Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men Flashback är en oas för hatare, här kan man säga vad man vill om henne. Ostraffat. Det är bara vi Greta älskare som är lättkränkta enl. moderatorn.
En märklig skyddad värld detta.

Du behöver ju varken skriva eller läsa den här tråden så vad är ditt problem? Vi har våran fulla rätt att kritisera Greta och även hata henne också samt hennes sjuka mor Malena. För övrigt så hatar de flesta enbart mediafomenet Greta, sektbeteendet och masspsykosen.
2019-10-02, 20:33
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Han samverkar med Stockholmsinitiativet, har ett företag med omsättning på c:a150.000 kr/år som ska bedriva meteorologisk forskning och har fått en lustig artikel publiserad i Energy & Environment · Vol. 14, Nos. 2 & 3, 2003. Artikeln syftar till en alternativ förklaring till uppvärmd jordyta, nämligen att gravitationen pressar ihop atmosfären. Detta är ju formelt riktigt men kan inte förklara de senaste 100 årens globala uppvärmning, vilket också påpekas i artikeln. Greta är alldeles för intelligent för att lyssna till sådana akademiska pajaskonster.
Tidskriften var ökänd för slarvig granskning av artiklar under förre chefsredaktören.

Energy & Environment (E&E) is an academic journal "covering the direct and indirect environmental impacts of energy acquisition, transport, production and use".[1] Under its editor-in-chief from 1998 to 2017, Sonja Boehmer-Christiansen, it was known for easygoing peer-reviewand publishing climate change denial papers.[2] Yiu Fai Tsang became its editor-in-chief in May 2017.[3]

Wikipedia

Och detta är alltså den forskning som Greta borde lyssna till? Hans Jelbring är inte en seriös forskare och även Lennart Bengtsson kör med liknande upplägg. Deras gopta är köpta.
Senast redigerad av theanthropologist 2019-10-02 kl. 20:50.
2019-10-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Naturligtvis så är det på skoj och lite med glimten i ögat som man pratar om Gretas death metal-karriär. Även Greta skojar om detta.

Tar någon detta på fullt allvar så är det lite skrämmande...

Ni ljuger ju om allting och överdriver så blir svårt att tolka alla dumheter.
2019-10-02, 20:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Greta sågas av Putin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lerad-tonaring
2019-10-02, 20:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du behöver ju varken skriva eller läsa den här tråden så vad är ditt problem? Vi har våran fulla rätt att kritisera Greta och även hata henne också samt hennes sjuka mor Malena. För övrigt så hatar de flesta enbart mediafomenet Greta, sektbeteendet och masspsykosen.
Jaja, jag sa just det ni har er fulla rätt att hata och kritisera Greta. Grattis igen då!

Vet inte vad du menar om mitt problem? Vet inte vad det skulle vara.

Ingen anledning att lämna tråden. Det är ju här jag kan hata er som hatar henne? "Var ska skeden vara om inte i grytan", gammalt ordspråk.
Men mest är jag här för att hitta nyheter om min älskade Greta.
2019-10-02, 20:48
Medlem
Citat:
Tror du på riktigt att någon bryr sig om Greta gillar att baka eller koka äppelsylt, har du skor med kardborre?

Tidigare bad flera i tråden, att få veta lite mer om Greta personligen. När man då nu står till tjänst med detta blir man angripen. Otack är ofta världens lön!
2019-10-02, 20:53
Medlem
Citat:
Hahaha Greta har ingen death metal karriär, hon kan ju börja med att komma in i puberteten.

Vissa blommar tidigt, andra blommar sent, naturen har vida variationer. Pubertet har inget att göra med vare sig intelligens eller omdöme!
2019-10-02, 20:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Tidigare bad flera i tråden, att få veta lite mer om Greta personligen. När man då nu står till tjänst med detta blir man angripen. Otack är ofta världens lön!

Jag läser gärna info om Greta Och säkert många med mig.
Medan andra (haters) bara blir glada om dom får info som kan bli hatmaterial.
Detta är en sån tråd.
2019-10-02, 20:55
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag har vistats den största delen av min barn och ungdom utan bekvämligheter. Inget vatten och ingen el. Potatis, jordgubbar, morötter m m fanns utanför dörren. Utedasset bakom kåken. Vatten hämtades från bönderna eller bättre bemedlade grannar som hade ekonomi att borra efter eget vatten. Klart ungen vill ha en egen liten unge. Den kan hon simma efter i Atlanten eller Nordsjön.
Låter som att du växte upp på landet i Sverige. Städer utan rinnande vatten och avlopp är ganska obehagliga platser där sjukdomar som kolera lätt sprids. Som Hans Rosling sa betyder elektriskt ljus att det blir mycket lättare att hålla hygienen och att barnen kan läsa läxorna. Ni hade väl fotogenlampor, men det är i längden dyrare än elektriskt ljus och det är dessutom ett fossilt bränsle. Elspisar är effektivare än vedspisar.

Citat:
Ursprungligen postat av -HUGO-BOSS-
Det är hjärtskärande hur ingen ifrågasätter att en minderårig med autismspektrumstörning (eller "Asperger", men nutida forskning betonar "spektrumet" mer än snäva hög/låg-fungerande-kategorier) kan komma att må dåligt av allt detta.

Autister kan må förjävligt av för mycket sinnesintryck. Nu är visserligen varje autistisk person sin egen hjärna, men jag har läst om fall där vanliga musikkonserter blir "sensory overload". I Gretas fall kanske vetskapen om alla hundratals miljoner TV-tittare och världspolitiker som stirrar på henne blir för mycket? Nervsammanbrott m.m. som följd (då tänker jag inte ens på hennes andra diagnoser, har glömt de flesta av dem eftersom jag ignorerat Greta-prat i några veckor)

Har försökt lyfta detta ute i verkligheten men möts av "Vadå, tror du inte autistiska kan åstadkomma saker?" (hade blivit kallad "ableist" om det här vore USA) som svar.
Neuropsykiatriska diagnoser är väldigt breda. Många klarar vanligt gymnasium, men Greta bröt ihop redan i femman. Det får mig att tro att hon har en ganska svår form. Tycker Malena verkar förnekande: "nu mår Greta bra igen". Inte ovanligt hos föräldrar som har svårt att läsa av sina barn pga egen diagnos. Vanligt också att handikappade barn känner av föräldrarnas besvikelse och därför blir extra duktiga / lydiga och förnekar sina behov.
2019-10-02, 20:55
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är det när dimman lättar framför henne, i och med hon kan se CO2?
Iom att Greta andas ut koldioxid i varje andetag, som vi alla gör, så ser hon väldigt suddigt. Tack och lov att jag inte kan se koldioxid.
2019-10-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vissa blommar tidigt, andra blommar sent, naturen har vida variationer. Pubertet har inget att göra med vare sig intelligens eller omdöme!

Du vet mycket väl att Gretas nuvarande tillstånd är kopplat till hennes anorexi, hon borde varit inne i puberteten för flera år sedan, det hon varit med om är barnmisshandel på grund av inkompetenta föräldrar som hellre är vänsteraktivister än föräldrar.
2019-10-02, 21:01
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilssonApan
Iom att Greta andas ut koldioxid i varje andetag, som vi alla gör, så ser hon väldigt suddigt. Tack och lov att jag inte kan se koldioxid.
Det kan du, om du har fokus på alla källor till koldioxid med fossilt ursprung. Du kan se hur atmosfären fylls med forna tiders kol och bäddar för forna tiders klimat. Bildligt talat alltså - för dem som har förmågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in