Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-10, 23:16
  #1477
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Nej, det var ett totalt feltänkt av F&F så den pinsamheten hoppas jag de tar bort till nästa säsong.

Men duktiga lag. Men ämnena är ju så löjligt tillrättalagda mot vilka som tävlar.

Idag har det varit en massa som passar Ranelid. Igår var det en massa som passade Sarah.

Häromdagen var det matfrågor för Morberg men det sket sig ju ändå.
Ha ha ha ja de kämpar hårt för å få Lotta och Erik på fall. Tror inte de lyckas....
Citera
2020-09-11, 00:56
  #1478
Moderator
Dr Kings avatar
Man får ändå säga att Björsa Ranelid imponerar. Jag hade trott att han skulle vara en person med ett uppblåst ego som visade sig vara totalt kass ungefär som Per Morberg men han kan ju faktiskt en hel del. Ikväll höll han och Annika nästan jämna steg med Erik och Lotta och det var ännu en gång Eriks överlägsenhet i Under Pressure som blev det avgörande rycket.
Citera
2020-09-13, 23:24
  #1479
Medlem
Crapmagics avatar
Nån annan? som reagerar på att lagen är oerhört dåliga på nostalgisk barnunderhållning.

Dom kan ingenting om Ankeborg vilket redaktionen återkommer till.
Man känner inte till Pettson & Findus & Tomtemaskinen.

Någon i red har garanterat sätt på Kommissarie Späck och givit bort frågan som en blinkning till Cecilia Frode som faktiskt var den som sjöng "Sudda sudda bort din sura min" i filmen, varför hon hade svårt
att missa, tror att backar man minnet till deras barndom däremot så är det nog blankt att Gullan gjorde låten.
Citera
2020-09-14, 02:33
  #1480
Medlem
Gavins-Friends avatar
Mest hjärndöda jag sett i TV. Framtida youtube-klassiker?

Och Filip sa att de bidragit med härlig dynamik och värme
Citera
2020-09-14, 05:00
  #1481
Medlem
Ganska intressant att Liza Morberg var så säker på att Frankrike inte gränsar till Italien. Att Frankrike ligger vid Medelhavet måste ju vara oerhört välkänt. Då måste man alltså trycka in ett land till däremellan. Att Monaco är riktigt litet är likaså väldigt välkänt. Man måste alltså se framför sig någon annan variant. Att Schweiz är en kustnation eller att Provence är ett land eller något annat. Österrike kanske? Hur tänkte hon?
Citera
2020-09-14, 11:12
  #1482
Medlem
Citera
2020-09-14, 14:16
  #1483
Medlem
XtraXs avatar
Alltså allvarligt Cecilia och Janne.

Läs ej om ni inte sett veckans avsnitt på dplay.

Citera
2020-09-14, 18:13
  #1484
Medlem
zerxezs avatar
Haha Per Morberg försöker hångla med Filip när Filip kladdar på Per efter Under Pressure. Det var en höjdare
Citera
2020-09-14, 21:13
  #1485
Medlem
Hur kommer det sig att ALLA deltagare är så dåliga i matte. Jag tror aldrig jag svarat fel på en enda mattefråga som jag hört, och jag är inte överdrivet duktig på matte. Deltagarna svarar fel på nästan alla just mattefrågor, senast visste ingen till exempel att 461 hektar = 4,61 miljoner kvadratmeter.
Citera
2020-09-14, 23:31
  #1486
Medlem
Scapulas avatar
Nu har man ju sällan mer än senaste avsnittet färskt i minnet, men är det inte sjukt ojämn kvalitet på idiotfrågorna denna säsong? Kanske var femte gång som det känns som en idiotfråga (något man bör kunna men blir osäker på när frågan ställs eller ju mer man tänker på det). Ofta är det bara något tramsigt eller något som man verkligen inte "borde" kunna.

Mycket trams överlag tyvärr och formatet börjar kännas gjort. Denna säsongs nya inslag (super svario...) gör verkligen inte Alla mot Alla något gott. Ibland är back to basics något att sträva efter när det kommer till frågesportsprogram, hjulet är redan uppfunnet.
Citera
2020-09-15, 00:37
  #1487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Hur kommer det sig att ALLA deltagare är så dåliga i matte. Jag tror aldrig jag svarat fel på en enda mattefråga som jag hört, och jag är inte överdrivet duktig på matte. Deltagarna svarar fel på nästan alla just mattefrågor, senast visste ingen till exempel att 461 hektar = 4,61 miljoner kvadratmeter.

Vad gäller just den frågan så tror jag det beror på att ytmåttet Ar används ganska sällan i Sverige. Oftast blir det väl Kvadratmeter, Hektar eller Kvadratkilometer. Eftersom Ar sällan används så blir nog hoppet från Kvadratmeter till Hektar lurigare än vad det varit om Ar hade varit ett mått man stöter på ständigt.
Citera
2020-09-15, 19:34
  #1488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Haha Per Morberg försöker hångla med Filip när Filip kladdar på Per efter Under Pressure. Det var en höjdare

Han känns så äcklig. Ser alltid lite svettig ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback