2019-08-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Trams, Malena gör skillnad och särbehandlar människor. Dom som inte håller med henne är: vita medelålders män, klimatförnekare, rasister, högerextremister mm
Ja visst gör alla skillnad. Det är ingen tillfällighet att det är Greta som är uppskattad och blir erbjuden en spännande seglats över Atlanten. Och det finns många assholes, som de säger over there, alldeles oavsett politisk färg och hudfärg. Som ingen vill ta i båten!
2019-08-18, 18:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hon är självständig och pappa Svante är förmyndare och manager.
Hur vet du att Greta är självständig?

Jag har inte sett några belägg för det. Normala tonåringar i hennes ålder behöver inte ha med sin pappa.
I hennes ålder får hon resa ensam, med kompisar eller andra vuxna.
2019-08-18, 18:11
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Antar att det är inbyggd flytväst i outfitten som farsan och dottern har, men de ser inte ut att ha säkerhetslina. Båten verkar ha hygglig fart men de kan nog hinna vända om någon trillar av.
Annars säger:
"World Sailing recently updated its offshore regulations for 2018 where all crew must now have a three-point safety line"

Laura Dekker var förvisso ensamseglare, hon var alltid fastsatt i säkerhetslina.
https://www.youtube.com/watch?v=8PCbn1T2Tfw
Hon gav sig iväg när hon var 15, utan föräldrar eller speciell uppbackning på en båt hon arbetat ihop till själv, hon fick lösa alla reparationer och problem själv till havs.
Har inte Greta ngn sorts sele pa sig?
2019-08-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu uppdateras det i Windy nästan var femte minut.
Det uppdateras några minuter efter varje hel- och halvtimme, såvitt jag ser.
2019-08-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur vet du att Greta är självständig?

Jag har inte sett några belägg för det. Normala tonåringar i hennes ålder behöver inte ha med sin pappa.
I hennes ålder får hon resa ensam, med kompisar eller andra vuxna.
Det är skillnad att tågluffa i Europa och ge sig ut på en turné där inga detaljer är klara.
2019-08-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Att hon tror att politikerna skall göra som de säger kan direkt kopplas till hennes diagnos. Hon kommer aldrig att förstå det politiska spelet eftersom det är utom räckhåll för hennes intellektuella kapacitet. Om vi sedan kallar hennes oförmåga "intelligens", eller "bristande intelligens", det förändrar inte det faktum att hon inte förstår sådant som andra förstår.

Ja, så kan det säkert vara. Vet själv alltför lite om diagnosen och den tillhörande problematiken för att kunna yttra mig.

Påminner lite om att hon tyckte att det talades för mycket om Brexit i EU - när planeten håller på att gå under kan man ju inte ägna sig åt sådana struntfrågor!?

I takt med att hon tvingas inse att hon mest har talat för döva öron och för hycklare - som t.ex. brittiske prinsen, fy f-n vilket stolpskott! - så lär hon knappast må bättre. Då är alla utmärkelser kanske inte mycket värda. Och för varje dag som går kommer vi en dag närmare år 2030 - då den irreversibla kedjereaktionen kommer att sätta igång. Men trots att hon försöker förklara det gång på gång - så bryr sig ändå inte politikerna.
2019-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller så spelar hon själv ett politiskt spel. Genom att försöka öka politikernas dåliga samvete.

Vilket är mer troligt.

Hon fattar ju att det inte händer så mycket på så här kort tid. Men det är ju ett bra sätt att "öka trycket".
Hon klarar inte det sociala spelet i grundskolan, men hon är världspolitikens Zlatan som med subtila finter dribblar bort den politiska eliten?
2019-08-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och för varje dag som går kommer vi en dag närmare år 2030 - då den irreversibla kedjereaktionen kommer att sätta igång. Men trots att hon försöker förklara det gång på gång - så bryr sig ändå inte politikerna.
Varför skulle någon beslutsfattare bilda sin uppfattning utifrån en propagandakampanj med ett barn som poster girl? Ärligt talat, finns det inga vuxna i rummet?
2019-08-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller så spelar hon själv ett politiskt spel. Genom att försöka öka politikernas dåliga samvete.

Vilket är mer troligt.

Hon fattar ju att det inte händer så mycket på så här kort tid. Men det är ju ett bra sätt att "öka trycket".

Men i så fall tror hon uppenbart inte själv på skräckvisionen om den irreversibla kedjereaktionen som kommer att förstöra vår civilisation som vi känner den om vi inte börjar att omedelbart sänka CO2-utsläppen så att de har halverats senast år 2030?

I stället skrämmer hon upp små barn på kuppen. När jag själv var 8-9 skulle jorden också gå under och jag minns hur rädd jag var.

Är hon verkligen så slug att hon kan spela ett politiskt spel? Tja, inte vet jag. Du har nog bättre "koll" på henne.
2019-08-18, 18:21
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu uppdateras det i Windy nästan var femte minut.

Båtens marina VSAT antenn verkar ha bättre mottagning den senaste tiden.
2019-08-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Varför skulle någon beslutsfattare bilda sin uppfattning utifrån en propagandakampanj med ett barn som poster girl? Ärligt talat, finns det inga vuxna i rummet?

Jo, i den här tråden tycks det finnas åtskilliga. Men lyssna på några av våra mest kända politiker så blir man mörkrädd.

Jag halkade in på några Twittertrådar där hon betraktades av de flesta som en frälsare. I tyska och engelska debattforum som länkats här är det lika illa.
2019-08-18, 18:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är hon verkligen så slug att hon kan spela ett politiskt spel? Tja, inte vet jag. Du har nog bättre "koll" på henne.
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Hon klarar inte det sociala spelet i grundskolan, men hon är världspolitikens Zlatan som med subtila finter dribblar bort den politiska eliten?

Just det här är väl inte så avancerat.

Men hon kan få råd eller tips av andra här. Och det är ju inte så svårt att förstå detta rent logiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in