Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Jag visade bara exempel på att de flesta elaka motståndarna till Greta kommer höger ifrån. Finns motsatsen också men de är få.
Att kalla mig lättmanipulerad biter inte alls så spara du din tid med att inte skriva sådant.

Elaka motståndare till Greta, det handlar inte om personen ifråga utan konceptet.
Så vad har Greta uträttat med medial hjälp, förutom att lyssna på "rätt" bidragsbehövande forskare samt att vi har förstört hennes barndom?
2020-04-27, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Elaka motståndare till Greta, det handlar inte om personen ifråga utan konceptet.
Så vad har Greta uträttat med medial hjälp, förutom att lyssna på "rätt" bidragsbehövande forskare samt att vi har förstört hennes barndom?
Nu insinuera du! Jag tål det dock men det är tråkigt för diskussionen skull.

(Nu skall jag sova för jag har ett arbete att tänka på!)
2020-04-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Greta har blivit smalare.

https://postimg.cc/F7qk4BF0

Undrar om hon nånsin tvättat den där äckliga jackan/kappan? Nån som sett den utan solkiga äckelfläckar?
2020-04-28, 16:55
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis

Ganska motbjudande att påstå att "hennes barndom är förstörd" finns barn som genomlidit cancer, transplantationer, psykisk misshandel och flera former utav övergrepp.
2020-04-28, 17:13
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Ganska motbjudande att påstå att "hennes barndom är förstörd" finns barn som genomlidit cancer, transplantationer, psykisk misshandel och flera former utav övergrepp.

Greta har nog fått sin beskärda del av psykisk misshandel, på ett eller annat sätt. Om vi antar, att hennes skolgång i den första grundskolan var så som det antyds i Malenas bok - då var det en form av psykisk misshandel hon utsattes för. Om det är så att hon utnyttjas som budskapsbärare - då är det också en form av psykisk misshandel. Hur man än vdrider och vänder på det så har ungen gått igenom en hel del. Självsvält är nog också inducerad av att BUP kapitalt misslyckats med sitt uppdrag, vilket jag inte finner på något sätt anmärkningsvärt. Även det skulle kunna klassas som psykisk misshandel.

Så visst har Greta gått igenom en hel del. Om det sedan är tillräckligt för att säga, att hens barndom är förstörd, det vill jag ha osagt.
2020-04-28, 17:25
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Greta har nog fått sin beskärda del av psykisk misshandel, på ett eller annat sätt. Om vi antar, att hennes skolgång i den första grundskolan var så som det antyds i Malenas bok - då var det en form av psykisk misshandel hon utsattes för. Om det är så att hon utnyttjas som budskapsbärare - då är det också en form av psykisk misshandel. Hur man än vdrider och vänder på det så har ungen gått igenom en hel del. Självsvält är nog också inducerad av att BUP kapitalt misslyckats med sitt uppdrag, vilket jag inte finner på något sätt anmärkningsvärt. Även det skulle kunna klassas som psykisk misshandel.

Så visst har Greta gått igenom en hel del. Om det sedan är tillräckligt för att säga, att hens barndom är förstörd, det vill jag ha osagt.

Du har faktiskt rätt, vill även tillägga att de på allvar borde kolla upp hennes suspenderande pubertet. En remiss till endorkrin vore på sin plats. De flesta normala föräldrar borde vara extremt oroade över tillväxtkurvan.
2020-04-28, 17:35
Medlem
Citat:

Väldigt motbjudande, ett försök till känslostyrning som otroligt nog går hem hos naiva med förutbestämda åsikter.
2020-04-28, 18:06
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Du har faktiskt rätt, vill även tillägga att de på allvar borde kolla upp hennes suspenderande pubertet. En remiss till endorkrin vore på sin plats. De flesta normala föräldrar borde vara extremt oroade över tillväxtkurvan.

Japp, försök dock få dit en trilskande tonåring. Det finns tonåringar som ger upp när de förvägras padda eller mobil, men det finns också sådana typer som dessa hot (eller förverkligande) inte biter på. Då är man s.a.s. aningen "rökt" om man inte har tålamodet att handskas med detta. Skulle nog tro att Greta _kan_ tillhöra den trilskande kategorin. Asperger gör det lite svårare för henne att göra en "reality check".

Återigen, ovanstående är mina egna spekulationer, baserade på observationer av Aspergare och deras föräldrar.

Att Malena sedan inte är den mest sympatiska högprofilvänstrist som finns kan orsaka mången folks uttalade illvilja mot henne. Tyvärr har denna illvilja antagligen spillt över på Greta som egentligen inte rår för sitt tillstånd till 100%, men som till vissa delar är sina föräldrars ideologiska och kulturella produkt, precis som så många andra barn.
2020-04-30, 01:14
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Hur det nu än ligger till behöver man inte dra henne i skiten som vissa gör, det är oförskämt.

Håller med. Greta kommer nog att betala för det (mest psykiskt) för att man har gjort en marionettdocka av henne.

Nu är hon person nr 1, när man rapporterar om något som kanske är inte så bra från det ultimata miljöpunkten. I Usa är det Greta Thunberg för hela slanten typ....Greta is angry, will be forious because of this.... osv.... Fuck Off Greta dekaler säljs de många av. Bilvideor med "Greta approved" finns det massor med på YT.

Hur fan tänkte Malena och Svante, när de lät Greta hända det? Nu är det inte miljöministrar, politiker eller forskare som får ta skit, det är Gretas fel för hela slanten i allt vad berör miljön.

Alla nya miljölagar och lösningar (för de mesta opopulära) blir ju automatiskt "Gretas fel!"
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-30 kl. 01:33.
2020-04-30, 01:17
Medlem
Greta måste vara extremt kluven till Covid - 19. Det dödade hela världens intresse för henne men det har ju också förvandlat världen till ungefär det hon drömde om.
2020-04-30, 01:24
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Greta måste vara extremt kluven till Covid - 19. Det dödade hela världens intresse för henne men det har ju också förvandlat världen till ungefär det hon drömde om.

Tagnell dödar "marionetten" Greta. Jag skrattade när Tagnell sa att nu vet han hur det känns när man är Greta, då gäller det uppmärksamheten.

Vi får se när Greta kommer att kontra med, nu vet jag hur det känns att vara Tagnell.
Dvs att svara på ALLA frågorna, komma med lösningar och inte ha Boris, Juri, och Ivan som skyddsvakter hela tiden samt att möta kritiken.

Greta måste vara avundsjuk på Tagnell, som får det hon ville, att bli omskriven varje dag och få krigsrubriker. Å andra sidan måste gammelmedia fatta äntligen hur sjukt obildat är Greta egentligen eller en bortskämd överklassunge.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-30 kl. 01:30.
2020-04-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Å andra sidan måste gammelmedia fatta äntligen hur sjukt obildat är Greta egentligen.

Jag tror man alltid förstått det, men hon sålde bra ett tag, det var det viktiga för dem. Nu är det Corona som gäller. Får se vad som lurar runt hörnet efter det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in