Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-02, 11:31
Medlem
Demonstration på Sergels Torg i Stockholm, mot ordningsvakters och polisers rasistiska våld:
Vad vet om demonstrationen den 2019-02-23?

Länk:
https://www.facebook.com/events/399603550803152/

Vi har läst om att ordningsvakter slår folk. Vad tycker ni om detta och skall ni delta i demonstrationen?
Finns diskriminering i samhället?
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2019-02-02 kl. 12:49.
Citera
2019-02-02, 11:33
Medlem
Finns det diskriminering hos OV?
Citera
2019-02-02, 11:45
Medlem
EnGodForlorares avatar
Har du läst fel? Det står ju den 23 februari! Själv hoppas jag demon blir välbesökt. Man ska ju inte behöva känna sig rädd för vakterna när man åker tunnelbana.
Citera
2019-02-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Demonstration imorgon på Sergels Torg i Stockholm, mot ordningsvakters och polisers rasistiska våld:
Vad vet om demonstrationen den 2019-02-03?

Länk:

Vi har läst om att ordningsvakter slår folk. Vad tycker ni om detta och skall ni delta i demonstrationen?

Tror du på allt du läser eller bara vänsterpropaganda? Syftar du på kvinnan, som först valt att inte betala sin resa, vägrat visa färdbevis för kontrollanter, och sedan inte följt ordningsvakters uppmaning att lämna? Att ordningsvakterna avvisar den som inte betalt är en självklarhet, att kvinnan väljer att ställa till en scen är hennes eget val. Avgifter i kollektivtrafiken är det som vi beslutat om i demokratiska val, tills detta ändras, är även mammor från andra länder skyldiga att respektera detta.

Vad vi tycker om detta? Det är vänstern som så ofta hetsar mot de demokratiska värderingar vi har i landet.
Citera
2019-02-02, 11:50
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Har du läst fel? Det står ju den 23 februari! Själv hoppas jag demon blir välbesökt. Man ska ju inte behöva känna sig rädd för vakterna när man åker tunnelbana.

Om folk börjar uppföra sig och håller sig till regler så kommer vi inte behöva OV, eller hur?
Eftersom folk uppenbarligen inte har hjärnkapacitet och följa regler, föreskrifter, förordningar eller nånting så enkelt som att skilja på rätt och fel så kommer idioti att bemötas med ännu mer dumdristighet.
Citera
2019-02-02, 11:55
Medlem
Över 50.000 kan komma från hela Europa.
Citera
2019-02-02, 11:58
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag tycker att folk borde betala för sina resor och helt enkelt visa upp sina giltiga färdbevis vid kontroller utan att tjafsa och ställa till med scener.
Följer man bara de enkla reglerna och beter sig som folk - så kommer inga hemska dödsnazistiska väktare med fradga runt munnen och frustande sliter en i småstycken.
Jag plankar till och från jobbet varje dag under vinterhalvåret när jag inte kan åka motorcykel. Skulle aldrig få för mig att betala 890 kronor för att åka med folk som luktar illa, fritt vandrande tiggare överallt och tåg som sällan håller tiderna. Inte nog med det måste man känna sig som en sill.
Citera
2019-02-02, 12:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vänstermänniskorna är ju helt blåsta. De pratar om "demonstrationen imorgon", och så har de satt 23/2 som datum på Facebook.

Lika blåsta som folk som inte kan uppvisa giltig färdbiljett då man färdas i kollektivtrafiken.
Citera
2019-02-02, 12:18
Bannlyst
Demonstration mot polisens och ordningsvakters övervåld
Offentlig · Evenemang · av AFRIS och RASERIET

Har dom fått tillstånd?
Citera
2019-02-02, 12:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ska de betala för resan eller plankar de hela vägen?
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Jag plankar till och från jobbet varje dag under vinterhalvåret när jag inte kan åka motorcykel. Skulle aldrig få för mig att betala 890 kronor för att åka med folk som luktar illa, fritt vandrande tiggare överallt och tåg som sällan håller tiderna. Inte nog med det måste man känna sig som en sill.
Skulle du ställa till med en scen om du blev avvisad? Känner du dig inte lite som en lodare när du inte betalar din egen resa?
Citera
2019-02-02, 12:34
Medlem
Citat:
Bra, de kan ju passa på att söka asyl samtidigt.
Citera
2019-02-02, 12:36
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Demonstration på Sergels Torg i Stockholm, mot ordningsvakters och polisers rasistiska våld:
Vad vet om demonstrationen den 2019-02-23?

Länk:

Finns diskriminering i samhället?
Fuck no, jag tänker inte delta i nån snyftdemonstration för svartskallar som inte kan lyda simpla anvisningar från ordningsmakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in