2019-07-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Några tiotal personer på Flashback tror som du, medan miljontals människor över hela världen hyllar henne. I oktober utses hon till hedersdoktor och hon är favorit till ett nobelpris i december. Och nästan alla klimatforskare stöder henne aktivt:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Vem kommer vara din nästa vägledare när hon inser sanningen samt kollapsar därefter?
2019-07-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jag säger inte att hon har rätt eller fel. Jag undrar bara varför ingen annan av ugdomarnas åsikter lyfts fram som tunga åsikter.

Krävs det en person som ser ut som har downs syndrom men som "inte har det"?
Nej, hennes kvalitéer finns inuti snarare än utanpå.

Det går inte att skapa så framgångsrik PR.
Senast redigerad av lehs 2019-07-15 kl. 22:36.
2019-07-15, 22:33
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag anser att hon ligger på den övre delen av IQ-skalan och har tillräckligt hög IQ för att få högsta betyg i nästan alla skolämnen.

Naturligtvis är hon ingen Stephen Hawkings. Men absolut ingen med Downs syndrom. De brukar ha en väldigt låg intelligens och ett A i nästan alla skolämnen i en vanlig skola fås ses som uteslutet.

Var exakt hon ligger vet jag inte. Det finns inte riktigt ett underlag för att bedöma det.

Jag ser henne mest som en opinionsbildare. Hon återger vad forskare och andra har sagt.

Och som opinionsbildare är hon väl ganska framgångsrik? Åtminstone så tillvida att fler uppmärksammar problemen.

Ja ditt argument är det argumentet som folk ger henne credit för.

Typiskt svenskar att vilja få sin agenda igenom när det är en person de tror det är så synd om. En afghan, en person med downs, en funktionshindrad. Vi tror på det bästa för jordklotet och du är budbäraren för att det ska bli så himla bra. Medans personen gör knappa framsteg, Våldtar värdens döttrar.
Typiskt feltänk av hjärntvättade sossebarn.

Och nu tycker ni att jag är en dum människa. Ja, är man dum för att man säger sanningen?
2019-07-15, 22:39
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Några tiotal personer på Flashback tror som du, medan miljontals människor över hela världen hyllar henne. I oktober utses hon till hedersdoktor och hon är favorit till ett nobelpris i december. Och nästan alla klimatforskare stöder henne aktivt:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
Så med andra ord så är det ett tiotal personer på Flashback som håller med F.Hansen medan det är runt 4-5 som håller med dig samtidigt som det finns miljarder människor över hela världen som inte hyllar henne (till skillnad från de miljoner som gör det). Proportioner!
2019-07-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Så med andra ord så är det ett tiotal personer på Flashback som håller med F.Hansen medan det är runt 4-5 som håller med dig samtidigt som det finns miljarder människor över hela världen som inte hyllar henne (till skillnad från de miljoner som gör det). Proportioner!
Men i fallet med Greta är det framför allt opinionen bland klimatforskarna som är betydelsefull och en stor majoritet stöder henne.

De miljoner världen över som hyllar Greta är ett mått på Gretas mediala framgång under det senaste året.
2019-07-15, 22:47
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev

Du har fullständigt missförstått detta. Diskussionen hanflar inte om klimatet utan om hennes person,
2019-07-15, 22:49
Medlem
F.Hansens avatar
Ska hon få titeln som hedersdoktor?

Jag förstår att vissa personer som skriver i den här tråden och andra på social media är personer som själv har något att vinna på detta.

Hur kan ens hennes namn och nobel skrivas i samma mening?

Uppenbart finns en agenda med den här flickan och det som oroar mig själv är att hon används av personer i hennes närhet eller indirekta närhet som vill öka sin egen karriär genom hennes framgång.

Och kanske hon har kommit fram till dessa "insikter" som autisisk person utifrån den information som finns.

Men det finns onekligen en hype bakom henne som pushar på och som vill marineras i hennes framgångar.

Det gör hela budskapet orent. Behövs det en person som henne, jag tror inte det personligen. Och ja, det hela hade haft en helt annan tyngd om folk som fakiskt var riktiga forskare lyfts fram. Men tydligen går budskapet fram med en halvdownstjej. Så vad är värdet i det?

Inte så mycket. Så de forskare som hon relaterar till kan ju steppa upp och lyft fram dem och deras budskap och inte ett litet barn som inte förstår något om världen förutom det som folk säger till henne.

Men ni vill inte göra det. För ni har eran agenda.
2019-07-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ska hon få titeln som hedersdoktor?

