Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-06, 14:45
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Vad jag menar är mer att VAD SOM HELST kan bli ett syndrom som stämmer in på en massa människor. Har du tex hört talas om Svennes syndrom, som bland annat innebär att man har blont hår och blåa ögon och är lite kylig till sättet? Vanligt förekommande syndrom i Sverige. Och ärftligt.
Nej, det där har nog du hittat på
2019-02-06, 14:45
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon har överlag ett väldigt säreget utseende, med lite syndromstigmata (mongolställda ögon, avsaknad av filtrum, "alvansikte" etc.) så jag tippar att hennes försenade pubertet ryms inom detta tillstånd. Ingen värdering i detta, bara en bedömning.
Jag läste nu i tråden om hennes diagnos. Den hade jag missat helt.
Jag är ingen expert på det området, men nog kan jag köpa att det skulle ha samband med utseendet.
2019-02-06, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Fler än jag som tycker att fröken Greta ser oerhört ung ut för sin ålder? Hon fyllde 16 för ett tag sedan.

Inbillar jag mig, eller har det blivit vanligare numera att tonåringar ser yngre ut än vad de är?
Att hon faktiskt är byxmyndig känns lite disturbing (kommer inte på det svenska ordet).
När jag var 16 så hade jag såpass vuxet utseende att jag kunnat ragga upp en 30-åring om jag velat.
Och det hade mina jämgamla kompisar också kunnat. Men det kan knappast Greta.

(Visst, inget fel i att åldras långsamt, eller vad man skall säga. Mest en reflektion från min sida.)

Jag har skrivit lite av mina tankar kring detta i nedanstående inlägg i den här tråden:

Citat:
När jag var ungefär 8 år...

Men föreställ dig att Sveriges riksdag ändrade lagen, så att bara tjejer/kvinnor som ser tillräckligt vuxna ut, får ha sex. Tex att tjejer/kvinnor måste ha en viss minsta storlek på brösten för att få ha sex. Eller iallafall att det blir olagligt att ha sex med tjejer/kvinnor som INTE ser tillräckligt vuxna ut. Det kanske skulle kännas bättre och mindre "disturbing" för dig?
Men vad tror du tjejer/kvinnor som ser "barnsliga" ut och tex har små bröst, skulle tycka om en sådan lagändring?

Men å andra sidan så finns det nog en hel del andra hot mot Gretas framtida fortplantningsmöjligheter, om man läser vissa kommentarer i tråden. Vissa här vill tydligen göra orosanmälan gällande henne, tvångsomhänderta henne, och eventuellt förbjuda henne att sprida sina "asperger/alien"-gener.

Men sen är det troligen så att tjejer och även killar, blir av med äppelkinder och annat som ger ett "barnsligt" utseende, när de utsätts för vuxenlivets hårda villkor och när de åldras. Tex efter en graviditet eller förlossning, så brukar kvinnor få djupa insjunkningar i kinderna, vilket bla beror på att fettet där har brutits ner och förbränts pga den höga energiförbrukningen.
Så om Greta ser "barnslig" ut, så kan det eventuellt bero på att hon har levt ett skyddat liv, som många kändisbarn troligen har gjort/gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Jag läste nu i tråden om hennes diagnos. Den hade jag missat helt.
Jag är ingen expert på det området, men nog kan jag köpa att det skulle ha samband med utseendet.

Det brukar vara så att man ska lita på vetenskapen/läkare, när det gäller människors psykiska ohälsa, diagnoser och vid tvångsomhändertagande av politiska motståndare och sånt. Men så fort det handlar om vad vetenskapen/klimatforskare säger om klimathotet, då ska man INTE lyssna på det, då är vetenskapen skräp plötsligt. Man är alltså selektiv i rent ondskefullt eller iallafall egoistiskt syfte.
Senast redigerad av a987 2019-02-06 kl. 16:07.
2019-02-06, 16:08
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Jag tvättar min egen tvätt i tvättstugan. I tvättmaskin visserligen, men jag kan tänka mig att handtvätta för miljöns skull.

