2019-08-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Eller så har ts lyckats med en bra trollning....

Det syntes tidigare men måste ha tagits bort nyligen. Ett synnerligen klokt beslut.

Hitta:s kundtjänst är ett intressant kapitel. De har verkar knappt ha någon, ingen som går att hitta på hitta.se i alla fall. För att säga upp mig från tjänsten Grannkollen (numera "Dina Grannar") fick jag prata med någon annonsförsäljare. Det var en del detektivarbete innan jag en fick tag på det numret.
Citera
2020-02-18, 14:55
Medlem
När jag sökte på en adress på hitta, kom det fram ”en person har skickat ett meddelande till dig, verifiera med bank id för att läsa”, vad är detta? Trodde man var anonym
Citera
2020-02-18, 15:46
Medlem
Alltså kom detta upp när jag sökte på adressen/personen jag stalkade
Citera
2020-02-18, 16:54
Medlem
dialektikers avatar
Va fan, nu kan man alltså inte snoka på folk längre då?
Citera
2020-02-18, 16:56
Medlem
Tydligen inte. Tyckte det var väldigt pinsamt. Man kunde ju fått en förvarning att det är noll anonymt och att personen på adressen kan skicka ett frikkin meddelande till en lol
Citera
2020-02-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
När jag sökte på en adress på hitta, kom det fram ”en person har skickat ett meddelande till dig, verifiera med bank id för att läsa”, vad är detta? Trodde man var anonym

Trolig bedrägeriannons, med bankid-verifieringen godkänner du något annat typ en låneansökan.
Citera
2020-02-18, 17:13
Medlem
Men vafan jag Fyllde i bank id, trodde hitta var en legit sida. Sen bad de om telenummer men orkade inte fortsätta
Citera
2020-02-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Trolig bedrägeriannons, med bankid-verifieringen godkänner du något annat typ en låneansökan.

Vad ska jag göra nu då? Låsa mitt konto ?
Citera
2020-02-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Vad ska jag göra nu då? Låsa mitt konto ?

Det verkar trots allt som att det rör sig om en märklig legitim tjänst på Hitta, så jag skrämde upp dig i onödan:

https://www.hitta.se/hall%C3%A5

Har tidigare varit med om att seriösa och stora aktörer (t.ex. IMDB, eBay) köpt in annonser innehållande bedrägerier och datavirus så man ska dock alltid vara på sin vakt.
Citera
2020-02-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Det verkar trots allt som att det rör sig om en märklig legitim tjänst på Hitta, så jag skrämde upp dig i onödan:

https://www.hitta.se/hall%C3%A5

Har tidigare varit med om att seriösa och stora aktörer (t.ex. IMDB, eBay) köpt in annonser innehållande bedrägerier och datavirus så man ska dock alltid vara på sin vakt.

Tack.

När jag väl loggade in hade jag inga meddelanden fast det stod det. Har lärt mig en viktig läxa dock, inte stalka och inte fylla i bank id bara sådär
Citera
2020-02-23, 17:56
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Edit: Yes, ser nu rutan vart folk har tittat ifrån. Men för mig står det bara län. Inte gata...

Du får nog googla vpn och lära dig lite mer eller ladda ner Tor läsare

Och hur skulle det hindra hitta att faktiskt bekräftar att "någon annan" kollat sidan menar du?
Citera
2020-07-13, 15:37
Medlem
elbels avatar
Det brukar stå att personen som bor här äger bostadsrätt som är värd x kr.

Stämmer alltid det eller kan det vara att personen bor i andrahand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in