2024-06-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Stakkars Fru Hagen og n med de nye opplysningene stakkars TEH.

Hva er dine tanker om dagens avslringer i VG?
Citera
2024-06-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Selvom ingenting tyder p noe ad hoc-opplegg i denne saken, s kan en utlsende faktor brtt ha spilt inn.
Det man har planlagt og tenkt p i lang tid, bikker plutselig over til bli virkelighet. En mix av plan og kaos.

Jeg tror Tom Hagen hadde planlagt dden-i-badekaret for Anne-Elisabeth. En overdose av-ett-eller-annet-slag og nedkjling i badekaret til dden inntraff. Lignende drapet p Paul Simmons i 2015.

Men s ble de to GM i Paul Simmons-drapet tatt, og stilt for retten i august 2018. Tom Hagen tok ikke lenger risken p dden-i-badekaret, og Plan B mtte finpusses og aktiveres. Kryptokontoer ble pnet i juni 2018.

Tom Hagen gjorde allikevel et forsk p badekar-drap som endte med at Anne-Elisabeth ble drept p annet vis, kanskje kvelning, p badet i 2. etasjen. Masse vannsl, angivelig oversvmmelse. Tom Hagen glemte skoene til Anne-Elisabeth utenfor dusjen der. Det var ikke lenger mulig presentere AE som dd-av-nedkjling-og-rus.

Plan B mtte gjennomfres. Gjestetoalettet i 1. etasjen ble iscenesatt som sted for angivelig bortfring mot lsepenger. Manipulerte og forfalskede telefonaktiviteter skulle flytte drapstidspunktet til etter at Tom Hagen ankom jobb.

Omtrent snn. Resten vet vi snn stort sett.

Bortsett fra hvor Tom Hagen skjulte levningene til Anne-Elisabeth.
Citera
2024-06-14, 00:39
Medlem
Citat:

At de er omtalt i en hensikt.
Citera
2024-06-14, 00:53
Medlem
Citat:

Jeg tenker at noen fikk denne nyheten midt i fleisen i dag
Citera
2024-06-14, 01:26
Medlem
Kanskje den brunaktige massen under skoen p badet i 2. etasje var banan?

Utelukker heller ikke at trkepapir, som ble funnet I sppelbtten p badet og kjkkenet, var brukt til trke bort banan. Det ville vrt mer naturlig kaste papiret i toalettet, dersom det var kumkk p papiret.

Det er noe lureri her, tror jeg.

Edit:
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg lurer litt p om etylen i banan, kan omgjre kokain til benzoylecgonin:

Rent teknisk kan man si at bananen ruster. Den er et selvforskyldt offer for oksidasjon, fordi den selv produserer etylengass, et vekstregulerende hormon som fremmer modningen.

benzoylecgonin( det er et omdanningsstoff fra kokain).
Senast redigerad av Havhest 2024-06-14 kl. 01:58.
Citera
2024-06-14, 02:33
Medlem
Jeg hadde litt tilfye, men rakk ikke redigere innlegget:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg tenker p Bama-saken. Jeg lurer p hvilket lokale disse banankassene med kokain ble transportert videre til. Jeg ser for meg at det blir endel overmodne bananer som kanskje blir liggende p gulvet, mens kokain blir blandet med nikotin, koffein og paracetamol p bord, og "litt sl" p gulvet blir det sikkert av det ogs.

TH og AEH var og spiste lunsj p Lrdagsrud dagen fr, mener jeg huske.

Kan hun tilfeldigvis kommet inn i "et slik lokale"? Kanskje valpen lp i forveien? Eller at GM hadde massen under skoene, og at AEH trkket oppi "slet" deretter? Det kan forklare trkepapirene.
Senast redigerad av Havhest 2024-06-14 kl. 02:46.
Citera
2024-06-14, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg hadde litt tilfye, men rakk ikke redigere innlegget:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Jeg tenker p Bama-saken. Jeg lurer p hvilket lokale disse banankassene med kokain ble transportert videre til. Jeg ser for meg at det blir endel overmodne bananer som kanskje blir liggende p gulvet, mens kokain blir blandet med nikotin, koffein og paracetamol p bord, og "litt sl" p gulvet blir det sikkert av det ogs.

