Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
De är bara några få som var gemensamma, men det är upp till Greta om och när hon vill marknadsföra länkarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Jaha, hemliga pressmöten? Kände pressen till dem eller var de så pass hemliga så pressen inte var inbjuden? :-)
Inte ett dugg hemliga, de spelades in, filmades och fotades för fullt av intervjuande journalister, oftast på Mynttorget.
Men eftersom vi båda spelades in tillsammans, så låter jag Greta artigt få initiativet till om hon vill gå ut med länkarna. Hade bara jag spelats in hade det varit annorlunda.
Tänk på att mycket av materialet är gammalt. Greta sa i någon av de allra senaste intervjuerna, att hon gjorde vissa misstag när hon bara var femton, sexton år gammal.
Greta kanske föredrar att låta dessa till största delen äldre inspelningar främst vara kvar i minnenas arkiv. De publicerades ofta på bloggar, om de alls publicerades.
Jag har redan nämnt att Greta på inspelningarna var mera öppen för möjliga politiska framtida uppdrag. Annars var det kanske lite känsligt, att vi hade trevligt tillsammans och skojade en del.
Många intervjuer sänds aldrig och är då svåra att länka till. De filmas mest för arkivet, för att ha bakgrundsmaterial särskilt till möjliga större nyhetsreportage eller till möjliga dokumentärer.