2024-06-22, 10:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Enda en ny artikkel fra VG:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...dig-avslutning

Betalingsmur, men er visst om en "ny ukjent epost" som familien skal ha skrevet
til "motparten" og bedt om f en "verdig avslutning".
Det vet vi jo n at "motparten" ikke ga dem. Tvert om.
Citera
2024-06-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Betalingsmur, men er visst om en "ny ukjent epost" som familien skal ha skrevet
til "motparten" og bedt om f en "verdig avslutning".
Det vet vi jo n at "motparten" ikke ga dem. Tvert om.

E-posten TH skrev til motparten ble sendt 10. oktober 2019, dvs 3 mneder etter THs betaling uten noe livsbevis. TH ppeker at motparten har vist respekt for AE og at familien satte pris p dette. Det ga dem tro p at AE ble behandlet ordentlig. Tross slepespor og brutaliteten p stedet.
Citera
2024-06-22, 11:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
E-posten TH skrev til motparten ble sendt 10. oktober 2019, dvs 3 mneder etter THs betaling uten noe livsbevis. TH ppeker at motparten har vist respekt for AE og at familien satte pris p dette. Det ga dem tro p at AE ble behandlet ordentlig. Tross slepespor og brutaliteten p stedet.

Han skriver "...hjem til sine"... ikke 'meg' eller 'oss'. Distansert.

TH m ikke komme her og snakke om "verdighet". For ham handler dette om verdi, i kroner og re.
Citera
2024-06-22, 13:17
Medlem
Citat:
En nrliggende tanke, men det er nok mer enn agurker som ligger bak her.

Det kan vel bety at politiet har mer kontroll p avsender av e-posten og mottaker av depositum p 1,3 mill enn offentlig kjent. Antageligvis betaling for utfrt oppdrag, da forfatteren av trusselbrevet og e- postene tydeligvis er to forskjellige personer.
Citera
2024-06-22, 13:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det kan vel bety at politiet har mer kontroll p avsender av e-posten og mottaker av depositum p 1,3 mill enn offentlig kjent. Antageligvis betaling for utfrt oppdrag, da forfatteren av trusselbrevet og e- postene tydeligvis er to forskjellige personer.

Hm, interessant tanke. Har du noen spesifikke grunner til tro at det er to "motparter"?
Nrmeste jeg kan komme er tanken p TH som brevforfatter, og en alliert som epost-forfatter.
Kan vel ikke vre s mange kandidater til sistnevnte rolle. Skal vi sr eller vest for Lrenskog?
Citera
2024-06-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han skriver "...hjem til sine"... ikke 'meg' eller 'oss'. Distansert.

TH m ikke komme her og snakke om "verdighet". For ham handler dette om verdi, i kroner og re.

Citat
Tom: En verdig avslutning.

Det var det dummeste jeg har lest om at Tom nsket en verdig avslutning for AEH.

Mest sannsynligvis utga seg TH for vre som om han var en annan innsender av ektepakten i 1993 enn den virkelige Tom som han faktisk var. Og til slutt mtte han nok f AEH ut av huset og Toms liv.
Senast redigerad av Braskamin58 2024-06-22 kl. 13:36.
Citera
2024-06-22, 13:23
Medlem
Citat:
VG offentliggjr i dag en email TH skrev til motparten den 10. oktober 2019.

P dette tidspunktet var TH fortsatt ikke siktet og han skrev mye i denne perioden.
Bl.a. sendte han flere lengre email til politiet med ulike teorier om forsvinningen.

Tittelen p emailen som ble sendt til motparten er: "Tom: En verdig avslutning"
Emailen ble sendt av THs advokat SH til den krypterte adressen motparten benyttet.

TH skrev flgende:
Tom: En verdig avslutning

Snart er det ett r siden Anne-Elisabeth forsvant. Dere har rammet meg hardt, men ogs mine barn og barnebarn. Dere har vist respekt for Anne-Elisabeth i alt dere har skrevet om henne. Det har vi satt pris p, og det har gitt oss tro og hp om at hun er behandlet ordentlig.

Anne-Elisabeth er uskyldig og har ikke fortjent vre i en slik situasjon. Der har heller ikke mine barn eller barnebarn. Vr eneste interesse er at Anne-Elisabeth skal f komme hjem til sine. Vi nsker en verdig avslutning. Jeg vil derfor forhandle om en endelig avtale, og ber om videre instruksjoner. Dere kan sende e-post eller ringe.

Tom Hagen

E-mailen ble sendt etter at politiet hadde skiftet hovedhypotesen fra kidnapping til drap.
TH hadde ogs nylig betalt motparten et strre belp p 1,35 millioner euro uten livsbevis.

I samme tidsrom hsten 2019 var alle barna i hvert sitt avhr hos politiet og ble spurt om TH.
HHB1, HHB2 og TEH skal ha opplevd avhrene som ubehagelig. HHB2 nekter signere avhret.

I stedet skrev datteren HHB2 et desperat brev ca 2 uker etter at TH skrev eposten til motparten.
Brevet fra HHB2 ble gjengitt og gjort kjent i sin helhet av TV2 flere mneder senere, i juni 2020.
Som du ogs ppeker: Dette henger ikke sammen i det hele tatt! Spill for galleriet. Skal motparten f ros for ha behandlet henne pent, samtidig som de vil ha en verdig avslutning! Hallo....
Citera
2024-06-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Som du ogs ppeker: Dette henger ikke sammen i det hele tatt! Spill for galleriet. Skal motparten f ros for ha behandlet henne pent, samtidig som de vil ha en verdig avslutning! Hallo....

