2019-03-10, 18:40
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
I mitt fall står det följande:

Därefter två länkar:

Se vilka som tittat på dig: Kräver BankID.
Topplistan: En lista över de mest sökta namnen!

Jag har inte BankID. Vet någon av er vad 'Se vilka som tittat på dig' ger för resultat?

Helt skruvat, speciellt 'Topplistan'.
Å andra sidan är det ju inte direkt nån hemlig information som visas på hitta.se. Det är bara födelsedatum, adress och telefonnummer som finns, inget särskilt intressant. Inget om inkomst, förmögenhet eller annat som folk skulle vilja hålla hemligt. Jag brukar mest använda sidan för att kolla bekantas adress om man ska skicka kort eller blommor vid födelsedagar.
Citera
2019-03-13, 08:16
Medlem
Jag har mailväxlat med hitta. De säger att de tagit bort funktionen med att gata syns. Nu ska bara ort stå. Gjorde random sökning efter det och min gata ( mycket kort gata, liten stad) stod fortfarande med.
Citera
2019-03-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmuftin
Jag har mailväxlat med hitta. De säger att de tagit bort funktionen med att gata syns. Nu ska bara ort stå. Gjorde random sökning efter det och min gata ( mycket kort gata, liten stad) stod fortfarande med.
Godmorgon! Jo vi tog bort funktionen men la sedan tillbaka den dagen efter!
Citera
2019-03-13, 15:53
Bannlyst
Ni som står med på hitta.se kan enkelt ta bort sig via bankid om ni har.
Citera
2019-03-13, 20:40
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmuftin
Jag är tydligen helt okunnig när det gäller sånt här. Betyder detta att ip-nummer tilldelas efter gatuadressen? Har man ip-nummer så vet man vilken gata personen sitter på? Verkar ju helt osannolikt.
Citera
2019-03-14, 00:17
Medlem
Vilka såna här sajter kan man ta bort sig själv från?
Citera
2019-03-14, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Vilka såna här sajter kan man ta bort sig själv från?

Typ alla, några är jobbigare än andra som ratsit te.x dom vill ha in det skriftligt, skriv till dom och hänvisa till GPDR så får du blanketten > skriv ut > skicka in > vänta 2 dagar > borta.
Citera
2019-03-21, 00:06
Medlem
Hade missat att de har sveriges mest sökta personer
https://www.hitta.se/topplista

På plats nr 1 med nästa 1000 sökningar
https://www.180.se/nummer/0736286010
Telefonförsäljare som jobbar hemifrån och precis sålt sin 3 mille villa?

Många av dem borde ha en tråd på flashback gissar jag
Citera
2019-03-23, 20:13
Medlem
Creepy, ja, men jag kollade själv på mitt namn och såg att min stalker varit inne där. Bra att ha tänker jag. 😉
Citera
2019-05-07, 13:07
Medlem
Har den underbara funktionen försvunnit?
Citera
2019-05-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det står till höger om namnet. Nej inget konto behövs.

Jag kollar men hittar ingen sån info alls.

(men vet jag har sett det någonstans tidigare men kommer inte ihåg om det var hitta eller eniro)
Citera
2019-08-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Ett tips till er som är bekymrade är att ta bort era uppgifter från hitta: https://www.hitta.se/kontakta-oss#ta-bort-kontaktsida

Provade söka på en kompis adress nyss för att testa och då stod det att någon från samma gata som denne är folkbokförd på har sökt på adressen samt antal sökningar under februari. Sen när jag sökte igen så stod det att någon från en viss ort (som jag inte befinner mig på, pga VPN) har besökt sidan, men ingen gata längre.

En undran . Fick brev igår från hitta.se/hej att någon skickat ett meddelande till mig . Man skulle logga in på sin profil (? ) med mobilt bankid (har endast bankid på fil ) . Vem skickar meddelanden på hitta.se och att man får brev om detta ? Jag fattar inget ! Någon annan som känner till detta sätt att skicka meddelanden ? Skumt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in