2019-03-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Miljö och klimat är två helt olika saker och de ska inte blandas ihop!

Klimatet är beroende av flera komponenter, bland annat växter som omvandlar CO2 och djur som konsumerar växter och andra djur så att en specifik art inte blir för stor eller liten i antal vilket kan påverka mark/luft/vatten, vilket påverkar klimatet.
2019-03-16, 13:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Ser bättre ut för isen kring Nordpolen i år än de senaste åren:
Isens utbredning per den 15 mars (tusen km2):

2015: 13 724
2016: 13 875
2017: 13 818
2018: 13 876
2019: 14 149

Otroligt, isen ökar alltså i omfattning rätt kraftigt.

Hur kommer det sig att Greta aldrig syns på bild ihop med sin kända (vänster)mamma Malena Ernman?
2019-03-16, 13:18
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Grejen med just diagnoser är att dom fungerar inte lustigt nog på det sättet. Uppfyller du dem kriterium som existerar kring en diagnos eller inte så innebär det är detta "problematik" är inte ett problem egentligen.

Diagnoser var skapta till att underlätta vart man ska placera patienter för läkare om de redan vet patientens diagnos så att säga.

Med sådan logik med att "alla är olika" innebär det att vem som helst är en autist eftersom alla är olika varandra.

Verkligheten återspeglar inte sådan regel, antingen finns det ett tillstånd (patologiskt) eller inte och då är det personens problematik allt annat utöver diagnosen ifråga eftersom annars om alla är olika behövs för autism diagnos kan alla vara autistiska, vad är problematiken då?

Att alla är olika snacket fungerar inte eftersom att en gräns inom diagnoser måste nås där man drar ett sträck som definierar vis diagnos eller krav till diagnos, man kan inte dra sträcken till att alla är olika för då finns det inget behov av att ens ha den diagnosen kvar om symtomen är pass universellt - en diagnos ska beskriva ett exakt problem och ingenting annat, har man inte dessa problemen tillhör man inte diagnosgruppen och sensorisk hyperkänslighet är grunden till all autism relaterade problematik... då har inte någon av dina bekanta riktig autism och tillhör gruppen överdiagnosticering av diagnosen autism.

Oavsett. Jag skulle verkligen inte bli förvånad om Greta tar en mängd lugnande för att orka (benzo)

Jag är inte läkare och ifrågasätter inte folks diagnoser. Dock tycker jag att Gretas lillgamla sätt och fokus på en fråga stämmer väl in på högfungerande autism.
Senast redigerad av Larasoft 2019-03-16 kl. 13:40.
2019-03-16, 13:23
Medlem
Här tänkte man läsa om världens bästa Greta och hittar Flashbacks samlade stolpskott med argument värdig en sämre fantasypamflett. Hatet missunsamheten och aversionen mot Greta är sinnesrubbat snedvriden. Det bildas en fadd smak i munnen att läsa dessa hatiska rödpennslogiska argument framhävas som sanningar av nån finnig nätriddare som aldrig kommer göra nåt för nån annan eller miljön. Jag ser för mig ohygieniska samvetslösa ohälsosamma människor med noll makt i samhället där avundsjukan mot Greta sticker så in i helvete i ögonen när hon nu stormar fram som ärlig påläst äkta person som man bara kan önska sig mer makt till. Och hon har mer makt och har påverkat människor mer än alla på flashback tillsammans, hon kan bli den mest betydelsefulla svensken nånsin. Dom svagaste ostbågsrunkarna på flashback kommer nu släppa det dom har ostbågsfärgat i handen och attackera mig med skitlöjliga argument för Greta rår ni mobbare inte på. Jag tycker många av er ska pudla och be henne om ursäkt och erkänna att ni är lite imponerade av denna världsomspännande makthavare och supercurlade unge som inte ville leva för att alla bara skiter i precis allt och tvingade sina föräldrar att byta livsstil helt och nu kommer hatargumentet att hon skulle fortsätta svälta sig till döds och medans ni gör det får hon tågresan till påven betald och hennes ord väger 10000000000 mer än ditt. Varsågoda. Tack för mig.
2019-03-16, 13:24
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emb100
Detta var inte det mest kristallklara inlägg i denna tråd. Är det någon som fattar vad som menas??

Nej, men nyckelordet i hens text är benzo.

Greta utsätts för en enorm press. Är rädd att kraschen blir hård
2019-03-16, 13:25
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emb100
Detta var inte det mest kristallklara inlägg i denna tråd. Är det någon som fattar vad som menas??
Förstår du inte förstår du inte, blir inte svårare än så. Allting är inte menat för att alla ska förstå för den delen

Det är inte mitt ansvar att hålla dig i handen.

Har man tillräcklig kunskap inom området för att förstå textens innehåll är textens betydelse väldigt, väldigt simpel

Folk verkar inte förstå så jag kan över förklara.

Inom psykiatrin finns det diagnoser. Man definierar mänskliga karaktärsdrag som anses olämpligt. Följer alla med?

Dessa karaktärsdrag som anses inte lämpligt i ett samhälle kallar man för symptom sen till tillstånd. Om karaktärsdragen är av overkliga natur såsom psykotiskt eller vanföreställningar osv okej?

Sedan när man har tillräckligt många personer som besitter samma karaktärsdrag och ansedda olämpliga beteende börjar man tillslut kalla detta tillstånd eller syndrom för någon sorts diagnos

Okay!

Sedan.

