2019-08-30, 01:07
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

Om hennes beteende är friskt? Nja, hon hade ju visst Aspberger skrev du TS.

Gretas mediabevakning beror mera på att eliten vill träna folket i hela världen att verkligen tro på lögnen om klimatförändringar. Media repeterar lögnen om klimatförändringar tills flertalet tror att den är sann. Men en lögn är alltid en lögn oavsett hur många gånger man repeterar den.

Så lilla Greta är bara en bricka i det globala intressegruppernas spel. Med lögner som att vi medborgare måste göra det en och det andra för att rädda miljön för nästa generation, så tillämpas nya lagar och riktlinjer som stegvis leder till världkontroll. De kan de hävda eftersom det mediaskapade klimatproblemet är globalt.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-08-30 kl. 01:17.
2019-08-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Exakt. De som finns bakom Greta har andra mål.
Kul att du äntligen insett det !
Du menar att de har något läskigare på gång än att bara ändra världen?
2019-08-30, 01:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Du menar att de har något läskigare på gång än att bara ändra världen?
Om du varit intresserad av att diskutera hade du läst på.
Jag serverade dig en källa, som du inte vill läsa. Inte heller vill du kolla i tråden efter information,
Tack, få vet vi att du bara vill tjafsa

Citat:
Nej, inte Fem i tolv-rörelsen.
Det har skrivits om krafterna bakom Greta tidigare i tråden. Du kan bläddra själv.
Eller läsa den här artikeln i ansedda The Times:
https://www.thetimes.co.uk/article/g...rior-9blhz9mjv
2019-08-30, 01:35
Medlem
Jofs avatar
Tänk på att tråden handlar om Greta, inte om miljöproblemen primärt.

Nu svävar allt fler alt längre bort från Lilla Greta. Tråden dör, kvävs som av koloxid. Hålla tråden finns det något som heter.

Snart blir det en tråd som bara handlar om koldioxid. Den stora KOLDIOXIDTRÅDEN.

I en Kändisskvallertråd om Löfven så avhandlar min inte socialdemokration, dess utveckling dess brister dess framtid. Primärt, utan Löfven. Hans liv och leverna.

Det finns klimattrådar. Det finns också en tråd just heter: Därför har Greta Thunberg fel om klimatet. Ett tema som många här borde älska. Gå dit!

Hata henne, älska henne. Men avhandla inte klimatet i världen just i denna tråd.
2019-08-30, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hahaha, du har ingen aning om det utan gissar bara, och ingen har nämnt något om en tipping point. Är det något du tror kan finnas. Utveckla.

Hahahahaha

Brinn brinn brinn.

Det är en logisk slutsats baserat på den utveckling som Kina har haft de senaste åren, däremot så gissar du och yrar i inlägg efter inlägg. Du hänger inte riktigt med va, Greta och hennes sektmedlemmar pratar om en tipping point, du kan väl googla själv och informera dig. 2030 är ju den magiska gränsen enligt Greta-sekten.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-08-30 kl. 01:47.
2019-08-30, 01:46
Medlem
Citat:
Om du varit intresserad av att diskutera hade du läst på.
Jag serverade dig en källa, som du inte vill läsa. Inte heller vill du kolla i tråden efter information,
Tack, få vet vi att du bara vill tjafsa
Artikeln var låst och lämnade mig som ett stort frågetecken. Skulle alltså problemet vara att när Greta vill förändra världen undan en befarad katastrof, så finns risken att vissa gör ekonomisk eller politisk vinst på henne? Och att hon därför borde avstå från sin mission?
2019-08-30, 01:56
Medlem
Citat:
Artikeln var låst och lämnade mig som ett stort frågetecken. Skulle alltså problemet vara att när Greta vill förändra världen undan en befarad katastrof, så finns risken att vissa gör ekonomisk eller politisk vinst på henne? Och att hon därför borde avstå från sin mission?

Problemet är ju att risken för en katastrof är kraftigt överdriven och baserat på ej tillförlitliga klimatmodeller men rädda människor kan man sälja på nya produkter och lösningar samt fler skatter och avgifter för att köpa sig fri från ångest. En klassisk blåsning helt enkelt ala Al Gore.
2019-08-30, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tycker dom verkar ganska avmätta i nyhetsrapporteringen här i Sverige också när dom rapporterar om landsstigningen. Bara rapporterar kort om händelsen. Inget mer därutöver.

Såg du inslaget i Aktuellt? SVT:s korre Carina Bergfeldt går all in för att trumma upp Gretas betydelse i en New York-kontext och ser henne helt från aktivisternas perspektiv, det är löjligt uppenbart när man ser inslaget - trots att Greta och båten inte ens dyker upp i bild. När Nike Nylander öppnar med att fråga "hur stort är intresset för Greta Thunberg i New York då?" svarar Carina med en typisk glidning i vad frågan handlade om, för att bättre kunna hylla Greta: "just HÄR är det ett gigantiskt stort intresse - vi sååååg hennes båt komma förbi just här borta alldeles nyss (----) och alla aktivisterna började jubla och sjunga sånger!"

Objektivt och sansat rapporterande, my ass.

(FB) Klimatalarmismen i SVT och TV4 har tappat alla proportioner
2019-08-30, 02:00
Medlem
Ska tillägga, att även om jag inte har sett några bekräftelser, så litar jag på, att Greta kommit med korrekta uppgifter så långt det är möjligt, både om sina gåvor, om sina resor och i övrigt!

-Både Greta och andra har sagt, att en aspie har väldigt svårt för att ljuga, och säger i regel precis som det är, en betydande fördel! För min del uppskattar jag ärlighet i hög grad! Ärlighet är grunden för pålitlighet, säger jag även!
2019-08-30, 02:04
Medlem
Citat:
Du vet inte vad en logisk slutsats är förrän hygieniska åtgärder tar hand om dig.

Så är det, jag hänger inte med, för jag är så långt före dig. Jag är i New York och har kul. Du är i ett kolträsk med utdaterad industri, och du käkar kol.

Du vet inte ens vad tipping point eller sektmedlemmar är. Det enda du vet är att du vill bli rövknullad av big oil och de andra, och att du njuter av det....

Hahahahahahaha.

Det är så tragiskt synd om dig eftersom du på något vis kan tro att du kan skriva som du gör utan att få käka upp det.

Fortsätt gärna, strunta i Greta. Visa vilken idiot du är som skriver saker utan att alls backa upp dem.

Vad jag vet så sysslar inte Sverige med kolkraft så nu blev det fel igen, händer väldigt ofta för dig.
Jag vet mycket väl vad en sektmedlem är jag pratar ju med en i detta nu. Så du är i New York och då antar jag att du flög ditt, inte gynna big oil var det va, ha kul ja varför inte bara hoppa i East River så vi slipper dig.
Ja jäklar vad jag får äta upp vad jag skriver, ojoj vad jobbigt det blev, hahaha.

Men fortsätt du att bry dig om klimatet och flyga till New York och ha kul.
2019-08-30, 02:08
Medlem
Citat:
Hahahahaha, se du klarar fortfarande inte att skriva fler haha.

Du har inte ens hjärna till det eller stake. Istället blir du ledsen och säger, något är fel på den andre som visar vilken idiot jag är.

Medan du funderar över vilken extremt äcklig förlorare du är som hackar ned på 16-åriga tjejer kan du gå till,

https://skepticalscience.com/

Se där, en site som faktiskt talar om vad forskarna säger.

Hahahahahahahaha.

Du är sämst och hatar barn.

Jag hatar inte barn men däremot propaganda, lögner och domedagsretorik. För övrigt så ska inte barn hänga på flashback eller du kanske är vuxen med någon form av förståndshandikapp.
Greta lockar verkligen till sig psykiskt instabila individer, jag rekommenderar ett gruppboende till dig, dom kan hjälpa dig att knyta skorna bland annat.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-08-30 kl. 02:11.
2019-08-30, 02:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Okej. Du ids inte kolla i tråden heller.
Tråden är inte låst på något sätt.
Artikel är länkad tidigare. Börja där.
Eller föredrar du att tjafsa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in