Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-10, 23:32
Medlem
outback4s avatar
Alltså..är Cecilia Frode så dum på riktigt som hon är i "alla mot alla"? eller har hon fått order om att spela dum? Janne säger ju åtminstone inget när han inget kan men CF slänger ur sig precis vilket svar som helst
Citera
2021-02-10, 23:34
Medlem
Det var extra svårt idag tycker jag. Hade jag tävlat själv hade jag nog inte fått mer poäng än Janne och Cecilia i dagens avsnitt. Kunde nästan inga ämnesfrågor ärligt talat, och bara några enstaka övriga frågor och max två i UP.
Citera
2021-02-10, 23:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mted
Malala har väl ändå inte blivit Person of the Year? Står ju t o m no.2 på bilden.
Det stämmer som du säger ja. Hon var endast med på finallistan 2012.

https://newsfeed.time.com/2012/12/18...the-year-2012/

Den som fick priset 2012 var dock Barack Obama.

https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Person_of_the_Year

F&F gillar ju att köra frågor av typen ”har si och så hänt eller känns det bara så?”
Ganska ofta gör de liknande fel när de skall skapa frågor. De tar saker som de själva eller många tycker att det ”känns som” som sanning och är för lata för att kolla upp om det verkligen är så och ställer sedan en fråga om det.
Citera
2021-02-11, 00:09
Medlem
zerxezs avatar
Dags att sparka ut Janne, pajasen vågar inte ens sitta i UP. Vad gör han där, totalt värdelös på allt.
Citera
2021-02-11, 01:33
Medlem
Musikfrågorna i det här programmet kan vara det sämsta som gjorts i svensk TV-historia. Att spela upp låtar baklänges är helt ofattbart idiotiskt. Varför kan man inte bara spela upp en låt på vanligt sätt? Vad är poängen med att sabotera låten? De har även kört andra varianter på detta tema. Jag vill påstå att det är TV-historiens sämsta moment.

Istället för "100 Höjdare" kommer någon kanske göra "100 bottennapp" där detta platsar. Filip & Fredrik spelar upp låtar baklänges.
Citera
2021-02-11, 07:00
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Alltså..är Cecilia Frode så dum på riktigt som hon är i "alla mot alla"? eller har hon fått order om att spela dum? Janne säger ju åtminstone inget när han inget kan men CF slänger ur sig precis vilket svar som helst
Frode är skådespelerska och kan eventuellt driva med oss alla. Jag tror inte det är så men det är inte omöjligt. Varför hon skulle ställa upp på att personligen skämma ut sig så är svårt att tänka sig. Den uppmärksamheten kan inte vara rolig för varken henne eller närstående.

Men Janne. Han är ju rent häpnadsväckande obildad och glömsk. Ytterst sparsamt med allmänbildning där. Han gissar visst hej vilt och det kan bli vad som helst. Glöm aldrig "ormslukerska". Ett enstaka hjärnsläpp då och då kan man ha överseende men inte då det visar sig vara mer regel än undantag.

För övrigt är AMA sönderkört. Alla roliga infall och ämnen är borta. Det som om alla tidigare dåliga idéer nu skall testas. Tidigare fick man intrycket av att gästerna hade roligt men det saknas svårt i denna säsong. Och ändå har inte Özz och Schyman visats upp. Återigen uppmanar jag till bojkott av just de omgångar dom deltar.
Citera
2021-02-11, 09:05
Bannlyst
Varför är Jesper Rönndahl en så irriterande smilfink som flinar åt varenda liten sak? Tydligen är han otroligt älskad här?
Citera
2021-02-11, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jävla pinsamt av Lindeborg att dumförklara när han själv inte kan

Staffan Lindeborg är en gubbjävel som älskar att lyssna på sin egen röst märks det, och skärma ut alla andra.

Troende kristen också, så skulle inte förvåna om han har samma fel i hjärnan som många kristna har, som t.ex. i Knutby-släktet och anser att de är valda av Jesus och alldeles förträffliga och speciella på något vis, självkåta narcissister.

Det är ganska anmärkningsvärt att se Sjöström i det här sammanhanget.