Jag förstår att vissa personer som skriver i den här tråden och andra på social media är personer som själv har något att vinna på detta.

Hur kan ens hennes namn och nobel skrivas i samma mening?

Uppenbart finns en agenda med den här flickan och det som oroar mig själv är att hon används av personer i hennes närhet eller indirekta närhet som vill öka sin egen karriär genom hennes framgång.

Och kanske hon har kommit fram till dessa "insikter" som autisisk person utifrån den information som finns.

Men det finns onekligen en hype bakom henne som pushar på och som vill marineras i hennes framgångar.

Det gör hela budskapet orent. Behövs det en person som henne, jag tror inte det personligen. Och ja, det hela hade haft en helt annan tyngd om folk som fakiskt var riktiga forskare lyfts fram. Men tydligen går budskapet fram med en halvdownstjej. Så vad är värdet i det?

Inte så mycket. Så de forskare som hon relaterar till kan ju steppa upp och lyft fram dem och deras budskap och inte ett litet barn som inte förstår något om världen förutom det som folk säger till henne.

Men ni vill inte göra det. För ni har eran agenda.
Universitetet i den belgiska staden Mons har utsett Greta Thunberg till hedersdoktor:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/g...ktor-i-belgien

Oddsen för Nobels fredspris:
Kod:
           Highest odds	Lowest odds
Greta Thunberg	 1.80          1.75
Jacinda Ardern	 7.50	       7.50
Donald Trump	13.00	      11.00
Angela Merkel	15.00	       9.00
Pope Francis	15.00	      11.00

https://m.nicerodds.co.uk/nobel-peace-prize
Senast redigerad av lehs 2019-07-15 kl. 23:20.
2019-07-15, 22:58
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Du har fullständigt missförstått detta. Diskussionen hanflar inte om klimatet utan om hennes person,
Svar nej. Jag har inte missförstått detta och diskussionen handlar inte (bara) om hennes person.

Tråden heter Greta Thunberg (klimataktivist) och det innebär att delar av diskussionen även handlar om den offentliga personen Greta Thunberg (klimataktivist) och saker som berör detta.
2019-07-15, 23:06
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Universitetet i den belgiska staden Mons har utsett Greta Thunberg till hedersdoktor:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/g...ktor-i-belgien

Kod:
           Highest odds	Lowestodds
Greta Thunberg	1.80          1.75
Jacinda Arden	7.50	      7.50
Donald Trump	13.00	      11.00
Angela Merkel	15.00	       9.00
Pope Francis	15.00	     11.00

https://m.nicerodds.co.uk/nobel-peace-prize

Fint, allting går enligt agendan. Folk och instutioner som kan rida på vågen försöker att roffa åt sig äran som fiskar som blir matad i en fisktank.

Åter till det relevanta. Är det hon säger vad hon faktiskt tror är sant utifrån hennes granskande av den information som hon har tillgång till. Eller byggs hon upp som en marionett av personer som vill rida på hennes hype?

De som har mest huvudbry är antagligen forskarna som hon "relatar" till som inte får ta del av deras övearbetande övertänkande och timmar som de stoppat in i sina teorier. utan de ska företrädas av en funktionsförhindrad person som ska ta deras glans i vetenskapens skimmer.

Fint. Jättefint.
2019-07-15, 23:09
Medlem
Citat:
Fint, allting går enligt agendan. Folk och instutioner som kan rida på vågen försöker att roffa åt sig äran som fiskar som blir matad i en fisktank.

Åter till det relevanta. Är det hon säger vad hon faktiskt tror är sant utifrån hennes granskande av den information som hon har tillgång till. Eller byggs hon upp som en marionett av personer som vill rida på hennes hype?

De som har mest huvudbry är antagligen forskarna som hon "relatar" till som inte får ta del av deras övearbetande övertänkande och timmar som de stoppat in i sina teorier. utan de ska företrädas av en funktionsförhindrad person som ska ta deras glans i vetenskapens skimmer.

Fint. Jättefint.
Det finns ingen tid för glans längre. Det är dags att vi blir rädda och agerar. Greta är redan rädd nog.
2019-07-15, 23:12
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Det finns ingen tid för glans längre. Det är dags att vi blir rädda och agerar.
Så du förstår inte att forskarna som har luskat i att "klimatkrisen" är ett problem och som kommer med fakta om det inte gör det för att de är intresserad av ämnet och gör det för deras egna karriär och som i slutändan ger dem det stöd de måste ha för att fortsätta inte ens är värda att nämnas vid namn?

För att du har en personlig vinning i att denna flicka ska överexponeras.

Hur tänker du egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in