Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-06, 22:53
Moderator
Dr Kings avatar
Otroligt dålig insats av Björsa Ranelid i Under Pressure om att säga bokstaven som låg två steg före i alfabetet. Det kändes som att han försökte lösa den genom att varje gång börja räkna igenom alfabetet från a,b o.s.v. och när han sedan slutligen närmade sig den intressanta bokstaven hade han hunnit glömma bort vilken bokstav Fredrik sa och fick chansa.

Själva tror jag att jag hade fått minst 20 poäng på detta och hade bara varit begränsad av hur snabbt Fredrik hade sagt nästa bokstav.
Citera
2020-10-07, 00:34
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Ja hon känns tillgjord på något sätt.
Ja. Samma med hennes medtävlande.

Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Det är väl inte säkert att Mount Everest var högst? Kanske precis innan ja, men med tanke på hur jorden förändrats så kanske det inte var så för mycket längre sedan.
Precis det jag tänkte också. Några idiotfrågor är snarare idiotiska frågor som egentligen inte har nåt solklart svar.
Citera
2020-10-07, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Otroligt dålig insats av Björsa Ranelid i Under Pressure om att säga bokstaven som låg två steg före i alfabetet.

Men alltså vad var det för jävla under pressure-ämne? Fullständigt fantasilöst. Hade de tvingats ställa in något annat ämne i sista stund och fick panik?
Citera
2020-10-07, 22:41
Medlem
effses avatar
Börjar fundera kring att Janne har bluffat på ett otroligt sätt genom hela serien. När han väl kan svar uppträder han självsäker och kunnig. Förstår inte varför han vill framstå som såpass okunnig, men det är någonting som klingar illa.
Citera
2020-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Börjar fundera kring att Janne har bluffat på ett otroligt sätt genom hela serien. När han väl kan svar uppträder han självsäker och kunnig. Förstår inte varför han vill framstå som såpass okunnig, men det är någonting som klingar illa.

Äntligen!

Morbergs min...! ☺
Citera
2020-10-07, 23:09
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Äntligen!

Morbergs min...! ☺
Han var inte vidare nöjd hörru du...
Citera
2020-10-07, 23:09
Moderator
Dr Kings avatar
En riktigt klassisk match där Janne och Cecilia äntligen fick vinna. De var hyfsat duktiga ikväll och liksom tidigare är en stor del till att de totalt sett får så lite poäng att både Janne och Cecilia är totalt värdelösa i Under Pressure och bara brukar få någon enstaka pinne där.

Paret Morberg lär ju inte komma tillbaka nästa säsong men Janne och Cecilia lär ju garanterat få frågan igen. Till skillnad från de flesta andra lagen har de fattat att detta är ett underhållningsprogram.
Citera
2020-10-07, 23:13
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Kan det vara så illa att de varit med som skämtfigurer och fejkat båda två?

Nu tror jag inte nödvändigtvis att det är så, men att vara så blåst som Cecilia Frode är väl tamejfan omöjligt för en vuxen människa utan grov utvecklingsstörning? Josefsson agerar också blåst och håller med alla hennes tokiga gissningar (dromedar?) i avsaknad av bättre svar, men då är han också extremt ojämn i sin förmåga. Ibland levererar han korrekta svar på ett självsäkert och närmast imponerande sätt. Han är ju dessutom känd som skarp journalist och programledare. Någonting är definitivt fel.
Citera
2020-10-07, 23:35
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Kan det vara så illa att de varit med som skämtfigurer och fejkat båda två?

Nu tror jag inte nödvändigtvis att det är så, men att vara så blåst som Cecilia Frode är väl tamejfan omöjligt för en vuxen människa utan grov utvecklingsstörning? Josefsson agerar också blåst och håller med alla hennes tokiga gissningar (dromedar?) i avsaknad av bättre svar, men då är han också extremt ojämn i sin förmåga. Ibland levererar han korrekta svar på ett självsäkert och närmast imponerande sätt. Han är ju dessutom känd som skarp journalist och programledare. Någonting är definitivt fel.

I sådana fall är det utan tvekan något av det mest geniala greppet jag har sett. Jag är givetvis skeptisk till min teori, men något är lurt.
Citera
2020-10-07, 23:39
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
I sådana fall är det utan tvekan något av det mest geniala greppet jag har sett. Jag är givetvis skeptisk till min teori, men något är lurt.
Skulle ändå inte bli förvånad om F&F kokat ihop dessa tittarfavoriter för att hålla programmet och dess underhållningsvärde vid liv. De är så pass kåta på sitt eget succékoncept.
Citera
2020-10-08, 01:32
Medlem
Grattis till första vinsten på fyra säsonger till Janne och Cecilia! Det var värst vad matchen svängde, kunde slutat hursomhelst. Klumpigt att Liza först svarade Jupiter på vilken den största planeten var för att sen ändra till Uranus (Uranius tror jag hon sa så hade väl fått fel ändå), två poäng som rök där då poängen gick till Janne och Cecilia istället. Annars hade de vunnit matchen. Kul med nya deltagare i alla fall nästa vecka, känns som man vill se nya ansikten nu.
Citera
2020-10-08, 13:48
Medlem
zerxezs avatar
Uranius är största planeten i solsystemet.. Självupptagna Hollywood-människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in