Mine barn og ikke vre barn, hva i helv er der for feil i hodet p TH?

Allerede der rper han at han vet at AE er dd.
Citera
2024-06-22, 15:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Mine barn og ikke vre barn, hva i helv er der for feil i hodet p TH?

Allerede der rper han at han vet at AE er dd.

Legg til at han mener hun m f komme tilbake "til sine". De der andre, alts. Ikke 'meg' eller 'oss'
i familien Hagen. Hvem er 'sine'. Foreldrene? De hadde jo vrt dde i mange r. Da gr det p et vis opp.
Citera
2024-06-22, 16:02
Medlem
Det ser ut som om VG n publiserer det de har av stoff som kan vinkles i Tom-Hagen-perspektiv, og som kan kaste et slags formildende skjr over etterspillet etter de tragiske hendelsene i Sloraveien 4 31. oktober 2018, der Anne-Elisabeth tilsynelatende gikk opp i ryk og forsvant sporlst fra jordens overflate.

Det var fra de frste dager en svrt beskjeden respons fra angivelig Motpart p bitcoin-kode-overfringene. Jeg tror det ble mottatt fem eller seks meldinger for "fort eller hun vil d" i lpet av de ti ukene den angivelige bortfringen ble holdt hemmelig. Det ble skapt ett inntrykk av at angivelig Motpart ikke var interessert i kreve inn lsepenger. Nr Motparten ikke er interessert i penger blir det umulig f i gang forhandlinger om betaling og lslatelse av gisselet.

Da politiet oppdaget at Tom Hagen nsket tie, forholde seg passiv fordi han mente det kunne tvinge motparten over p en plattform der de kunne ha toveis kommunikasjon og reelle forhandlinger, ble politiet tvunget til sende den frste bitcoin-meldingen selv. Som de gjorde 2. nov 2018. Politiet kunne p det tidspunktet ikke utelukke at Anne-Elisabeth var blitt bortfrt, og satt som gissel p ukjent sted.

De som kritiserer politiet for denne bitcoin-overfringen m forst at det ville ha vrt uansvarlig av politiet ikke forske oppn kontakt med Motparten. Man m tenke seg hvordan saken ville ha sett ut uten politiets 2. november initiativ.

Kidnappere som ikke er interesserte i penger. Et utpressingsoffer som mener det beste er forholde seg taus og foreta seg ingenting. Og at la vre svare p den kommunikasjons-muligheten kidnapperne har gitt ham, var det beste han kunne gjre.

Slik jeg ser det var politiet helt ndt til ta initiativ for forske oppn kommunikasjon. Alt annet ville ha vrt sterkt kritikkverdig. Bde i sanntid og i etterpklokskap.

Jeg husker da jeg leste om dette frste gang, tenkte jeg, vi vet jo ikke hva familien har gjort.
'
I utpressingssaker er det ikke uvanlig at familien tar diverse initiativ, som de ikke ndvendigvis informerer politiet om.

Jeg s for meg at familien kunne ha sendt flere bitcoin-meldinger, uten at politiet var informert om det.

Jeg s ogs for meg at familien kunne ha sendt Monero, eksempelvis ett mindre belp i frste omgang, for vise vilje til betale. Senere ble det ogs klart at det var mulig sende skriftlige beskjeder til angivelige kidnappere sammen med Monero-overfringer.

Hvorfor har ikke familien benyttet denne muligheten?

Eller kanskje det er nettopp det de har gjort. Kanskje de har hyret inn private spesialrdgivere p kidnappings- og gisselsituasjoner. Kanskje de har sendt meldinger til Monero-kontoen. Kanskje det finnes noen eksempler p initiativ familien har tatt, og som ikke har frt frem.

I s fall er det p tide at vi fr hre om det n. At familien har gjort anstrengelser for oppn kontakt med angivelige kidnappere.

Det vil kunne ke forstelsen for familiens vanskelige situasjon.

Jeg har mange ganger skrevet at mediene har opptrdt hensynsfullt og med respekt overfor familien som er rammet. Mediene har ikke vrt pgende og respektlse overfor familiemedlemmene.

Om mediene n kan formidle mer konkret informasjon fra familien synsvinkel og ststed, s vil det vre positivt.
Citera
2024-06-22, 16:22
Medlem
Niffys avatar
Jeg tenker det er mulig derfor Milli n prver blffe om at det var TH som sendte bitcoin-melding 2. november ogs, fordi det selvflgelig tar seg bedre ut at familien har prvd oppn kontakt, gjre forsk p f AE hjem, enn umiddelbart bestemme seg for total stillhet for "tvinge de over p en annen plattform."

N virker det som de prver skjnnmale TH alle steder der de kan.
Senast redigerad av Niffy 2024-06-22 kl. 16:25.
Citera
2024-06-22, 16:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
N virker det som de prver skjnnmale TH alle steder der de kan.

Det synes jeg de langt p vei mislykkes med, i sfall.

De har tatt tak i de minst tiltalende delene av TH sitt langvarige skuespill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in