Har du tänkt på att man kan flytta till den ort där man jobbar?
Har du tänkt på att man kan söka jobb där man bor?
Har du tänkt på att det finns bussar, samåkning etc.?
Har du tänkt på att man kan säga upp sig från sitt jobb på fabriken, så att man slipper betala skatt? Men då kommer "lycksökarna" ta dessa jobb förstås, och acceptera lägre lön också.

Hur som helst, tydligen lyckades Gretas familj ändra sin livsstil för miljöns skull. Det är enkelt om man är beredd att göra uppoffringar. Att strunta i nöjen etc.

Men de värsta miljöbovarna är de som säljer onödiga produkter till osmarta människor, och de som lånar ut pengar till osmarta människor som vill köpa onödiga produkter. Tex banker som lånar ut pengar till semesterfirare. Det är nedbrytande för både miljön och för människor.

Men även de banker som lånar ut pengar till människor som ska köpa bostäder, är miljöbovar. Iallafall om de som tar lånet ska bo ensamma i tex en etta. Det är förstörande för miljön att bo ensam i en etta. Det får plats minst 5 personer i de flesta ettor. Och det är så som många invandrare bor här i Sverige.
Och jag antar att Greta bor hemma hos sina föräldrar fortfarande och tänker fortsätta med det, eller planerar att iallafall INTE bo ensam i en etta i framtiden.

Det är troligen så att ju mer pengar man får, desto mindre försiktig blir man med dem. Men det är det man måste träna på, så att man INTE börjar slösa pengar bara för att man får mer pengar.

Och när det gäller invandrare, så hoppas jag att Greta och hennes familj vänder sig emot det enorma slösandet av pengar och resurser på invandrarna här i Sverige.

När det gäller uppvärmningsbehovet, se svar till Sonnenwende ovan.
Ledsen för sent svar. Du har en del intressanta synpunkter men du begriper såklart att flera av dina punkter inte alls är så lätta för den "vanliga" enkla människan att göra så mycket åt. Hursomhelst så misstänker jag att jag får mod. på mig snart för vi svävar iväg för mycket från Greta. Vi tycks dock vara överens om att om man är riktigt seriös med sitt miljöengagemang så kan man knappast vara för den extrema massinvandringen. Någon kommer att säga "jojo men vi måste ju vara humana" och liknande jönsargument. Men det är lätt att isåfall bara hänvisa till genevekonventionen. De allra flesta som kommer hit är helt enkelt INTE flyktingar.

Nu kan jag ju iofs tänka mig att med Gretas väldiga engagemang för miljön så kanske hon inte har haft en tanke på invandringen utan ser just bara vissa detaljer i det hela. Skulle vara intressant att föra den diskussionen med henne, hur hon ser på att vi släpper in vissa som har haft råd att ta sig hit. Bara för att de sen ska kunna få hit resten av sina familjer och sätta igång att konsumera.....

Vad har hon fått för instruktioner av föräldrarna om invandringen? Hennes mor slutade ju väldigt abrupt med sin blattepropaganda och gick efter några månaders tystnad över till detta med miljön som förmodligen inte ger lika mycket kritik som blattevurmandet.
2019-02-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ledsen för sent svar. Du har en del intressanta synpunkter men du begriper såklart att flera av dina punkter inte alls är så lätta för den "vanliga" enkla människan att göra så mycket åt. Hursomhelst så misstänker jag att jag får mod. på mig snart för vi svävar iväg för mycket från Greta. Vi tycks dock vara överens om att om man är riktigt seriös med sitt miljöengagemang så kan man knappast vara för den extrema massinvandringen. Någon kommer att säga "jojo men vi måste ju vara humana" och liknande jönsargument. Men det är lätt att isåfall bara hänvisa till genevekonventionen. De allra flesta som kommer hit är helt enkelt INTE flyktingar.

Nu kan jag ju iofs tänka mig att med Gretas väldiga engagemang för miljön så kanske hon inte har haft en tanke på invandringen utan ser just bara vissa detaljer i det hela. Skulle vara intressant att föra den diskussionen med henne, hur hon ser på att vi släpper in vissa som har haft råd att ta sig hit. Bara för att de sen ska kunna få hit resten av sina familjer och sätta igång att konsumera.....