Definierar man man ihop karaktärsdragen och samlade symptom under en och samma kategorisering som ges ut till personer med detta angivna ansedda avvikande beteendet utgör för just en diagnos

Problemet med att säga "alla är olika" fungerar inte när själva grunden till diagnos problematiken är att personen befinner sig i ett patologiskt tillstånd såsom neurologiskt osv

Att säga "alla är olika" fungerar inte när det går emot allting som diagnoser innebär.

Det finns enbart antingen besitter du karaktärsdragen som denna diagnos har som krav för att du ska bli ansedd som "XXX"

När man säger att "alla är olika" skulle det innebära att om en diagnos symptom är så pass individuellt varför behöver man fortfarande ens sagda tillstånd som diagnos då? Du är fri att vara vem du än vill, då har du inga problem där en diagnos kan göra dig rättvisa. Folk måste förstå att diagnoser är någonting som ska beskriva ett tillstånd eller sjukdom. Ingenting annat, det är bisarrt hur man har tagit detta sjukeri ditt där man bär diagnoser som brickor istället

Diagnoser fungerar inte på sådant sätt där man kan anpassa individuella symptom till en diagnos för då har personen inget problem.

Diagnosen syfte är att beskriva en persons problem, inte dem problem som individen upplever i sitt vardagsliv utom problemen ska komma direkt från problemen sjukdomen/syndromet orsakar obehag till personen i fråga. Ingenting annat, offerkappan rörelsen har infiltrerat logiken självt

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22796975

Jag vet att folk här i Sverige har verkligen 0.00000000 förståelse kring diagnoser och sjukdomar men det är den sorgliga verkligheten utöver den falska skapta bubblan som svenska psykiatrin har skapat.

97% av folk som har en diagnos har egentligen inte det.

Sen vem vet om Greta är Aspie. Jag tycker personligen Greta är på tok för känslostyrd för att vara en asperger. Hon beter sig för mycket precis som alla andra med sina känslor och följer inte logikens väg lika mycket
Senast redigerad av bergsdal 2019-03-16 kl. 13:59.
2019-03-16, 13:28
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Här tänkte man läsa om världens bästa Greta och hittar Flashbacks samlade stolpskott med argument värdig en sämre fantasypamflett. Hatet missunsamheten och aversionen mot Greta är sinnesrubbat snedvriden. Det bildas en fadd smak i munnen att läsa dessa hatiska rödpennslogiska argument framhävas som sanningar av nån finnig nätriddare som aldrig kommer göra nåt för nån annan eller miljön. Jag ser för mig ohygieniska samvetslösa ohälsosamma människor med noll makt i samhället där avundsjukan mot Greta sticker så in i helvete i ögonen när hon nu stormar fram som ärlig påläst äkta person som man bara kan önska sig mer makt till. Och hon har mer makt och har påverkat människor mer än alla på flashback tillsammans, hon kan bli den mest betydelsefulla svensken nånsin. Dom svagaste ostbågsrunkarna på flashback kommer nu släppa det dom har ostbågsfärgat i handen och attackera mig med skitlöjliga argument för Greta rår ni mobbare inte på. Jag tycker många av er ska pudla och be henne om ursäkt och erkänna att ni är lite imponerade av denna världsomspännande makthavare och supercurlade unge som inte ville leva för att alla bara skiter i precis allt och tvingade sina föräldrar att byta livsstil helt och nu kommer hatargumentet att hon skulle fortsätta svälta sig till döds och medans ni gör det får hon tågresan till påven betald och hennes ord väger 10000000000 mer än ditt. Varsågoda. Tack för mig.

Låt oss se en lista på konkreta saker som hennes strejk åstadkommit? Kanske kan du skriva ner lite om hur, rent konkret, Greta har tänkt att lösa klimatfrågan?
2019-03-16, 13:29
Medlem
Sunimods avatar
Största hotet är att hon inte går i skolan missar viktig utbildning så hon kan vara med och skapa bättre förutsättningar. Inget hjälper det att bara protestera,
2019-03-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Du läste inte mitt meddelande längre upp va? Jag diskuterar inte med efterblivna.

Så det handlar inte om oförmögenhet att kunna föra en dialog?
2019-03-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Största hotet är att hon inte går i skolan missar viktig utbildning så hon kan vara med och skapa bättre förutsättningar. Inget hjälper det att bara protestera,

Jag är övertygad om att hon har förmågan att tillgodogöra sig undervisningen på egen hand. Hon är smartare är den samlade flashbackmobben. Hon har fattat mer är världens samlade politiker och företagsledare. Det är därför hon gör som hon gör.
2019-03-16, 13:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag är övertygad om att hon har förmågan att tillgodogöra sig undervisningen på egen hand. Hon är smartare är den samlade flashbackmobben. Hon har fattat mer är världens samlade politiker och företagsledare. Det är därför hon gör som hon gör.

Du ska inte jämföra andra med din förkrympta hjärna nu.

Hon kommer aldrig kunna skaffa sig en akademisk utbildning utan slutbetyg i gymnasiet.
2019-03-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Låt oss se en lista på konkreta saker som hennes strejk åstadkommit? Kanske kan du skriva ner lite om hur, rent konkret, Greta har tänkt att lösa klimatfrågan?
Nja. Du har inte initiativet så tyvärr. Nice try. Men ger dig detta. Om du slår på nyheterna så ser du att miljoner människor och däribland dom blivande stjärnorna i samhället stöder henne så kommer det generera en löjlig verkningsgrad. Hon har inte svaren men om du lyfter blicken och slutar att skita i allt du egentligen tycker så händer det grejer med kraftfull verkningsgrad. Hon får makthavare livrädda. Och det är en fantastisk sak när det kommer till bespottandet av arvet vi ärvde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in