2019-08-17, 14:04
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
En undran . Fick brev igår från hitta.se/hej att någon skickat ett meddelande till mig . Man skulle logga in på sin profil (? ) med mobilt bankid (har endast bankid på fil ) . Vem skickar meddelanden på hitta.se och att man får brev om detta ? Jag fattar inget ! Någon annan som känner till detta sätt att skicka meddelanden ? Skumt?
Skojar du nu? Klart som fan det är scam om du får brev från en hemsida...
Citera
2019-08-17, 14:18
Medlem
Citat:
En undran . Fick brev igår från hitta.se/hej att någon skickat ett meddelande till mig . Man skulle logga in på sin profil (? ) med mobilt bankid (har endast bankid på fil ) . Vem skickar meddelanden på hitta.se och att man får brev om detta ? Jag fattar inget ! Någon annan som känner till detta sätt att skicka meddelanden ? Skumt?
Man kan skicka meddelanden där och måste använda bank id då för att kolla.
mail hitta om du är osäker.
Citera
2019-08-17, 15:12
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Hitta.se är ju en legitim hemsida och /hej ligger på deras domän, så det verkar ju faktiskt vara äkta. Att de skickar brev är väl bara för att du inte har något registrerat annat kontaktsätt än din folkbokföringsadress (gissar jag?).
Citera
2019-08-17, 15:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag godkänner ju enbart maximalt hitta.se för att köra script. Inte några andra i deras långlista av scriptkåta url:ar. Men numera redirectar sidan i en grisblink från en träffsida på en person till någon felsida. Trots att jag gjort inställning i webläsaren som förbjuder redirects.

Hur skall man hålla kvar en träffsida om hitta.se på något sätt kör över förbud mot redirects?
Citera
2019-08-17, 15:47
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
För övrigt är det knappast lagligt att kräva bankid för att kunna ta bort sig på hitta.se. Ett fullständigt oskäligt avtalsvillkor.
Citera
2019-08-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Skojar du nu? Klart som fan det är scam om du får brev från en hemsida...
Jag tror som du . Kommer inte att bry mig fast jag blev nyfiken . Jag menar vill någon meddela mig något så ser de ju min adress där och kan skriva själva . Förresten undrar jag varför alla på Flashback verkar hänvisa till hitta.se när man så lätt hittar någons adress. ev telnr . lägnr . grannar osv på birtday .se
Citera
2019-08-18, 11:08
Medlem
dialektikers avatar
Gäller det ratsit också? Jag har blivit typ beoende av att kolla upp alla jag känner på ratsit.
Citera
2019-08-18, 12:54
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Skönt att ingen har sökt på mig.

Och skönt att det inte var indrivare.
Citera
2019-08-18, 13:06
Medlem
1754s avatar
Jag ser ingenting, då har ingen sökt på mig alltså. Skönt.
Citera
2019-08-18, 14:19
Medlem
dialektikers avatar
Jag fattar inte var man ser det.
Citera
2019-08-18, 15:14
Medlem
Man kanske måste vara inloggad på sin egen profil för att se?
Citera
2019-08-18, 15:15
Medlem
1754s avatar
Eller så har ts lyckats med en bra trollning....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in