2021-03-12, 21:22
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Missade gjorde ingen, men att komma ihåg årtal mer än 40 år senare är en annan sak. Jag tycker också att Strömstedt missade grovt, men trots allt, är tämligen säker att Michael Jackssons död uppmärksammades mer än Elvis.

Nej Elvis död var en mycket större medial händelse än Michael Jacksons.
Citera
2021-03-13, 10:39
Medlem
Intressant att programmet lockats lycka till sig lite tyngre namn som Anne Lundberg.

Angående Lotta Lundgren och hennes kille så vann dom två säsonger och går ut med flaggan på absoluta topp. Inte sabba med tredje säsong som går dåligt kan man tänka sig.
Citera
2021-03-13, 12:48
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Nej Elvis död var en mycket större medial händelse än Michael Jacksons.

Hur fan räknar du då? Hur många upplagor som skrevs? Internet fanns inte ens 1978
Citera
2021-03-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nina vet jag inte vad det är för nått...det finns faktiskt inga kändisar som heter Nina ! utöver Nina Inhammar, det ska bli kul att få återse denna blondin?

Nina Gunke, Nina Persson?
Citera
2021-03-13, 14:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb5318
Intressant att programmet lockats lycka till sig lite tyngre namn som Anne Lundberg.

Angående Lotta Lundgren och hennes kille så vann dom två säsonger och går ut med flaggan på absoluta topp. Inte sabba med tredje säsong som går dåligt kan man tänka sig.
Lustigt att du säger Lotta Lundgrens namn när hennes "kille" ännu mer kändis...
Citera
2021-03-13, 15:29
Medlem
Precis kikat vilka deltagare som ska vara med i grupp 2 och tycker det ser riktigt klent ut. Vågar tippa redan nu att de som går vidare från grupp 1 lär förmodligen lär vinna alla kvartsfinalerna. Strömsteds, Gry/Micke, Jesper/Josefin och Hanna/Unge har alla potential att vinna hela säsongen. I grupp 2 däremot lär ju Ebba och Olof gå vidare, men lär samtidigt inte ha nåt med slutsegern att göra. Gardell och Timbuktu lär också gå vidare och kan nog överraska många. Gardell gjorde bra ifrån sig i fjol och nu slipper han släptåget Kakan och får istället hjälp av Timbuktu som jag tidigare sett i på spåret och där han faktiskt imponerade på mig.
Citera
2021-03-13, 15:56
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Hur fan räknar du då? Hur många upplagor som skrevs? Internet fanns inte ens 1978

Jag minns när Elvis dog och det skrevs massor med artiklar i kvällstidningar i flera veckor efter hans död, och tv-program med Elvis visades ofta.

Elvis var en mycket mer populär artist vid sin död än vad Michael Jackson var.
Citera
2021-03-13, 16:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Det är ändå lite tydligt att dom är fast i sin egen generation av och boomers tidig genX när dom väljer sina gäster. Dom borde iaf blanda ut det med folk som Moa Wallin, Sibille attar, Albin Lee Meldau, han Gustav från Amason, bröderna Beer, Joel Adolphson eller Mauri Hermundsson...

Som det ser ut nu så skulle ju line-upen lika gärna kunna komma från år 1998 (minus Petrina då).
Det är ju det enda som är sunt med F&F att dom är bakåtsträvare när det kommer till kändisar, dom förtappade namnen du nämner från din meningslösa
skit (de)generation
är inte kändisar utan folk som influerar andra med ingenting 🥴
Du nämnde även några blattenamn, fy fan för dig!

Dessa yngre oförmågor har även noll allmänbildning, hur ska frågorna kunna anpassas efter sådana cpn, hade du tänkt? beskriv en typisk fråga som du skulle ställa dom
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-13 kl. 16:25.
Citera
2021-03-13, 17:39
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Det är ju det enda som är sunt med F&F att dom är bakåtsträvare när det kommer till kändisar, dom förtappade namnen du nämner från din meningslösa
skit (de)generation
är inte kändisar utan folk som influerar andra med ingenting 🥴
Du nämnde även några blattenamn, fy fan för dig!

Dessa yngre oförmågor har även noll allmänbildning, hur ska frågorna kunna anpassas efter sådana cpn, hade du tänkt? beskriv en typisk fråga som du skulle ställa dom
Herregud människa!

Du verkar vara stendum.

Vilka "blattenamn" har jag räknat upp? Men om det är viktigt för dig så har Sibille Attar fransk bakgrund och bröderna Beer har ett holländskt efternamn. Albin Lee Meldaus pappa är amerikan. Är dom "blattar" anser du?

Angående huruvida dom inte skulle klara av frågorna pga bristande allmänbildning - tycker du att allmänbildning verkar vara en viktig komponent hos dom nuvarande gästerna? Janne Josefsson och Cecilia Frode är stabila på den fronten, eller? Verkar Per Morberg ha alla indianer i kanoten? Hur är det med den där sportkommentatorn och simmerskan? - smarta och bildade eller?

Nej, just det. Dom är brända som fan, men det gör ingenting utan det blir roligt ändå. Underhållning!

Men visst, fortsätt bara att titta på samma gamla utslitna kändisar som svenska folket har tittat på sedan tidigt 90-tal. Skitfräscht nu också när man dammar av Mona Sahlin och Kakan i kommande säsongen. Dom båda känns ju väldigt aktuella och allmänbildade.

Urgh!
Senast redigerad av Faustik-Funk 2021-03-13 kl. 18:11.
Citera
2021-03-13, 19:42
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Herregud människa!

Du verkar vara stendum.

Vilka "blattenamn" har jag räknat upp? Men om det är viktigt för dig så har Sibille Attar fransk bakgrund och bröderna Beer har ett holländskt efternamn. Albin Lee Meldaus pappa är amerikan. Är dom "blattar" anser du?

Angående huruvida dom inte skulle klara av frågorna pga bristande allmänbildning - tycker du att allmänbildning verkar vara en viktig komponent hos dom nuvarande gästerna? Janne Josefsson och Cecilia Frode är stabila på den fronten, eller? Verkar Per Morberg ha alla indianer i kanoten? Hur är det med den där sportkommentatorn och simmerskan? - smarta och bildade eller?

Nej, just det. Dom är brända som fan, men det gör ingenting utan det blir roligt ändå. Underhållning!

Men visst, fortsätt bara att titta på samma gamla utslitna kändisar som svenska folket har tittat på sedan tidigt 90-tal. Skitfräscht nu också när man dammar av Mona Sahlin och Kakan i kommande säsongen. Dom båda känns ju väldigt aktuella och allmänbildade.

Urgh!
Men du missar att bejaka alla förlegade medelålders kändisar som dom grävt upp. Måns Nilsson från Anders & Måns, Staffan Lindeborg, Sara Sjöström, Fitti Shultz, listan kan göras lång över föredettingar man växt upp med, vilket gör dina nya stjärnor överflödiga

Men jag håller med, det behövs större åldersbredd.... UPPÅT!!, jag vill se fler 29 å 40-talister, Göran Persson, Christer Henriksson, Fredrik Olsson eller Stefan Ljungqvist eller Jejja Sundström vore på sin plats ditt nöt!
Citera
2021-03-13, 20:03
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Men du missar att bejaka alla förlegade medelålders kändisar som dom grävt upp. Måns Nilsson från Anders & Måns, Staffan Lindeborg, Sara Sjöström, Fitti Shultz, listan kan göras lång över föredettingar man växt upp med, vilket gör dina nya stjärnor överflödiga

Men jag håller med, det behövs större åldersbredd.... UPPÅT!!, jag vill se fler 29 å 40-talister, Göran Persson, Christer Henriksson, Fredrik Olsson eller Stefan Ljungqvist eller Jejja Sundström vore på sin plats ditt nöt!
Nu gav du mig ett sk. reträtt-svar, där du inte låtsas om ditt tidigare inlägg (vars frågor jag korrekt svarade på) och istället börjar gagga om någonting annat.

Nu tar vi det igen, vilka av mina förslag var "blattar"?
På vilket sätt var mina förslag dummare och mer icke-allmänbildade än dom nuvarande tävlande?
Citera
2021-03-13, 20:55
Medlem
Citat:
Det är ändå lite tydligt att dom är fast i sin egen generation av och boomers tidig genX när dom väljer sina gäster. Dom borde iaf blanda ut det med folk som Moa Wallin, Sibille attar, Albin Lee Meldau, han Gustav från Amason, bröderna Beer, Joel Adolphson eller Mauri Hermundsson...

Som det ser ut nu så skulle ju line-upen lika gärna kunna komma från år 1998 (minus Petrina då).

Var tvungen att googla de här namnen. Har aldrig hört talas om någon av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in