Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-18, 19:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Är hon fortfarande gravt undernärd?
2022-01-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Du vet inte om Greta har läst klimathistoria! Du hittar bara på. Ja Norden har haft perioder med istid, mindre och större. Det har ingenting med 1900-talet att göra. Ja 1970-talet råkade vara satans kall men kan vi fokusera på modern tid? Trenden är att jorden blir varmare och varmare hela tiden, i takt med att homo sapiens breder ut sig.
Ni antiGretor var på rätt spår när ni skrev om att jorden håller på att bli överbefolkad. Nu har denna tråd blivit en tråd för MidlifeMommys uppsatser, som är så tråkiga att läsa.

Nej, jag vet inte om Greta har läst klimathistoria men hon har åtminstone inte visat att hon skulle ha lärt sig någonting alls under sina studier.

Var det verkligen ”satans kall” på 1970-talet? Hur många graders skillnad jämfört med idag talar vi om, gärna med två decimaler? (Och hur kunde det råka bli så kallt efter flera decenniers snabb industrialisering med ständigt ökande CO2-utsläpp? Finns det andra faktorer som styr klimatet ändå?)

Var breder homo sapiens ut sig? Är det ett argument från Greta, som motvikt till flygresor och köttätande?

Gör gärna alla en tjänst och sluta att läs mina tråkiga uppsatser. Så mår du själv mycket bättre. Det lär vara kämpigt nog att gå omkring med klimatångest och ha Greta som sitt enda hopp.
2022-01-18, 20:05
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
När jag började undervisa på universitet på 1990-talet förvånades jag över att många studenter klagade på att det svenskspråkiga kompendiet vi sammanställt (för att underlätta för de studenter som tyckte att det var jobbigt med engelskspråkig kurslitteratur) var svårläst. Det visade sig att många hade problem med att läsa paragrafer som var längre än fem rader. Lässvårigheterna tycks inte ha avtagit på de 25 åren.
Jag har inga problem med att förstå vad MidlifeMommy skriver. Jag får bara inte ut något av innehållet. Det ger mig inget. Hur hon hela tiden hånar F4F:s/Gretas demonstrationer. Det blir så tjatigt.
2022-01-19, 07:59
Medlem
Per definition är hälften av befolkningen mer korkade än genomsnittet. Denna truism utnyttjas flitigt inom politiken, där ministrar kan kläcka ur sig de mest hårresande dumheter, väl medvetna om att en stor del av befolkningen är för obegåvad för att se igenom orimligheten i uttalandet. Hur ser det då ut i Greta™ fan club? I denna illustra skara finner vi folk som:
  • Tror att en högstadieelev kan vara väl insatt i naturvetenskaplig forskning.
  • Hänvisar till bokklubbens självhjälpböcker i tron att de är vetenskapliga rapporter.
  • Tror att en intensiv massmedial kampanj startade "av sig själv".
  • Hänvisar till politiska NGO:er i tron att de är vetenskapliga sammanslutningar.
  • Tror att orörd skog kan ha evig tillväxt.
  • Köper påståendet att det går att kvantifiera något okänt, exempelvis antal utrotade arter.
  • Tror att Greta™ har perfekt gehör och god sångröst, även efter att hon sjungit offentligt.
  • Hänvisar till positiva omnämnanden från pensionerade popmusiker som om det vore ett rationellt argument.
  • Tror att Greta™ talar flytande engelska, även efter att ha hört henne tala utan manus.
Listan kan göras mycket längre, men poängen är väldigt enkel. Team Greta™ vänder sig inte till den hälft av befolkningen som är smartare än genomsnittet. Eller för att citera ett gammalt ordstäv: I de blindas rike är den enögde kung.
2022-01-19, 18:45
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Är hon fortfarande gravt undernärd?
Tycker mig se att hon har gått upp några kilon, dock blir Down Syndrom dragen också en aning tydligare i takt med detta och det vill hon väl troligen undvika.
2022-01-19, 18:48
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Tycker mig se att hon har gått upp några kilon, dock blir Down Syndrom dragen också en aning tydligare i takt med detta och det vill hon väl troligen undvika.

Det är Fetal Alcohol Syndrome hon har, inte Downs.
2022-01-19, 19:09
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är Fetal Alcohol Syndrome hon har, inte Downs.

Dricker hon mycket alkohol?
2022-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Dricker hon mycket alkohol?
Om så, så skulle det vara modern som druckit.
2022-01-19, 19:17
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Om så, så skulle det vara modern som druckit.

Ja Malena drog säkert i sig en och annan bag in box under graviditeten
2022-01-19, 19:22
Medlem
CalzoneItalias avatar
Kollar man på Greta så stämmer nog det att hon har :

Fetalt alkoholsyndrom

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fetalt_alkoholsyndrom
2022-01-19, 22:50
Medlem
Jofs avatar
Hur är det med henne nu. Skola etc.
(Inget svar om klimatet utan topic, please)
2022-01-21, 12:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur är det med henne nu. Skola etc.
(Inget svar om klimatet utan topic, please)
Det verkar vara bra.

Idag var de 17 st och strejkade. Verkar vara en japan på besök.

https://pbs.twimg.com/media/FJnHO_DX...jpg&name=small

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in