sannsynlighet for at han er skyldig ja.
Politiet har etter lang tids etterforskning sagt at kidnappingshypotesen er anse som mindre sannsynlig. Og da er det jo ikke s mange hypoteser igjen.
Du tar feil nr det gjelder politiets utsagn der de sier at de har to konkurrerende hypoteser, hvis det er den du tenker p?
Dette er etter at Holden "tok dem litt i ret", og har ikke noe med selve etterforskningen gjre.
Det er mange artikler om Tom Hagen, og jeg skjnner at det kan vre vanskelig for deg flge med i svingene, men det er bare si ifra hvis det er noe du lurer p.

Mistenkt, siktet og skyldig. Kan du ikke lre deg forskjellen ? Vis meg hvor det str at TH var hemmelig siktet i 1 r. Jeg finner bare at han var hemmelig mistenkt.
Citera
2024-04-12, 21:08
Medlem
Citat:

Politiet sa at mistanken hadde styrket seg over tid, samme dag som TH ble pgrepet. Elleve dager senere slapp han ut fra fengsel p grunn av mangel p beviser. N har det snart gtt 4 r til uten at han har blitt pgrepet p ny. Hadde politiet hatt beviser, hadde han ikke ftt leve i frihet i revis.
Citera
2024-04-12, 21:43
For meg virker det som norsk politi er temmelig langt unna og knekke gten om hva som skjedde med Anne Elisabeth Hagen.

Jeg leser at mistenkte og senere siktet i drap p Birgitte Tengs og Tina Jrgensen ble hemmelig overvket i 2 r av norsk politi, og de hadde samlet til sammen 5.5 millioner filer, og alle vet hvor det endte, full frifinnelse. Ganske tragisk og lese hvor omfattende overvkningen var.

https://www.nrk.no/rogaland/5_5-mill...oll-1.16084050

Linken under viser til hemmelig overvkning av Tom Hagen hvor han ble overvket i elleve mneder i alle rom i huset ,i bilen og p jobb. Som Hagen sier : " All overvkingen underbygger jo at jeg ikke har noe med dette gjre".

https://www.nrk.no/norge/i-elleve-ma...era-1.15874157

Det og vektlegge at arrestasjonen av Hagen utfrt av beredskaps troppen , som en eller annen her skriver, underbygger at Hagen er mer enn 50 % sannsynligvis skyldig , blir litt skivebom, i og med at han var en fri mann 11 dager senere.

Jeg forsvarer ikke Tom Hagen for enhver pris, men forelpig er det ikke mye politiet har p han
Senast redigerad av Extremadura 2024-04-12 kl. 21:47.
Citera
2024-04-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
For meg virker det som norsk politi er temmelig langt unna og knekke gten om hva som skjedde med Anne Elisabeth Hagen.

Jeg leser at mistenkte og senere siktet i drap p Birgitte Tengs og Tina Jrgensen ble hemmelig overvket i 2 r av norsk politi, og de hadde samlet til sammen 5.5 millioner filer, og alle vet hvor det endte, full frifinnelse. Ganske tragisk og lese hvor omfattende overvkningen var.

https://www.nrk.no/rogaland/5_5-mill...oll-1.16084050

Linken under viser til hemmelig overvkning av Tom Hagen hvor han ble overvket i elleve mneder i alle rom i huset ,i bilen og p jobb. Som Hagen sier : " All overvkingen underbygger jo at jeg ikke har noe med dette gjre".

https://www.nrk.no/norge/i-elleve-ma...era-1.15874157

Det og vektlegge at arrestasjonen av Hagen utfrt av beredskaps troppen , som en eller annen her skriver, underbygger at Hagen er mer enn 50 % sannsynligvis skyldig , blir litt skivebom, i og med at han var en fri mann 11 dager senere.

Jeg forsvarer ikke Tom Hagen for enhver pris, men forelpig er det ikke mye politiet har p han

Politiet vet mye, og de sitter allerede p materiale og opplysninger som kan vre fellende i den kommende tiltalen og rettssaken. Dette er hovedrsaken til stillheten fra politiet sin side, de trenger verken pressen eller folket for komme i ml, de har allerede nok underlag jobbe med for lse saken🧐
Citera
2024-04-13, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er fortsatt mange detaljer og faktorer som ikke tilflyter vanlige folk der ute, men det jeg kan si er at politiet, og den serise delen av pressen, har gjort, og utfrer fortsatt en utmerket jobb med lse opp alle flokene i saken. Mlet og lsningen nrmer seg derfor innen rimelig tid.

Innen rimelig tid sa du for 2 r siden. Det er det samme du holder p med n 2 r etterp.
Citera
2024-04-13, 04:05
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Mistenkt, siktet og skyldig. Kan du ikke lre deg forskjellen ? Vis meg hvor det str at TH var hemmelig siktet i 1 r. Jeg finner bare at han var hemmelig mistenkt.

Jo, hvis du kan gjre det samme s
Det brukes ordet hemmelig mistenkt, men han fikk sin hemmelige advokat, og det ble utfrt ransakninger, noe som etter et r resulterte i offentlig siktelse.
Poenget mitt, som du prver vi deg vekk i fra, er at politiet mener at Hagen er skyldig.
Iflge Lrenskog Mysteriet, str det at politiet mener at TH bestilte drap p kona si.
Det er ikke noe poeng i sitte diskutere noe s enkelt som om politiet mener han er skyldig eller ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in