2020-10-15, 22:40
Medlem
Newtonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Idag var det Filip som var ute och seglade när han skulle överkursbriljera; det var inte i Winston-Salem som de ökända häxprocesserna ägde rum, utan i Salem i Massachusetts.
Japp det var i nordstaterna i Salem, Massachusetts precis. De sade även att Belarus är med i EU, haha!
Citera
2020-10-15, 22:45
Medlem
Newtonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Håller verkligen med. Jag vill också påstå att det var mer samhällsfrågor än kulturfrågor i det här avsnittet än vad det var andra gånger. Men det kan också vara nån form av selektiv bias från min sida.

Däremot så tycker jag att Kakan är bra. Jag är inte nån jättefantast av henne annars, gapig, skrikig och allmänt ADH-ig. Även om hon kör över Jonas då och då så tycker jag att hon är karismatisk och charmig!

För övrigt så är Nike nå bedårande vacker!
Precis, låt säga att frågan hade varit "Vad heter Paul McCartneys första band?" Hade Nike sagt Beatles så hade hon fått garanterat rätt. Fast de heter faktiskt The Beatles.
Citera
2020-10-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newtonisten
Precis, låt säga att frågan hade varit "Vad heter Paul McCartneys första band?" Hade Nike sagt Beatles så hade hon fått garanterat rätt. Fast de heter faktiskt The Beatles.

Fast det ser aldrigt snyggt ut att lägga på ett "The" där det inte ska vara något. Ett "The" eller avsaknaden av det gör faktiskt mer än vad man tror, tycket nog det är värre att lägga till ett än att bara säga Beatles. Men visst ska de vara konsekventa i så fall.
Citera
2020-10-15, 22:53
Medlem
Vilket öl var det Stellan Skarsgård gjorde reklam för och talade skånska i? Kan inte hitta på Youtube.
Citera
2020-10-15, 23:02
Medlem
Helvete vilket misslyckat moment "Pottkanten" är. Det är ju alldeles för lätta frågor. Vanligtvis tycker jag frågorna i detta program oftast är svåra. I "Pottkanten" som ju borde ha svårare frågor än vanligt så att folk trycker för att sätta andra laget på pottkanten, så är frågorna tvärtom enklare. Leder bara till att inget händer, ingen trycker.
Citera
2020-10-15, 23:02
Medlem
BaronVonHelsings avatar
(-3) - (-3) blir väl visst 0? Eller hörde jag frågan fel?
Citera
2020-10-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

-3 - 3 = -6 var det väl.
Citera
Medlem
Citat:
Helvete vilket misslyckat moment "Pottkanten" är. Det är ju alldeles för lätta frågor. Vanligtvis tycker jag frågorna i detta program oftast är svåra. I "Pottkanten" som ju borde ha svårare frågor än vanligt så att folk trycker för att sätta andra laget på pottkanten, så är frågorna tvärtom enklare. Leder bara till att inget händer, ingen trycker.
Håller med, det är lite märkligt att just de frågorna håller så låg nivå när de har med andra betydligt svårare frågor.

Citat:
Multiplikation var tror jag.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:

-3 * -3 sa han. Huvudräkning är en sån fantasilös UP-kategori.
Citera
2020-10-15, 23:09
Medlem
Trodde Tornving seriöst att Rule Britannia är deras nationalsång och God save the queen INTE är det?
Citera
2020-10-15, 23:12
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Det var (-3)*(-3)=9. Det är pinsamt hur kassa de är på matte särskilt Tornving då där det låste sig totalt och det såg ut som om några skräckminnen från mattelektionerna i skolan väcktes inom honom. Uppgifterna var ju inte svårare än att en godtycklig elvaåring hade klarat de allra flesta av dem.

Anders och Nike visar att de har hyfsad koll på sådant de ”bör” kunna givet hur många sändningar av Aktuellt de har gjort. Man ser ju också att de båda och särskilt då Nike är riktiga tävlingsmänniskor som vill visa vad de kan när de har fått permis från SVT.
Citera
2020-10-15, 23:16
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
För övrigt så är Nike nå bedårande vacker!
Helt makalöst vacker kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in