Citat:
Ursprungligen postat av
Fanndis
Fler än jag som tycker att fröken Greta ser oerhört ung ut för sin ålder? Hon fyllde 16 för ett tag sedan.
Inbillar jag mig, eller har det blivit vanligare numera att tonåringar ser yngre ut än vad de är?
Att hon faktiskt är byxmyndig känns lite disturbing (kommer inte på det svenska ordet).
När jag var 16 så hade jag såpass vuxet utseende att jag kunnat ragga upp en 30-åring om jag velat.
Och det hade mina jämgamla kompisar också kunnat. Men det kan knappast Greta.
(Visst, inget fel i att åldras långsamt, eller vad man skall säga. Mest en reflektion från min sida.)
Jag har skrivit lite av mina tankar kring detta i nedanstående inlägg i den här tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
a987
När jag var ungefär 8 år...
Men föreställ dig att Sveriges riksdag ändrade lagen, så att bara tjejer/kvinnor som ser tillräckligt vuxna ut, får ha sex. Tex att tjejer/kvinnor måste ha en viss minsta storlek på brösten för att få ha sex. Eller iallafall att det blir olagligt att ha sex med tjejer/kvinnor som INTE ser tillräckligt vuxna ut. Det kanske skulle kännas bättre och mindre "disturbing" för dig?
Men vad tror du tjejer/kvinnor som ser "barnsliga" ut och tex har små bröst, skulle tycka om en sådan lagändring?
Men å andra sidan så finns det nog en hel del andra hot mot Gretas framtida fortplantningsmöjligheter, om man läser vissa kommentarer i tråden. Vissa här vill tydligen göra orosanmälan gällande henne, tvångsomhänderta henne, och eventuellt förbjuda henne att sprida sina "asperger/alien"-gener.
Men sen är det troligen så att tjejer och även killar, blir av med äppelkinder och annat som ger ett "barnsligt" utseende, när de utsätts för vuxenlivets hårda villkor och när de åldras. Tex efter en graviditet eller förlossning, så brukar kvinnor få djupa insjunkningar i kinderna, vilket bla beror på att fettet där har brutits ner och förbränts pga den höga energiförbrukningen.
Så om Greta ser "barnslig" ut, så kan det eventuellt bero på att hon har levt ett skyddat liv, som många kändisbarn troligen har gjort/gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fanndis
Jag läste nu i tråden om hennes diagnos. Den hade jag missat helt.
Jag är ingen expert på det området, men nog kan jag köpa att det skulle ha samband med utseendet.
Det brukar vara så att man ska lita på vetenskapen/läkare, när det gäller människors psykiska ohälsa, diagnoser och vid tvångsomhändertagande av politiska motståndare och sånt. Men så fort det handlar om vad vetenskapen/klimatforskare säger om klimathotet, då ska man INTE lyssna på det, då är vetenskapen skräp plötsligt. Man är alltså selektiv i rent ondskefullt eller iallafall egoistiskt syfte.