Hur självsäker och gott självförtroende hon har i bassängen och i intervjuer, jämfört med detta. Snacka om att självförtroendet är som bortblåst i detta program, hon ger verkligen intrycket av att vara ett osäkert litet barn i jämförelse vilket var ovant att se.
Senast redigerad av peterj76 2021-02-11 kl. 09:18.
Citera
2021-02-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Fredrik trummar stressat med fingrarna mot desken
Han kanske lider av Restless Finger Syndrome (RFS)
Citera
2021-02-11, 12:31
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Frode är skådespelerska och kan eventuellt driva med oss alla. Jag tror inte det är så men det är inte omöjligt. Varför hon skulle ställa upp på att personligen skämma ut sig så är svårt att tänka sig. Den uppmärksamheten kan inte vara rolig för varken henne eller närstående.
Det kallas att bjuda på sig själv och läsa situationen. Hon är medveten om att allmänbildningen inte är den bästa, men då kan man lika gärna bjuda på ett skratt och ta det lite längre. Kan man inte rätt svar, kan man lika gärna bolla lite galna svar för TVs skull.

Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Staffan Lindeborg är en gubbjävel som älskar att lyssna på sin egen röst märks det
Wow, en kommentator som gillar att prata. Vilken är nästa insikt du får. Att skådespelaren Gustaf Hammarsten gillar att synas. Hoppas de bjuder in massa människor som varken gillar att prata eller synas nästa säsong.

Citat:
Hur självsäker och gott självförtroende hon har i bassängen och i intervjuer, jämfört med detta. Snacka om att självförtroendet är som bortblåst i detta program, hon ger verkligen intrycket av att vara ett osäkert litet barn i jämförelse vilket var ovant att se.
Det är ovant för oss att se en av våra största stjärnor vara medelmåttig eller svag på nåt helt annat, ja, men jag tycker hon tar det med ro att hon är lite sämre på allmänbildning. Liza Moberg var lite mer stressad, jämförelsevis.

Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jävla pinsamt av Lindeborg att dumförklara när han själv inte kan
Lindeborg försökte sig bara på lite av Filip och Fredriks jargong. De ifrågasätter hans svar med ett par "va" eller dylikt och han får ett infall att svara kaxigt tillbaka. Fredrik spelar vidare på det kaxiga svaret att han inte tänker tycka synd om Lindeborg när svaret nu råkade vara lite fel. Alla försökte vara småroliga, medan du sitter här förbannad/förnärmad.

Känns som hälften av kritiken här är folk som tar allt bokstavligt och saknar en känsla för att det är en TV-produktion där allt från deltagare till producenter försöker spetsa till underhållningen.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2021-02-11 kl. 12:33.
Citera
2021-02-11, 12:56
Medlem
Gillar verkligen Alla mot Alla, men den här säsongen känns lite off. Vet inte riktigt varför? Kanske beror det på tråkigare gäster helt enkelt. Inte samma intressanta personligheter i mitt tycke.

Var därför tvungen att gå tillbaka och se vilka som deltagit i tidigare säsonger, och ja det var lite mer bredd då än nu. Josefine Johansson, Sjöström, Lindeborg, Mjönes osv är för bleka.

Paret Schulman, Rickard Olsson, David Sundin, Magnusson och Meltzer, Dominika mfl var det mer riv i, mer spännande och underhållande.

Jaja, säsongen är ju inte slut än så det kan ju bli bättre. Men hittills har det inte imponerat.
Citera
2021-02-11, 17:21
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Lindeborg försökte sig bara på lite av Filip och Fredriks jargong. De ifrågasätter hans svar med ett par "va" eller dylikt och han får ett infall att svara kaxigt tillbaka. Fredrik spelar vidare på det kaxiga svaret att han inte tänker tycka synd om Lindeborg när svaret nu råkade vara lite fel. Alla försökte vara småroliga, medan du sitter här förbannad/förnärmad.
Jag blev såklart inte ett dugg förbannad eller förnärmad, jag konstaterade bara att Lindeborg gjorde bort sig, vilket han gjorde. Det var uppenbarligen inte blodigt allvar, men han gjorde bort sig oavsett med den kommentaren, vilket programmet gjorde väldigt uppenbart för ökat underhållningsvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in