2021-03-14, 16:50
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Herregud människa!

Du verkar vara stendum.

Vilka "blattenamn" har jag räknat upp? Men om det är viktigt för dig så har Sibille Attar fransk bakgrund och bröderna Beer har ett holländskt efternamn. Albin Lee Meldaus pappa är amerikan. Är dom "blattar" anser du?

Angående huruvida dom inte skulle klara av frågorna pga bristande allmänbildning - tycker du att allmänbildning verkar vara en viktig komponent hos dom nuvarande gästerna? Janne Josefsson och Cecilia Frode är stabila på den fronten, eller? Verkar Per Morberg ha alla indianer i kanoten? Hur är det med den där sportkommentatorn och simmerskan? - smarta och bildade eller?

Nej, just det. Dom är brända som fan, men det gör ingenting utan det blir roligt ändå. Underhållning!

Men visst, fortsätt bara att titta på samma gamla utslitna kändisar som svenska folket har tittat på sedan tidigt 90-tal. Skitfräscht nu också när man dammar av Mona Sahlin och Kakan i kommande säsongen. Dom båda känns ju väldigt aktuella och allmänbildade.

Urgh!

William Spetz var ju med säsong 3, född 96, gick inte överdrivet bra för honom, 0-7 i matcher. Det räcker nog med ett rikspucko som Janne Josefsson, blir det för låg nivå på deltagarna är det nog inte lika kul.
Senast redigerad av zerxez 2021-03-14 kl. 16:53.
Citera
2021-03-14, 23:27
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
William Spetz var ju med säsong 3, född 96, gick inte överdrivet bra för honom, 0-7 i matcher. Det räcker nog med ett rikspucko som Janne Josefsson, blir det för låg nivå på deltagarna är det nog inte lika kul.
Vem har sagt någonting om William Spetz? Inte jag iaf. Jag menar inte att man blir en bra deltagare bara för att man är en yngre, nyare kändis.
Citera
2021-03-14, 23:44
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Nu gav du mig ett sk. reträtt-svar, där du inte låtsas om ditt tidigare inlägg (vars frågor jag korrekt svarade på) och istället börjar gagga om någonting annat.

Nu tar vi det igen, vilka av mina förslag var "blattar"?
På vilket sätt var mina förslag dummare och mer icke-allmänbildade än dom nuvarande tävlande?

Varför fortsätter idioterna att ge bort 2 gratis poäng i Järnridån genom förnedrande vi i femman frågor, Filip protestersr sunt men dum-Fredrik framhärdar i sitt folkbildar-svagsinne

I övrigt så behöver jag inte säga mer än att dina hittepå infuencers kommer att vara lika usla om inte sämre än Janne Frode, men vi behöver inga fler comic reliefs än dom
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-14 kl. 23:46.
Citera
2021-03-14, 23:53
Medlem
peterZiipens avatar
Många nya ansikten i grupp 2 - uppfriskande.

Agneta Sjödin och Markus Aujalay
Nina Persson och John Ajvide Lindqvist
Anne Lundberg och Måns Nilsson
Ebba Kleberg von Sydow och Olof Lundh
Jerka Johansson och Kakan Hermansson
Marcus Birro och Mona Sahlin
Henrik Schyffert och Petrina Solange
Jonas Gardell och Jason Diakité
Citera
2021-03-14, 23:56
Medlem
Crapmagics avatar
Idioterna frågar om Olof Thunbergs röst och visar sedan en bild på Lille Prutt i frågeblocket som om det inte skulle ha ledande effekt

Är dom på riktigt i att underskatta sina medmänniskor?

Nu ska idioterna bli morbida också och bjussar på ett vidrigt magkurrande för att provocera mig
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-15 kl. 00:06.
Citera
2021-03-15, 22:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Nej, Fredrik, om ingen uppfattar ljudvågorna är det per definition inget ljud
Citera
2021-03-15, 22:26
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Äntligen en fråga om Brian Wilson, det var på tiden
Citera
2021-03-16, 13:00
Medlem
Limma skinkbits avatar
Det var ett jävla tjat om iphone i det här programmet!
Citera
2021-03-16, 16:53
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Det var ett jävla tjat om iphone i det här programmet!

Ja, jäkligt tröttsamt. Skulle det vara någon slags allmänbildning att exempelvis känna igen ikonsymboler på just dessa telefoner? Jag tror inte det kommit upp en enda fråga om Android(telefoner).
Citera
2021-03-16, 20:52
Medlem
Filip och Fredriks kännetecken är (förutom sin våghalsighet) sin höga allmänbildning och bevandring i populärkulturen.

Så inte konstigt att när programmet är inne på sin femte säsong och tusentals frågor redan ställts, att det vill till en redaktion att ställa mer och mer krystade frågor.

Filip och Fredrik har en oerhörd skicklighet som programledare.

Sen finns det säkert ett antal medarbetare som gräver i den guldgruva av referenser som deras hundratals podcast-avsnitt är, och spinner det till frågor under vägledning av Fredrik, men ibland brister även Fredriks tålamod, och då får det frifräsas lite, men blir aldrig lika bra.

Redaktionen måste skärpa sig. Gubbarna har gjort sitt allt.
Citera
2021-03-16, 21:04
Medlem
Jag blir fundersam efter gårdagens program. FF spelar rätt ofta på att dom är hårda när det gäller svaren, varje bokstav och uttal ska vara exakt korrekt.

Sen svarar Gry ”på väg” på frågan vad ”jpv” betyder. Rätt svar är ”jag är på väg”
Men hon får ändå poäng.
Citera
2021-03-16, 21:39
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Många nya ansikten i grupp 2 - uppfriskande.

Agneta Sjödin och Markus Aujalay
Nina Persson och John Ajvide Lindqvist
Anne Lundberg och Måns Nilsson
Ebba Kleberg von Sydow och Olof Lundh
Jerka Johansson och Kakan Hermansson
Marcus Birro och Mona Sahlin
Henrik Schyffert och Petrina Solange
Jonas Gardell och Jason Diakité
En del intressanta lag där i alla fall och en del lag som man inte vet så mycket om men som eventuellt kan överraska. Anne Lundverg och Marcus Birro har båda vunnit På Spåret för ett 10-tal år sedan. I båda fallen var det dock deras medtävlande som var den starkare med Johan Wester för Anne och Johanna Koljonen för Marcus så det blir upp till bevis för dem nu när de har nya medtävlanden.

Ebba och Olof lär ju fortsätta att vara lika tävlingsinriktade som vanligt och är båda duktiga så de kan nog vara relativt säkra på en kvartsfinalplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in