Vad har hon fått för instruktioner av föräldrarna om invandringen? Hennes mor slutade ju väldigt abrupt med sin blattepropaganda och gick efter några månaders tystnad över till detta med miljön som förmodligen inte ger lika mycket kritik som blattevurmandet.

Den stora hemvandringen är ju i princip det ända sättet som Sverige kan uppfylla klimatmålen. Mellan 1,5-2 miljoner menaiter flyttar hem igen och hjälper på det sättet till att rädda planeten.
2019-02-06, 16:27
Medlem
Hela fenomenet är intressant, en 16 åring som ser ut som 11 år, som är ett ”sanningsvittne” om miljön. Hon får mer mediatid i SVT, TV4 och i pressen, än utbildade experter på miljön.
Hon har blivit underhållning, för den goda saken skull, hennes motsats är Trump han är också undehållning, men av medierna tilldelas den mörka sidan.
2019-02-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanjanJoh
Hela fenomenet är intressant, en 16 åring som ser ut som 11 år, som är ett ”sanningsvittne” om miljön. Hon får mer mediatid i SVT, TV4 och i pressen, än utbildade experter på miljön.
Hon har blivit underhållning, för den goda saken skull, hennes motsats är Trump han är också undehållning, men av medierna tilldelas den mörka sidan.

Nu lär ytligheten bli fullbordad, nu lär (likes) tummen upp öka på bådas instagram samt den naiva befolkningen skickar styrkekramar i överflöd.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ker-ut-en-hand
2019-02-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta har gjort succé och skulle kunna få Nobelpris och komma in i riksdagen och få jobb för FN och blir rik som ett troll - om hon bara ändrade sig lite grand åtminstone... En del är väl avundsjuka antar jag.

Vad har hon gjort som du anser gör henne förtjänt av ett nobelpris?
2019-02-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Min poäng är att Gretas engagemang har inspirerat tusentals unga i andra länder. Vad gjorde du när du var 15?

Inspirerat tusentals unga till vadå?
2019-02-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Inte lätt när man måste klanka ner på 16-åringar för att känna sig relevant.

Det är ett ganska vanligt sätt för vänsterknullgubbarna att projicera sin egen irrelevanta ställning som White Knight. Anklaga andra män för att mobba "svaga grupper".

Sanningen är att Greta inte utsätts för något organiserat näthat från "bittra män". Kollar man igenom kommentarerna på hennes instagram så ser man att hon eller hennes administratörer har valt att radera samtliga kritiska kommentarer, men ändå valt att spara någon enstaka kommentar från något som ska föreställa stereotypen för den "arga mannen".

https://www.instagram.com/p/BtdwprOBp8V/

Citat:
klomphaarnick
Fuck you and your stupid plans, I keep driving around In my custom Ford f350 which basically blows out black smoke. The earth is warming up and in a few years it will cool down again.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-02-06 kl. 22:09.
2019-02-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vad har hon gjort som du anser gör henne förtjänt av ett nobelpris?

Citat:

Skolka från det som tidigare godhetsknarkarlolitan och Nobelpristagaren Malala Yousafzai krävde skulle vara obligatoriskt.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...lala-yousafzai

Citat:
Men Malala överlevde och i mars i år var hon tillbaka i skolbänken. Nu på Edgbaston High School i brittiska Birmingham, men ändå. De mäktiga männen kunde inte kuva henne.

Attackerna mot Malala och andra flickor som går i skolan har fått de pakistanska politikerna att lova folket ett gratis och obligatoriskt utbildningssystem.

Man har lovat särskilda satsningar för att lyfta unga flickor och i det senaste valet gick i princip samtliga partier fram med löften om en förbättrad skola.

Samma godhetsknarkare fem år senare: https://twitter.com/danielswedin/sta...49194478620678

Citat:
Högermännen försöker tysta Greta Thunberg
2019-02-06, 22:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Att engagera sig i klimatfrågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto