2019-08-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om du tycker det är ett bra avtal som ställer 0 krav på förändringar kan jag bara anta att du anser att klimathotet är en ända stor bluff? Eller menar du att avtalet ställer krav på medlemmarna, vilka krav ställs isf menar du?

Jag kritiserar alltså den enda planen som finns (enligt dig) pga att den inte ställer några krav på dom som signerat det och det skulle alltså vara dåligt enligt dig. Återigen jag måste ha missupfattat dig då jag trodde du tog klimathotet på allvar men gör du inte det kan jag förstå din ståndpunkt till 100%...

Greta-sekten förstår inte att Paris-avtalet är meningslöst, det har vi sagt 100 gånger men det går aldrig in. Säger man Kina så hoppar dessa hjärntvättade stackare från en bro.
Medlem
Enligt FFF behövs pengarna främst för att hyra konserthögtalare och för vissa transporter.

I längden vore det billigare att köpa egna högtalare, men det kostar en hel del. Billebros värsta aktiva högtalarpar kostar runt 50000:- Kr
Upp till fyra sådana högtalarpar kan seriekopplas och kostar då cirka 200000:- Kr!

Har några här tips för bra högtalare för massmöten med många tusen i publiken?

Vad Greta eventuellt tar emot i bidrag är okänt, men jag gissar att hon bjuds på en hel del, precis som med flygsegelbåten!
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Sant, men de som lobbar stenhårt för att omöjliggöra Gretas mission bryr sig inte om fakta.

Det är en intressant situation. Hur kommer det sig att en ung tjej kan utlösa så mycket motstånd? Kan det ha att göra med hennes stora mediala framgångar och OPECs uttalande att hon och hennes världsomspännande rörelse är branchens största hot?
Nej, det är falskt. Bevisligen. Eftersom Greta fått en gratis seglats över Atlanten.

Sanningen är att Gretas familj inte betalar för hennes resor.

Intressant situation där Gretas fanatiska följare måste ta till uppenbara lögner för att försvara sin idol.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om du tycker det är ett bra avtal som ställer 0 krav på förändringar kan jag bara anta att du anser att klimathotet är en ända stor bluff? Eller menar du att avtalet ställer krav på medlemmarna, vilka krav ställs isf menar du?

Jag kritiserar alltså den enda planen som finns (enligt dig) pga att den inte ställer några krav på dom som signerat det och det skulle alltså vara dåligt enligt dig. Återigen jag måste ha missupfattat dig då jag trodde du tog klimathotet på allvar men gör du inte det kan jag förstå din ståndpunkt till 100%...

Greta-sekten förstår inte att Paris-avtalet är meningslöst, det har vi sagt 100 gånger men det går aldrig in. Säger man Kina så hoppar dessa hjärntvättade stackare från en bro.
2019-08-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han byggde en halmgubbe här. Han tog upp Gretas segelbåtsresa specifikt och angrepp henne för att han tyckte att hon är dum "som tror att alla människor kan åka segelbåt över Atlanten istället för att flyga". Han trodde att det var därför hon seglade över. Detta samtidigt som Greta ju säger att alla människor inte kan åka segelbåt över Atlanten.

Jimmie Åkesson har helt missat poängen med segelbåtsresan. DN fattade bättre:

Hon vill dels väcka uppmärksamhet och dels skicka en stark signal. Det kommer att krävas förändringar i framtiden för att klara klimatkrisen. Men exakt hur de ska se ut rent tekniskt vet väl ingen ännu.

Jo. Han refererar till hennes segelbåtstur flera gånger:

Hade han angripit ett tal av Greta där hon kräver att alla motordrivna båtar ska ersättas med segelbåtar omgående så hade jag förstått invändningarna. Men Greta har aldrig sagt något sådant i samband med denna segeltur. Hon ville komma över Atlanten CO2-fritt. Det var syftet.

Sedan vill jag skilja på vad Malena skriver och vad Greta skriver/säger. Samt skilja på tankelekar och realistiska krav. Att sätta ribban högt kan ju också vara ett sätt att visa på allvaret på situationen, även om man förstår att det inte är genomförbart.

