2021-03-02, 23:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ja kanske du har rätt, han driver med oss, en 7-åring vet var Anderna ligger!
Nja..Behöver han inte göra. Det är kanske ovanligt men alla har inte sinne för namn och vad saker och ting heter exakt. Man vet vad det är bara, och det räcker. Man lägger inte vikt på det helt enkelt. Det behöver inte alls stå i motsats till hur han var som tex journalist. Han har ju bevisligen andra kvalitéer som väger upp där.
Citera
2021-03-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Svarade inte bägge lagen Brämhult, utan s och nollade således på frågan?

Okej, jag skrev slarvigt i affekt. Men det hade kunnat bli avgörande. Uppenbarligen var frågan sjukt formulerad när bägge kan svaret men får fel pga en petitess. Bland svenska livsmedel så finns väl en tradition att lägga till s på slutet efter namnet. När man börjar fundera över sådana företagsnamn så blir det förvirrande vilka som verkligen har s på slutet. Det kvittar liksom.
Citera
2021-03-02, 23:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jävlar vad F&F börjat tappa tålamod med Josefsson och Frode. Nästan smärtsamt att bevittna. Frode har börjat rycka upp sig, men Josefsson har konstigt nog knappt någonsin bidragit med ett enda korrekt svar. Bara dement svammel.
Citera
2021-03-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Har sagt det förr och säger det igen. 90-talisterna är en tappad generation vad gäller allmänbildning. Jag slås med häpnad på min arbetsplats gång på gång hur lite denna generation känner till om världen.

Märkligt påstående. Lindeborg i samma lag och lika usel på allt som Sjöström skulle man då kunna påstå tillhör en tappad generation vad det gäller allmänbildning med samma resonemang?

Jag håller med om att Sjöström är förvånansvärt trögtänkt och tom i bollen (kan inte ens Lattjo Lajban?) men att det skulle representera en hel generation är ett påstående utan belägg. Det finns 90-talister och även millenials som skulle krossa vilken gubbe och tant som helst i både På Spåret, Alla Mot Alla och TP. Bara för att just du inte träffar många av dom på daglig basis så finns det en hel del av dom.

Det är bara samma gnäll som alltid funnits om "kids these days".
Citera
2021-03-03, 05:41
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Bara jag som märkt att de pratar med varann under järnridån?

Lustigt att "Prima" räcker när det heter Prima Fint, men ibland ska det vara så helvetes noga. Brämhult/Brämhults t.ex. Varför kan dom ej bestämma sig hur det ska vara?

Såg med att Niklas pratade högt efter Hellman-frågan.
Sen frågade de specifikt efter andra ordet på snusmärket så Prima blev helt korrekt även om de inte hade tänkt att det fanns fler märken än Göteborgs Rapé.
För övrigt måste t.o.m Cecila snart börja tycka att Janne är helt borta.
Hon kunde 3 av 4 under järnridån, Janne 0.
Citera
2021-03-03, 12:08
Medlem
tcfmogs avatar
Det är ju uppenbart att Frode och Josefsson driver. Det börjar dock vara tröttsamt.
Citera
2021-03-03, 12:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är ju uppenbart att Frode och Josefsson driver. Det börjar dock vara tröttsamt.
Det trodde/hoppades även jag länge. Men så bra skådespelare är ingen. Allra minst Janne. Varför skulle man medvetet vilja skämma ut sig så fullständigt?
Citera
2021-03-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Såg med att Niklas pratade högt efter Hellman-frågan.
Sen frågade de specifikt efter andra ordet på snusmärket så Prima blev helt korrekt även om de inte hade tänkt att det fanns fler märken än Göteborgs Rapé.
För övrigt måste t.o.m Cecila snart börja tycka att Janne är helt borta.
Hon kunde 3 av 4 under järnridån, Janne 0.

Det kanske var korrekt då men det är ändå ofta det skall vara varenda bokstav rätt och ibland är det lugnt när svaret inte är helt korrekt.
Citera
2021-03-03, 22:50
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hur många frågor handlar om USA? Typ 3-5 varje program. I kvällens program blev Filip typ dissig mot laget (Jonathan Unges lag) som typ dissade i en fråga om New York. Bara för att Fiip är besatt av Usa så behöver inte alla andra vara det.

En annan sak jag irriterar mig på är att det är så jävla många frågor som handlar om obskyra musikgrupper som typ bara Fredrik har koll på.

Har aldrig hört en fråga om t ex klassisk musik.
Citera
2021-03-04, 01:15
Medlem
Sa Philip att Ricky Gervais "är vidrig på många sett och vis" eller hörde jag fel? Är han skön eller? Ricky Gervais är ju verkligen allt annat än vidrig.

Och började Hellqvist på riktigt att grina för att de torskade ett avsnitt i en frågesport med en pinne? Hur gammal ska människan föreställa att vara? Att programledare och publik verkade sympatisera med detta gör det hela ännu sjukare.
Senast redigerad av Geigerzehler 2021-03-04 kl. 01:26.
Citera
2021-03-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Sa Philip att Ricky Gervais "är vidrig på många sett och vis" eller hörde jag fel? Är han skön eller? Ricky Gervais är ju verkligen allt annat än vidrig.

Kanske var hans skratt som han tyckte var vidrigt, vet inte vad han har emot Gervais.
Citera
2021-03-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det trodde/hoppades även jag länge. Men så bra skådespelare är ingen. Allra minst Janne. Varför skulle man medvetet vilja skämma ut sig så fullständigt?

Bra skådespelare? Är ju uppenbart att han gör sig dum...

Varför? För det är karismatiskt till skillnad från att vara en skjutjärnsjournalist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in