TH og AEH var og spiste lunsj p Lrdagsrud dagen fr, mener jeg huske.

Kan hun tilfeldigvis kommet inn i "et slik lokale"? Kanskje valpen lp i forveien? Eller at GM hadde massen under skoene, og at AEH trkket oppi "slet" deretter? Det kan forklare trkepapirene.

Hvilke trkepapir snakker du om?
Citera
2024-06-14, 05:32
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Dette er veldig interessant. Mitt inntrykk er at Hagen er en mann som gr over lik for tjene penger og for beholde det han har. I 1993 var han konkurs, og han hadde en del eiendommer rundt Lillehammer, og generelt nord for Gardermoen eller....? Og Gardermo-flyplassen kom i 1998, og der var det ogs noe rart som foregikk for f flyplassen p det "riktige" stedet.

Vel, det er en konspirasjonsteori der TH hadde kjpt masse hus p Lillehammer fordi en ny flyplass ville gi omrdet rundt et veldig konomisk lft. Det var vedtatt fra 1989 at hovedflyplassen skulle ligge p Gardermoen. Ragnar Kristoffersen (AP) (n dd) var en av de som var helt i spissen for den nye flyplassen, og er ogs en av dem man kan se sitte spise kake sammen med Wienerbollemannen Nilsen p Metro Kafe. En nr venn av TH denne Ragnar. Flyplassen ville hatt mye si ogs i forbindelse med OL p Lillehammer 1994. De to tingene hang sammen. Det var bare et lite problem med denne flyplassen, og problemet het Jan Wiborg.
En liten mann som hadde stilt seg i veien for det store toget.
Gro var jo ogs i spissen for denne utbyggingen, og var rasende sint fordi denne mannen hadde stukket kjepper i hjulene. Finnes mye om dette p Youtube.
Om TH kan vre han som fikk drept Wiborg, blir bare spekulasjoner, men TH ville tjent mye penger p en slik utbygging hvis den kom slik det var planlagt opprinnelig, helt tidlig p 90-tallet, og vi vet at TH har kontakter hyt oppe i AP.
Citera
2024-06-14, 09:38
Medlem
Citat:

Og jeg synes det var en overraskende nyhet nr det kommer til kokainfunnet. Det kunne jeg aldri ha forestilt meg.
Citera
2024-06-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Bar TH preg av vre i kokainrus. Snakket i halve setninger, var pskrudd med adrenalin og mtte roe ned en time i stolen.

Det tror ikke jeg p.
Citera
2024-06-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
...vi vet at TH har kontakter hyt oppe i AP.

Ja TH har flere kontakter i AP. Noen har til og med sttt p hans lnningsliste i flere r.

Bl.a tidligere partisekretr i AP i en rrekke, Solveig Torsvik, har jobbet i TH Eiendom AS.
Hun satt feks i Samferdselskomiteen p det tidspunktet AP jobbet for Gardermoen i 1988.

Rett etter at Stortinget vraket Gardermoen ble hun utnevnt som leder av samme komit.
AP jobbet intenst for omgjre vedtaket. Hun satt riktignok som leder bare i f mneder.

Da AP lykkes med trumfe gjennom Gardermoen 8. august 1992 var hun statssekretr.
Da jobbet hun i Kommunaldepartementet for Kjell Borgen som var samferdselsminister i 1988.

Etter det ble hun utnevnt som partisekretr i AP og satt i det mektige vervet fra 1996.
Etter mange r i vervet gikk hun av i 2002. Like etter startet hun i en lederstilling under TH.

Det tette samarbeidet i TH Eiendom AS varte i over 4 r og helt frem til 2006.
Citera
2024-06-14, 10:14
Medlem
Jeg antar at disse lekkasjene fra politiet ikke er helt tilfeldige, nr det gjelder hva de lekker.

"Lekkasjene" er nok styrt og ikke tilfeldigheter fra lsmunnede politifolk.

S sprsmlet blir jo hva er de egentlig forsker fortelle VGs lesere med dette siste om kokainsporene
Senast redigerad av Alsagio 2024-06-14 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in