2019-10-02, 21:13
Medlem
theanthropologists avatar
Gretas argaste kritiker är nog de forskare som växlade in på förnekarstickspåret. Desto mer jag läser om företeelsen desto mer övertygad blir jag om korruption i universitetsvärlden, med fuskavhandlingar och fuskexamina. Målvakter som raggas upp och ledsagas till examen för att i gengäld i sitt namn publicera sofistikerat vetenskapligt strunt mot ersättning.
2019-10-02, 21:24
Medlem
AcchiaHes avatar
Brunette Poirson (fransk miljöminister) a propos Gretas speech:

Citat:
Il faut faire attention ā ne pas créer des fossés qui sont irrémédiables et qui sont infranchissables au sein de la société.

I fri översättning: Man måste vara aktsam så att det inte skapas uppdelningar som är permanenta och omäjliga att överbrygga i samhället.
2019-10-02, 21:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Tidskriften var ökänd för slarvig granskning av artiklar under förre chefsredaktören.

Energy & Environment (E&E) is an academic journal "covering the direct and indirect environmental impacts of energy acquisition, transport, production and use".[1] Under its editor-in-chief from 1998 to 2017, Sonja Boehmer-Christiansen, it was known for easygoing peer-reviewand publishing climate change denial papers.[2] Yiu Fai Tsang became its editor-in-chief in May 2017.[3]

Wikipedia

Och detta är alltså den forskning som Greta borde lyssna till? Hans Jelbring är inte en seriös forskare och även Lennart Bengtsson kör med liknande upplägg. Deras gopta är köpta.
Hur kommer det sig att den här lilla men ofta högljudda spillran utav förnekare innehåller så många tomtar som höjs till skyarna utav sina egna. Skäms man inte
Det är därför det är omöjligt att ta dessa kritiker/hatare/förnekare på allvar. Man lyssnar på dem mest för och vara snäll men man vet att svara tillbaks är för döva öron.
2019-10-02, 21:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Tidigare bad flera i tråden, att få veta lite mer om Greta personligen. När man då nu står till tjänst med detta blir man angripen. Otack är ofta världens lön!
Jag tycker dina inlägg är bra och tillför mycket god information som framförallt håller sig till trådens ämne Greta.
2019-10-02, 21:37
Avstängd
Svenskar är så jävla dumma. Dagarna i ända ses vanliga människor höja denna unge till alla möjliga nivåer och att Greta är så fin, stark, ja Greta är allt.

Såhär. Tycker Greta är ordentligt obehaglig. Det vänder sig i magen när hennes icke autentiska personlighet med allt som tillhör, mest ögon och ansiktsuttrycken visas upp. Hur fan ser man inte att detta verktyg bara matas för att bli en mycket, mycket farlig och sjuk jävel för vår framtid? Klimat, haha. Brukar inte ogilla människor sådär men något sker inom mig när allt med Greta nu efter att det dagligen flera gånger visas upp. Manipulativ och säkert sadist med.
2019-10-02, 21:46
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Svenskar är så jävla dumma. Dagarna i ända ses vanliga människor höja denna unge till alla möjliga nivåer och att Greta är så fin, stark, ja Greta är allt.

Såhär. Tycker Greta är ordentligt obehaglig. Det vänder sig i magen när hennes icke autentiska personlighet med allt som tillhör, mest ögon och ansiktsuttrycken visas upp. Hur fan ser man inte att detta verktyg bara matas för att bli en mycket, mycket farlig och sjuk jävel för vår framtid? Klimat, haha. Brukar inte ogilla människor sådär men något sker inom mig när allt med Greta nu efter att det dagligen flera gånger visas upp. Manipulativ och säkert sadist med.

Nääää... nu tillskriver du Greta egenskaper som bara baseras på dina känslor. Gretas ansiktsuttryck kan hon inte alltid rå för. Men visst ger hennes tal i FN intryck av "hate speech".

Tänk på att Greta är Sveriges sista exportvara, nu när Zlatan är av LA Galaxy, Volvo av Kina, IKEA av Holland, ASEA av Schweiz och efterfrågan på älgsk-t går ner. Utan Greta har Sverige nada, varken Stefan Löfvén eller Ylva Johansson går ju att exportera.
2019-10-02, 21:46
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tycker dina inlägg är bra och tillför mycket god information som framförallt håller sig till trådens ämne Greta.
Ja, han är en sann informationskälla, vår länk till Greta och hennes familj.
2019-10-02, 21:48
Medlem
Nixters avatar
Utomordentligt bra video. Visar på två saker:

ANTIFA - Den organisation som Greta, Malena och hennes man öppet stödjer. Här trakasserar man folk med rullator i Kanada.

SEVERN CULLIS SUZUKI - En liten tjej som för 20-år sedan körde Greta tal så det står härliga till. Då till uppmaningen av hennes far som var anställd på FN* Gretas neomarxistiska entourage har kopierat detta koncept rakt av.

Video: https://youtu.be/Mfp0HhKBtIo

*Suzuki vart alltså ombedd av sin far som jobbade på FN att hålla tal. Detta visar med all tydlighet att hela Greta grejen är ett arrangemang av Globalisterna.
2019-10-02, 21:52
Moderator
-Info-s avatar
Även ABBA-Björn hyllar Greta:

Citat:
Björn Ulvaeus stödjer klimataktivisten Greta Thunberg och beskriver henne som en tjej med nära nog övernaturliga krafter som utmanar patriarkatet – och flera världsledare.

"En spin-off av Greta-effekten är att patriarkatet skiter ner sig av rädsla för den 16-åriga tjejen med superkrafter. Hon har blivit alla populistiska mörkermäns fasa", skriver Ulvaeus i ett debattinlägg som skickats till TT.

Abba-medlemmen skräder inte orden i inlägget och menar att äldre män har blivit Thunbergs värsta belackare:

"Jag tror att Astrid Lindgren skulle ha gillat Greta. Hon är verkligen en rak, envis och genomreflekterad Pippi Långstrump. Med en befriande humor när hon avfärdar sina värsta belackare..."

https://www.svd.se/ulvaeus-greta-thu...en-valsignelse
https://www.nt.se/kultur-noje/ulvaeu...om6321810.aspx
2019-10-02, 21:56
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Vad hände med dom som vill att vi ska ha gröna armband samtidigt som dom släpper en bok
hahaha så jävla komiskt
2019-10-02, 21:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Tidigare bad flera i tråden, att få veta lite mer om Greta personligen. När man då nu står till tjänst med detta blir man angripen. Otack är ofta världens lön!

Jag håller med Giant Squid, theanthropologist och Jof. Fortsätt du att posta allt du vet om Greta. Både stora och små nyheter.

Strunta i de som klagar.
2019-10-02, 22:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Greta sågas av Putin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lerad-tonaring

Detta tror jag Greta ser som en stor merit. Det visar hur viktig hon är.

Att bli ignorerad upplevs nog som värre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in