Sedan bör det väl också tilläggas att Greta också mognar alltmer och kanske ändrar åsikt i någon fråga (lite grann). För ett tag sedan var hon ju inte exempelvis så negativ mot att flyga som tidigare. Så hon har kanske inte samma åsikt idag som för t.ex 1-2 år sedan i vissa frågor, i takt med att hon blir äldre.

Så i Greta-sektens systemförändring så behöver vi inte segla över Atlanten utan kan fortsätta att flyga. Vad är då poängen med hennes segling, givetvis en PR-kampanj för att få uppmärksamhet och då passade denna segling bra.
Varför kan hon inte diskutera Kinas enorma ökning av utsläppen och behovet av kärnkraft istället för kolkraft eller är hon ett barn igen när den frågan ställs.
2019-08-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vilka är "vi"?
Senast redigerad av lehs 2019-08-30 kl. 15:00.
2019-08-30, 15:00
Medlem
Greta menar förstås, att familjen betalar för alla resor som medför kostnader, dvs inte är gratis! Gratis resor utan villkor medför inga kostnader, och flygsegelbåtsfärden var enligt Greta just en sådan gratis resa utan villkor!
2019-08-30, 15:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Den som dödshotar Greta får stå för det själv, har ingenting med någon annan människa att göra, ingen här har ens pratat om dödshot så lägg ner.
Man har önskat hennes död flera gånger på olika sätt här i tråden, att hon ska drunkna på havet eller få en kula isig m.m

Sådant blir ju en grogrund till mer psykiskt störda individer att utföra direkta dödshot till familjen.

Absolut inget riktat till dig personligen eller flertalet AntiGreta fanatiker, men det har förekommit.
God ton
2019-08-30, 15:02
Avstängd
Citat:
Är du en rysk bot eller vad? Om de får saker, eller som i fallet med resan som Team Malizia bjöd på, erbjöd teamet möjlig välförtjänt goodwill, så desto bättre. Då minskar ju kostnaderna för familjen.

Man måste skratta! Vilka nollor ni är... Säg inte att ni får betalt om ni nu är av kött och blod?

Det är i praktiken sponsring det handlar om, att de inte högt säger att de fått det gratis (eller för en symbolisk summa) spelar ingen som helst roll.
2019-08-30, 15:03
Avstängd
Citat:
Vilka är "vi"?

De i tråden som inte är lika korkade som du.
2019-08-30, 15:03
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hade han angripit ett tal av Greta där hon kräver att alla motordrivna båtar ska ersättas med segelbåtar omgående så hade jag förstått invändningarna. Men Greta har aldrig sagt något sådant i samband med denna segeltur. Hon ville komma över Atlanten CO2-fritt. Det var syftet.

Vilket hon bara lyckats med om jag på samma sätt kan skylla utsläpp från mina flygresor på pilot och styrman.

Skål. Nu ska jag åka hem från jobbet och göra helg.

[rolig bild]
2019-08-30, 15:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Enligt FFF behövs pengarna främst för att hyra konserthögtalare och för vissa transporter.

I längden vore det billigare att köpa egna högtalare, men det kostar en hel del. Billebros värsta aktiva högtalarpar kostar runt 50000:- Kr
Upp till fyra sådana högtalarpar kan seriekopplas och kostar då cirka 200000:- Kr!

Har några här tips för bra högtalare för massmöten med många tusen i publiken?

Vad Greta eventuellt tar emot i bidrag är okänt, men jag gissar att hon bjuds på en hel del, precis som med flygsegelbåten!
Ge inte Billebro en enda krona är mott tips, han är välkänt tokig.
Ring valfritt uthyrningsföretag inom ljud och ljus, dom som hur ut till ravefester.
Det kostar inte så mkt, och dom kan även mot tillägg skicka med en pojk som kopplar in systemet.
Jag kan bidra med en slant om jag vet hur.
PMa om uppgifter om man inte får skriva sånt här.
Behöver dom en dj till efterfesten.?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in