Citat:
Det finnes ingen grunn til å tro det. TEH er ikke siktet. De som kjenner familien, har vitnet om en sammensveiset familie. Jeg har bare hørt at TEH hadde et godt forhold til sin mor. Politiet er tydelig på at de mener at ugjerningen er planlagt. Du har heller ikke belegg for å vite at TH ikke likte konen sin. Og når det gjelder ektepakten, så er det nettopp fordi begge hadde særeie, som gjør at TH ikke har motiv. Det var i hvertfall den som gjorde at jeg kjente meg nokså sikker. Dessuten er det ulogisk at hun ble drept på samme åsted, som skulle fingeres som kidnapping. Det er også slik at måten åstedet fremstår er i seg selv et tegn på at TH ikke har planlagt et partnerdrap. Legg til at han har alibi. TH var avhengi av AEH, slik det gjerne er etter 49 års ekteskap, og det er også slik vitner har beskrevet deres relasjon. Jeg tror mesteparten av ryktene som er spredd er løgn. Det kan man avsløre utifra overdrivelsene fra den kanten disse ryktene kommer fra. Det sier nok mest om ryktesprederen.
Man skal jo være forsiktig med å beskylde noen for noe uten å ha belegg for det. Og beklager om jeg har litt for god fantasi nå, hvis det er det jeg har.
Kan det være sånn at TH hverken har bestilt kidnapping eller drept sin kone. Men at han derimot hjelper til med å skjule hvem som egentlig er skyld i hennes død?
Om TEH drepte sin mor ved et uhell, fordi han, høy på kokain og seg selv, var tankeløs, sint og hadde uante krefter. Ville ikke pappa TH hjelpe sin sønn med å skjule handlingen for politiet? Han likte jo likevel ikke sin kone.
Kan TEH ha kjent til kidnappings-/utpressingsplanene (eller ha vært med på planleggingen) og presentert dette for sin far etter uhellet/drapet. Og kan de ha «iverksatt kidnapping» for å skjule det som egentlig skjedde?
Hva om hele familien (far og søsken) vet hva som hendte og er enige om å spille med for å ikke gjøre tragedien enda verre ved at TEH åker inn for drap på sin egen mor?
Kan det være sånn at TH hverken har bestilt kidnapping eller drept sin kone. Men at han derimot hjelper til med å skjule hvem som egentlig er skyld i hennes død?
Om TEH drepte sin mor ved et uhell, fordi han, høy på kokain og seg selv, var tankeløs, sint og hadde uante krefter. Ville ikke pappa TH hjelpe sin sønn med å skjule handlingen for politiet? Han likte jo likevel ikke sin kone.
Kan TEH ha kjent til kidnappings-/utpressingsplanene (eller ha vært med på planleggingen) og presentert dette for sin far etter uhellet/drapet. Og kan de ha «iverksatt kidnapping» for å skjule det som egentlig skjedde?
Hva om hele familien (far og søsken) vet hva som hendte og er enige om å spille med for å ikke gjøre tragedien enda verre ved at TEH åker inn for drap på sin egen mor?