2020-10-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jonas svar "and the wings" är ju betydligt närmare än att svara "wings"

Fredrik borde skämas över sin anal. Det gjorde iaf Filip såg jag.

Bara "Wings" är dock korrekt. Paul Mccartney and Wings hade också varit korrekt, The Wings är ej korrekt.

Dock är de jävligt inkonsekventa, ibland ska man ha på pricken rätt och ibland släpper dom, så just det är jävligt irriterande.
Senast redigerad av Anonym555 2020-10-14 kl. 23:10.
Citera
2020-10-14, 23:20
Medlem
Idag var se mer än lovligt petiga. "Wings" eller "the Wings", spela roll...
Citera
2020-10-14, 23:38
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nära att Kakan körde över Jonas ang Svarta Havet!
Starkt av Jonas att stå på sig där. Han försökte så stillsamt som möjligt att säga ”varför skall vi inte svara Svarta Havet eftersom det är rätt” samtidigt som Dum-Kakan som vanligt var säker på att hon själv hade rätt helt utan anledning.
Citera
2020-10-15, 00:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Kakan, vilket jävla stolpskott! Fy satan vilken otrevlig människa. Dom hade vunnit utan hennes bedrövliga attityd (och överkörning av Jonas G).

Citat:
Bara "Wings" är dock korrekt....

Dock är de jävligt inkonsekventa, ibland ska man ha på pricken rätt och ibland släpper dom, så just det är jävligt irriterande.
Där har de fortfarande en del att lära. Jag kan köpa att de ibland ger rätt för att vara snälla när det är ett lag som ligger hopplöst efter men en avgörande fråga i en match kan inte avgöras av ett "the". När de som sagt släpper igenom all annan möjlig skit i övrigt.

Otroligt usel utslagsfråga.
Citera
2020-10-15, 00:41
Medlem
Newtonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jonas svar "and the wings" är ju betydligt närmare än att svara "wings"

Eller sa Nike "The Wings"?

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kakan, vilket jävla stolpskott! Fy satan vilken otrevlig människa. Dom hade vunnit utan hennes bedrövliga attityd (och överkörning av Jonas G).

Där har de fortfarande en del att lära. Jag kan köpa att de ibland ger rätt för att vara snälla när det är ett lag som ligger hopplöst efter men en avgörande fråga i en match kan inte avgöras av ett "the". När de som sagt släpper igenom all annan möjlig skit i övrigt.

Otroligt usel utslagsfråga.

Citat:
Bara "Wings" är dock korrekt. Paul Mccartney and Wings hade också varit korrekt, The Wings är ej korrekt.

Jag vet inte varför det daltas så mycket med svt-programledarna, de får dessutom massa samhällsfrågor hela tiden och andra frågor som passar dem
Citera
2020-10-15, 12:04
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtonisten
Jag vet inte varför det daltas så mycket med svt-programledarna, de får dessutom massa samhällsfrågor hela tiden och andra frågor som passar dem

Håller verkligen med. Jag vill också påstå att det var mer samhällsfrågor än kulturfrågor i det här avsnittet än vad det var andra gånger. Men det kan också vara nån form av selektiv bias från min sida.

Däremot så tycker jag att Kakan är bra. Jag är inte nån jättefantast av henne annars, gapig, skrikig och allmänt ADH-ig. Även om hon kör över Jonas då och då så tycker jag att hon är karismatisk och charmig!

För övrigt så är Nike nå bedårande vacker!
Citera
2020-10-15, 13:53
Medlem
Svampspors avatar
Det är lite märklig känsla att se nyhetspresentatörer/Nyhetsankare i sådana här tävlingsprogram. De släpper någon slags seriös fasad och får nästan ett annat utseende.

Kakan kan dock fara och flyga, man tycker nästan synd om Jonas (som jag normalt tycker är väldigt påfrestande och irriterande i offentliga sammanhang). Varför hamnar denna outhärdliga person i några TV-produktioner överhuvudtaget?
Citera
2020-10-15, 16:48
Bannlyst
Kanske lite taskigt att slänga en fråga och övervikt och fetma när Kakan deltar. Men hon blev väl lättad av att höra att svaret var 51%, då är ju hon normal. Kanske det som var baktanken..
Citera
2020-10-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Men nu när jag letar i Anders Lundin-tråden efter de tre "citat" som användes så hittar jag bara två. Det sista med "Han är min frus frikort" existerar inte.

Just det här med frikort verkar de lägga in på varje flashback-störningsljud, när markus krunegårds flashbacktråd lästes upp var det också något om att han var nåns frikort
Citera
2020-10-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Just det här med frikort verkar de lägga in på varje flashback-störningsljud, när markus krunegårds flashbacktråd lästes upp var det också något om att han var nåns frikort

Obegripligt att dom gör så. Min tolkning är att en del personer i produktionen är jävligt lata och det medför bland annat att de helt enkelt hittar på saker när de inte finner tillräckligt roligt material för ett störningsljud.

Sånt här förvanskande av sanningen solkar ned hela programmet. Det går ju inte att lita på något som sägs.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-15 kl. 20:09.
Citera
2020-10-15, 22:18
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Håller verkligen med. Jag vill också påstå att det var mer samhällsfrågor än kulturfrågor i det här avsnittet än vad det var andra gånger. Men det kan också vara nån form av selektiv bias från min sida.

Däremot så tycker jag att Kakan är bra. Jag är inte nån jättefantast av henne annars, gapig, skrikig och allmänt ADH-ig. Även om hon kör över Jonas då och då så tycker jag att hon är karismatisk och charmig!

För övrigt så är Nike nå bedårande vacker!
Hon påstår att hon känner pressen från ett akademikerhem & följer upp det med att kunna förvånansvärt lite.
Hennes 2 poäng i Under Pressure i gårdagens avsnitt var skrattretande dåligt då det var ganska enkelt.
Självbilden verkar lite uppblåst.
Citera
2020-10-15, 22:31
Medlem
Crapmagics avatar
.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-15 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in