Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
De är bara några få som var gemensamma, men det är upp till Greta om och när hon vill marknadsföra länkarna.
Jaha,nu var vi där igen
2022-10-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jaha,nu var vi där igen
Greta brukar säga att personlig kommunikation är just personlig. Därför avvaktar jag hennes godkännande, innan ni får sändningsdatum för båtbilderna.
2022-10-18, 22:58
Medlem
Citat:
Greta brukar säga att personlig kommunikation är just personlig. Därför avvaktar jag hennes godkännande, innan ni får sändningsdatum för båtbilderna.
Jag menade press bilderna
2022-10-18, 23:01
Medlem
Citat:
Fast då tycker jag att du ska respektera att det är en personlig
kommunikation .Då anser jag att det är onödigt att skriva om det här överhuvudtaget.
2022-10-19, 07:51
Medlem
Citat:
De är bara några få som var gemensamma, men det är upp till Greta om och när hon vill marknadsföra länkarna.

Fast annars brukar du ju vara väldigt generös med att lägga upp diverse länkar med Greta. Är det något speciellt just med dem där du deltar? Tror du att hon skäms över dem?

Citat:

Att personlig kommunikation är just personlig låter som en riktig Greta-klyscha så det kan nog vara sant att hon brukar säga så.

Kan du berätta vart Gretas donationer tagit vägen? Enligt Squidden har hon fått tiotals miljoner, som i och för sig krympte till ”bara” 13,5, varav cirka 10 miljoner inte har blivit redovisade. Åtminstone inte i medierna, vilket hade varit att förvänta sig. Det kan du väl hålla med om?

Förr eller senare lär journalisterna börja gräva i det. Då kanske det visar sig att hon har öst pengar över t.ex Pakistan, i lönndom.

Men om hon hade gjort det öppet så hade det kanske fungerat som uppmuntran till andra att också skänka pengar?

Som det är nu får hon helt enkelt finna sig i om många uppfattar henne som skum.
2022-10-19, 12:20
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Vad gäller Greta aktivistkompis Kommendören så ska jag tillägga att man kan bli Kommendör även genom att få ett Storkors av en förtjänstorden. Greta kan själv vara en sådan Kommendör.

Vad yrar du nu om?
Först yrade du om en "ung tjej som var kapten på någon båt", sedan visade det sig att hon var "kommendör" eftersom ordet "kapten" i din svenska översätts till "kommendör", däremellan yrade du till om malteserna och deras tänkbara utträde ur den romerskkatolska gemenskapen, sedan så var tjejen ifråga dessutom en ung "flaggofficer" (dvs admiralsrang eller strax därunder), kryddat med någon kvinnlig teolog, sedan yrar du om att man kan bli "kommendör" av en orden.

Blablabla... som din kompis Greta skulle säga. :-) Var du helt vaken när du skrev inlägget, månntro?
Senast redigerad av AcchiaHe 2022-10-19 kl. 12:27.
2022-10-19, 12:22
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Fast annars brukar du ju vara väldigt generös med att lägga upp diverse länkar med Greta. Är det något speciellt just med dem där du deltar? Tror du att hon skäms över dem?

Att personlig kommunikation är just personlig låter som en riktig Greta-klyscha så det kan nog vara sant att hon brukar säga så.

Kan du berätta vart Gretas donationer tagit vägen? Enligt Squidden har hon fått tiotals miljoner, som i och för sig krympte till ”bara” 13,5, varav cirka 10 miljoner inte har blivit redovisade. Åtminstone inte i medierna, vilket hade varit att förvänta sig. Det kan du väl hålla med om?

Förr eller senare lär journalisterna börja gräva i det. Då kanske det visar sig att hon har öst pengar över t.ex Pakistan, i lönndom.

Men om hon hade gjort det öppet så hade det kanske fungerat som uppmuntran till andra att också skänka pengar?

Som det är nu får hon helt enkelt finna sig i om många uppfattar henne som skum.

Njae... Greta är inte skum. Det är kretsen runt henne som är det till vissa delar, om man undantar alla nyttiga idioter som inte ens förstår att de går andras ärenden, på ett ytterst skickligt sätt - som någon inspiratoer skulle säga.
2022-10-19, 12:23
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Jaha, hemliga pressmöten? Kände pressen till dem eller var de så pass hemliga så pressen inte var inbjuden? :-)
2022-10-19, 15:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Jaha, hemliga pressmöten? Kände pressen till dem eller var de så pass hemliga så pressen inte var inbjuden? :-)
Inte ett dugg hemliga, de spelades in, filmades och fotades för fullt av intervjuande journalister, oftast på Mynttorget.

Men eftersom vi båda spelades in tillsammans, så låter jag Greta artigt få initiativet till om hon vill gå ut med länkarna. Hade bara jag spelats in hade det varit annorlunda.

Tänk på att mycket av materialet är gammalt. Greta sa i någon av de allra senaste intervjuerna, att hon gjorde vissa misstag när hon bara var femton, sexton år gammal.

Greta kanske föredrar att låta dessa till största delen äldre inspelningar främst vara kvar i minnenas arkiv. De publicerades ofta på bloggar, om de alls publicerades.

Jag har redan nämnt att Greta på inspelningarna var mera öppen för möjliga politiska framtida uppdrag. Annars var det kanske lite känsligt, att vi hade trevligt tillsammans och skojade en del.

Många intervjuer sänds aldrig och är då svåra att länka till. De filmas mest för arkivet, för att ha bakgrundsmaterial särskilt till möjliga större nyhetsreportage eller till möjliga dokumentärer.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-19 kl. 16:14.
2022-10-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Greta har offentligt sagt att hon vill ha öppna redovisningar. Hjälp henne att få en styrelseplats i stiftelsen, så hon får bättre möjligheter att uppfylla sin målsättning! Tänka bär inget vatten!
2022-10-19, 19:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta har offentligt sagt att hon vill ha öppna redovisningar. Hjälp henne att få en styrelseplats i stiftelsen, så hon får bättre möjligheter att uppfylla sin målsättning! Tänka bär inget vatten!
Kan du länka till när Greta offentligt har sagt att hon vill ha öppna redovisningar?
2022-10-19, 20:14
Medlem
Goulburns avatar
Då finns svaret på hur Greta bor.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...n-bor-bara-ett

3 personer i ett rum med kök låter inte så lyxigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in