2019-08-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Hon blir förmodligen uppfångad av någon lite äldre som gillar att hon är lovlig men ser ut som ett barn mellan 9-12 år.

Många med asperger har ju ett specialområde som de är skapliga på. I övrigt kan det vara lite si och så med väldigt mycket.

Jag skulle vilja veta vad lilla Gretchen kan prata om förutom det hon fastnat för vad gäller klimatet. Hur allmänbildad hon är i övrigt, om hon har några kompisar att umgås med och hur hon ser på sin framtid.
Frågor som inte kommer att få några svar för jag är INTE intresserad av vad lehs eller Info pladdrar i tomme om.

Greta har ju inga vänner förutom sina inre demoner det är därför som hon vill framkalla ångest hos alla andra för att hon själv är olycklig.
2019-08-09, 18:23
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Folk verkar trötta på olika ledare!

Greta är ju en stark ledare med en genuin kompetens. Hon blir inbjuden att tala i FN, hon föreslås nomineras till Nobelpriset, folk och kändisar i hela världen vill frotteras med henne för hennes skarpsinne och eminenta kunskaper inom miljön.

Det är uppenbart att de stora universiteten som, Oxford, Cambridge, Princeton, Harvard och Yale skulle vilja ha henne på en professur!

Men är detta rätt, bör inte en sådan övermänsklig ungdom, som för några månader sedan satt med en skyllt och strejkade för klimatet, kunna användas för större ändamål? Jag menar vad har hon inte åstadkommit på bara några månader? Denna sommaren har varit betydligt kallare än den förra. En ung kvinna har på egen hand åstadkommit detta!

Vad tror ni om Greta som rådgivare till ledarna för supermakterna? Inte bara till en utan till alla supermakter.

Visst skulle Malena Ernman och hela svenska folket kunna vara stolta över att ha vår egen Greta på ledande position som rådgivare hos Putin, Trump, Jingping

Ha ha ha du är underbar med din ironi men här inne finns ett par stycken som kommer att ta vartenda ord på fullaste allvar och applådera dig för din klarsyn. För du har ju så rätt det är ju precis så här det är och så det kommer att bli.
Keep up the good work.........I love it!
2019-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ha ha ha du är underbar med din ironi men här inne finns ett par stycken som kommer att ta vartenda ord på fullaste allvar och applådera dig för din klarsyn. För du har ju så rätt det är ju precis så här det är och så det kommer att bli.

dp
2019-08-09, 18:28
Medlem
Citat:

Hahaha jag garvade också rejält, det är en clownvärld som någon brukar skriva i tråden.
Gretas följare är ju så tragiska att man nästan tycker synd om dessa duperade dårar.
2019-08-09, 18:29
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Engagemanget har glädjande dock dämpat en hel del av Gretas ätstörningar. När de var som värst åt hon nästan ingenting och då var hon mycket nära att dö. Idag orkar hon promenera och dansa och leda ett stort internationellt möte med glädje. Sant är dock, att hon fortfarande får i sig så lite, att hon växer väldigt lite. Greta är alltså fortfarande undernärd, även om läget är bättre. Ätstörningar är som du säger svårt. Har försökt flera gånger, att få Greta att börja med chockladnäringsdryck i sin vattenflaska, men även om hon erkände till mig, att denna näringsdryck var god, har hon vad jag vet fortfarande för det allra mesta bara vatten eller te i sin vattenflaska. Inget lättlöst problem precis!
Men är så allvarligt, måste ju DU kontakta behöriga myndigheter, barnet svälter ju ihjäl...om du nu har så bra kontakt med henne och inte agerar då blir även DU medskyldig. Hoppas du förstår vad du/ni gör mot barnet varför gör ni så?
2019-08-09, 18:43
Medlem
Stanford University i USA, är mycket intresserade av Greta! Vi får se om Greta blir intresserade av vad de generöst erbjuder! Greta har gjort klart nu, att när hon fortsätter med gymnasiet, vill hon ha en gymnasieutbildning med spetskompetenser, så hon kan börja med högskolekurser redan på gymnasiet! Hon vill gärna läsa naturvetenskapligt-tekniskt, men även med samhällsvetenskaplig komplettering! Sedan vill hon gärna att skolan ligger i fjällen, så hon får goda möjligheter till att fjällvandra, som hon tycker mycket om. Var finns denna godbit!? Greta har letat mycket i Sverige för, att att försöka hitta sin drömskola. Däremot har hon vad jag vet EJ hunnit leta i Norge efter sin drömskola! Vem vill hjälpa till här med detta!? Tack på förhand för svar!
2019-08-09, 18:43
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Hahaha jag garvade också rejält, det är en clownvärld som någon brukar skriva i tråden.
Gretas följare är ju så tragiska att man nästan tycker synd om dessa duperade dårar.

Det ÄR synd om dem som tror blint på allt hon säger. Herrejösses ungen har ju inte en egen tanke i huvudet utan rapar bara upp vad andra sagt. Papegojpratar. Upprepar. Gör att man blir svintrött på henne.
Konstigt att dom här följarna som anser sig själva så kloka och visa (och vi så jävla dumma) inte har kommit på det här själva utan behöver befinna sig i en sekt och ha sektledaren Greta som talar om för dem vad de ska tro på och slåss för.

De är precis likadana som Sankta Greta. De papegojpratar. Upprepar redan skrivna ord om och om igen.
Tröttsamt men samtidigt lite roligt att läsa hur sålda och pantade dom är.
2019-08-09, 18:54
Medlem
Jag undrar vad journalister och folk i gemen kommer att säga om den här tiden, när vi blickar tillbaka på den om 5 år. Kommer man erkänna den enorma graden av barnplågeri som Greta-hysterin utgör? Kommer man granska sin egen delaktighet?
2019-08-09, 19:03
Medlem
Det är ingen risk för att Greta svälter ihjäl idag, läget är som sagt betydligt bättre idag, men det är ju inte bra heller. Jag är hennes vän och inte hennes terapeut eller hennes förälder! Greta klarar idag, att äta ungefär en halv portion veganskt färdiglagat, vilket är ett betydande framsteg, men hon gillar EJ, när man försiktigt ber henne att ta lite till. Om Greta var i verklig fara, skulle hon knappt orka göra någonting, och då skulle det vara dags att larma. Idag orkar hon alltså både tala, dansa och promenera! Har visserligen flera vårdutbildningar, men om Greta ska få mer hjälp, bör hon själv först be om mera hjälp! Terapi med tvång är mycket svårt, även med barn, då egen motivation är så viktig för en lyckad terapi! Greta har retats och offentligt sagt, Jag kanske vill fortsätta att vara liten! Barn blir som bekant lätt allergiska mot tjat!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-09 kl. 19:09.
2019-08-09, 19:28
Medlem
Butteris avatar
Jag läste Gretas Facebook inlägg. Det är välskrivet på universitetsengelska.

Greta talar om allt förtal och hur hon när hon dumpat Bo och hans unga klimataktivister helt på egen hand utvecklade en ide baserad på en skolstrejk mot skolskjutningar som Parkland Students genomfört för att inte bli skjutna. Jag antar att hon tänkte att ishagel inte är så olika blyhagel.

Hon utvecklar och planerar idéen helt på egen hand, inget vet något. Troligen satt hon under ett paraply (mot ev. hagel) och drog upp den komplexa planen.

.....

Nejfan jag orkar inte mer... det är förjävligt att Greta utnyttjas så hämningslöst, det är vidrigt av hennes föräldrar att elda på hysterin. Det är aningslöst av kändisar och politiker mm. att delta i hysterien.

Det rör sig om en söt liten tjej, som fått total hybris för att aningslösa vuxna vill ha henne som maskot för sina syften.

Greta är nog en känslig tjej! Hon kommer att drabbas hårt av baksmällan när hon inser att hon blivit utnyttjad.

Jag kikade på hennes Facebook, det är ju galet! Som ”hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann”. Hon träffar all världens ledare. Hon pratar TED-talk, hon föreslås nomineras till Nobels fredspris.

Allt har hon enligt egen utsago kommit på själva.

Jag sympatiserar med Greta, men äcklas av alla som för egen vinning använder henne som maskot.

Det skall bli intressant att se dessa människor blicka tillbaka på den tiden de frotterade sig med en liten tjej med en helt egen plan för planetens räddning.
Senast redigerad av Butteri 2019-08-09 kl. 19:45.
2019-08-09, 19:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Jag läste Gretas Facebook inlägg. Det är välskrivet på universitetsengelska.

Greta talar om allt förtal och hur hon när hon dumpat Bo och hans unga klimataktivister helt på egen hand utvecklade en ide baserad på en skolstrejk mot skolskjutningar som Parkland Students genomfört för att inte bli skjutna. Jag antar att hon tänkte att ishagel inte är så olika blyhagel.

Hon utvecklar och planerar idéen helt på egen hand, inget vet något. Troligen satt hon under ett paraply (mot ev. hagel) och drog upp den komplexa planen.

Ironisatören 😁
2019-08-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Låt Greta få ha sina bananer, hummus och avocados helt i fred! Tjejen har inte så lätt att äta över huvud taget, och måste ju få ha sin önskekost, om hon över huvud taget ska klara sig! -Hon lever redan på marginalen! Blir bara glad, om hon viftar och äter upp bananer, då tänker hon i alla fall lite på, att även den mest skärpta hjärna behöver näring för att fungera! Avocados är f ö mycket näringsrika och bananer har kalium som vi behöver! Några här har kritiserats vissa av Gretas berömda citat, se citatsamlingen ovan i denna tråd, som alltför långtgående. I en av intervjuerna under det stora FFF-mötet nu i Lausanne med 450 representanter, sa Greta just om denna kritik, att hon velat skaka om och väcka folk ur deras bekvämlighetszon, så att de börjar göra göra något bra, och därför talat om att huset står i lågor! Det som bekymrar Greta mest, är de vanliga människornas passivitet, hon vill få folk att börja aktivt kämpa för sin framtid, och talar därför som hon gör! Kom igång, sätt fart, ta ditt öde i dina egna händer, du kan påverka din framtid om du tror på dina möjligheter och om vi kämpar tillsammans konstruktivt, det är sådant som hon vill förmedla! Hon vill få oss aktiva och att vi lär oss nya, viktiga kunskaper, som vi tillsammans diskuterar i ömsesidig dialog! Greta vill stärka vår demokrati, som bygger på delaktighet! Några tips för detta!? Tack på förhand för svar!
Jag tycker att hon också ska börja kämpa för sin framtid på ett lite mer realistiskt sätt. När hon sätter sig i den där segelbåten vet man ju inte ens om hon har någon framtid efter den seglatsen.Har hon tex. Någon gång pratat om vad hon skulle vilja ha för yrke?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in