Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-29, 22:03
Medlem
Ollenisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullbandspelare
Personligen skulle jag kunna sitta på Medborgarplatsen i Sthlm med skylten ”Jobbstrejkar för pensionärerna”. Oj, jag hade hyllats upp till månen *ironi*.

Men nu gjorde du inte det utan knackar tangenter anonymt på FB.
GT är en nördig liten tjej med stort mod och fantastisk vinnarskalle. Applådera och låt hennes envishet och saklighet inspirera istället.
2019-09-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Amerikanska och engelska journalister är inte så lättstyrda,de vill pressa sina intervjupersoner.

Men de borde visa mer hänsyn till en tjej, som är mycket bra på att tala och även mycket bra på dramatiskt framförande, men som på grund av en funktionsnedsättning har svårt för en debatt med flera frågor på en gång. Greta behöver upprepa frågan, för att vara säker på att ha förstått den rätt och få mer tid till sitt svar!
2019-09-29, 22:07
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Amerikanska och engelska journalister är inte så lättstyrda,de vill pressa sina intervjupersoner.
Att ställa intressanta skarpa frågor är nog inget problem för Greta, men olika manipulationer som syftar mot svagheter hos intervjupersonen är inte journalistik utan trakasseri. Den svenska journalisten framställde i menlös ton en harrang av ord innehållande flera ointressanta frågor. Det är fullt möjligt att han gått på kurs för ändamålet.
2019-09-29, 22:11
Medlem
Har man Asperger så har man nedsatt simultankapacitet, dvs man har sämre förmåga att tänka på flera saker samtidigt eller göra flera saker samtidigt. Däremot har man en mycket god koncentrationsförmåga, på det man är särskilt intresserad av, vilket senare Greta också betonat!
2019-09-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Men de borde visa mer hänsyn till en tjej, som är mycket bra på att tala och även mycket bra på dramatiskt framförande, men som på grund av en funktionsnedsättning har svårt för en debatt med flera frågor på en gång. Greta behöver upprepa frågan, för att vara säker på att ha förstått den rätt och få mer tid till sitt svar!

Ansvarsfrihet för funktionsstörning gäller bara i Sverige, har du en ansvarsfull roll blir du pressad i USA. Glömmer aldrig den totala, superplanerade nedtagningen av FEMA-chefen son schabblade bort sig under orkanen Katrina.
Senast redigerad av Tokugawa 2019-09-29 kl. 22:38.
2019-09-29, 22:38
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Men nu gjorde du inte det utan knackar tangenter anonymt på FB.
GT är en nördig liten tjej med stort mod och fantastisk vinnarskalle. Applådera och låt hennes envishet och saklighet inspirera istället.

det är ju erkänt nu att allt vare ett påfund av han den snubben som har pr byrån.
2019-09-29, 22:38
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Greta behöver upprepa frågan, för att vara säker på att ha förstått den rätt och få mer tid till sitt svar!
Ja, varför gör inte Greta det som du rekommenderar på Twitter till henne?
2019-09-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ja, varför gör inte Greta det som du rekommenderar på Twitter till henne?

Greta har börjat upprepa frågan!
2019-09-29, 22:42
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Greta har börjat upprepa frågan!
Tack vare dig då?
2019-09-29, 22:58
Medlem
Kan bara säga, att det var kort efter mina inlägg, som Greta började upprepa frågan från journalisterna. Naturligtvis kan hon själv ha funderat tidigare på att göra så, då hon är mycket intelligent, men tvekat av ett eller flera skäl. Hon kan också ha fått samma eller liknande råd från annat håll. Det viktiga är att Greta lärt sig, att hantera presskonferenserna bättre. Var jag till någon hjälp är jag helt nöjd!
2019-09-29, 23:08
Medlem
Kan tillägga att en god idé ofta har många föräldrar!
2019-09-29, 23:14
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Kan bara säga, att det var kort efter mina inlägg, som Greta började upprepa frågan från journalisterna. Naturligtvis kan hon själv ha funderat tidigare på att göra så, då hon är mycket intelligent, men tvekat av ett eller flera skäl. Hon kan också ha fått samma eller liknande råd från annat håll. Det viktiga är att Greta lärt sig, att hantera presskonferenserna bättre. Var jag till någon hjälp är jag helt nöjd!
Du har ju inte fått ett enda like från Greta än fast än du skickat många tips. Du skrev ju själv att att du inte visste om hon läst nåt när du inte hade fått ett ”hjärta” tillbaka som ett kvitto. Vad otacksam Greta är. Hon får massa tips men tackar inte för dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in